door Bruno » vr mei 25, 2012 1:18 am
De slavecylinder kan je reviseren, er bestaan setjes voor, dus laat je niet direkt altijd een nieuwe aansmeren.
Echter, er is wel een reden dat in de slave de rubber scheurt en de pastile uit de behuizing komt : Dit komt door dat de koppelingspal vast zit geroest in de versnellingsbakbehuizing, of te vast is komen te zitten en de slave dus te veel druk moet uitoefenen op deze pal. Hierdoor springt de slave uit elkaar. Er bestaat ook een pal met smeernippel, maar daar moet het bak er voor onder uit, om deze te monteren.
Langs de andere kant is het wel zo dat de slave of master eigenlijk uit te sluiten zijn, indien het vloeistofniveau in het vatje van de master nog op niveau staat. het falen van één van deze, resulteert immers in DOT-verlies.
Langs de andere kant is een lamme pedaal wel een teken dat er ofwel lucht in het systeem zit (wat zomaar niet plots kan), ofwel olieverlies door falen van master of slave. Ben je zeker dat het niveau van de DOT olie dus nog op niveau is ? Loopt er geen olie uit de slave, indien je het pedaal indrukt ?
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer