Opknappen of vervangen van de softtop
  • Avatar gebruiker
    Jimi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON zo feb 07, 2010 5:38 pm
    WoonplaatsCOLON Almere / Zeewolde

    Opknappen of vervangen van de softtop

    door Jimi » ma maart 05, 2012 9:30 pm

    De softtop van mijn MG F verkeert in zeer slechte staat. Het achterruitje is helemaal dof en hard en daardoor ook gescheurd. In de top zelf zitten twee kleine scheurtjes en ook zitten er groene "mos-achtige" vlekken op van de bomen. Ik zit er over te denken om de kap te laten vervangen maar aan de andere kant, ik rijdt altijd met kap open en zie zelf de lelijke softtop niet! Dilemma dus. Wat kunt u mij aanraden? Het achterruitje vervangen en de kap plakken en proberen schoon te maken? of toch de hele kap vervangen. (en wat mag dat kosten) Alvast bedankt voor jullie tips en meedenken :) Jimi, Almere.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door BlackFox » ma maart 05, 2012 9:34 pm

    Kap vervangen!

    Als je genoeg geduld en helpende handen hebt, kun je er best zelf aan beginnen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Tukker » ma maart 05, 2012 9:46 pm

    Afhankelijk van de grote van de gaatjes kan je ook alleen de ruit gaan vervangen. scheelt aanzienlijk in de prijs.
    Als de kap toch altijd open ligt kan je de gaatjes ook een beetje herstellen door wat materiaal een de binnenkant te plakken.
    Koop een paar straps om te voorkomen dat de gaatjes groter worden.

    nieuwe kap is al snel 1000,- euro. De voorkeur gaat natuurlijk uit naar een nieuwe.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door wimk » ma maart 05, 2012 10:35 pm

    Je kan Memelink eens proberen .. klik hier .. is niet al te duur (minder dan 1000) Alleen heb ik geen idee of ie tijd heeft. Hij zou nl. zijn ouderlijke woning (boerderij) verlaten voor een eigen onderkomen. Mail of bel hem gerust.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door philipvanv » di maart 06, 2012 3:10 pm

    Ik heb nog een goede achterruit liggen, er moet enkel een nieuwe rits in.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Kasper » di maart 06, 2012 6:39 pm

    Met een softtop kun je natuurlijk alle kanten uit, Er is nogalwat in de handel. Ook origineen, de leverancier van MG-Rover was destijds B.A.S. uit de UK. Zij leveren nog steeds. Met of zonder glazen achterruit.

    En dat kost echt geen duizend euro.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • pablo_o2
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON vr jan 07, 2011 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON Zoersel, België

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door pablo_o2 » wo maart 07, 2012 7:43 pm

    Mijn softtop komt van Memelink Afbeelding
    ik moet zeggen zeer goed geplaatst, heel fijne kerel ook. Het was idd bij het ouderlijk huis. Prijs vorig jaar was 760 euro, let wel met glazen achterruit!! Mijn weten zeer voordelig...Kwaliteit is top.
    2002 Mgf Trophy
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Rick » wo maart 07, 2012 8:56 pm

    Ik zou voor een nieuwe kap gaan. Ik heb mijn kap bij Cabrio Styling Apeldoorn vandaan.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Jimi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON zo feb 07, 2010 5:38 pm
    WoonplaatsCOLON Almere / Zeewolde

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Jimi » za mei 26, 2012 11:37 am

    Hallo Forumleden,

    Ik heb besloten toch maar een nieuwe kap te plaatsen omdat de gehele auto er dan weer netjes uitziet.
    Nu is mijn vraag of het aan te raden is om deze te laten monteren of is het ook goed zelf te doen?
    En hoe zijn de ervaringen met glazen of plastic ruitje? (voordelen/nadelen)
    Is er veel verschillen van kwaliteit van verschillende fabrikanten?

    Alvast dank voor jullie mening/ideeen!

    Groet, Jimi

    Ps. Wat een heerlijk weer vandaag om met een MGF te mogen rijden! :)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Tukker » za mei 26, 2012 12:04 pm

    Ik ben tevreden over het glazen raam alleen ligt de kap hier 98% open.

    Het zelf plaatsen is te doen maar hangt echt af van jou kunnen.
    Het grootste deel hier zal het nooit zelf doen. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Jimi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON zo feb 07, 2010 5:38 pm
    WoonplaatsCOLON Almere / Zeewolde

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Jimi » za mei 26, 2012 1:17 pm

    Bij mij is de kap ook altijd open als ik ga rijden met de MG. En aangezien ik meestal de kap vanuit zitpositie laat zakken zal een PVC ruitje bij mij ook snel slecht worden ben ik bang. Ik denk dat een glazen ruit voor mij dus uitkomst biedt.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door ttdesign6 » za mei 26, 2012 2:28 pm

    Of een dunner PVC ruitje zoals ik heb :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Emile » za mei 26, 2012 4:43 pm

    gaatjes in de kap kan je van binnen uit plakken met Tear-aid A, achterruitje is simpel te vervangen dmv een rits. alg en groene aanslag krijg je er makkelijk af met vloeibare groene zeep en een harde borstel.

    ben je klaar voor 15 Euro + de kosten van een ruitje (100Euro?).
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Jimi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON zo feb 07, 2010 5:38 pm
    WoonplaatsCOLON Almere / Zeewolde

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door Jimi » ma mei 28, 2012 1:06 pm

    Bedankt voor het meedenken!
    De kap "oplappen" is dus nog steeds een optie maar zo mooi als een nieuw dak word het natuurlijk nooit.
    Ik laat jullie nog weten wat het is geworden.

    Gr. Jimi
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Opknappen of vervangen van de softtop

    door ErikB » ma mei 28, 2012 11:28 pm

    Ga stiekem voor een andere kleur kap en de investering van enkele honderden euro's geeft je iets van een nieuwe auto.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten