Karter...
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Karter...

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 07, 2012 5:08 pm

    Zelf een koppakking vervangen en dan al deze vragen stellen :? :shock: . Doet mij in dit geval weer mijn haren in mijn nek rechtop staan. Als je niet weet wat je doet moet je het ook zelf niet doen is mijn mening.

    Waarom een Landrover pakking er op en niet gewoon een payen pakking? Is een stuk minder rompslomp en net zo goed of zelfs beter.

    Heb je een handleiding waar alles in staat? Aantrek momenten, aantrek volgorde?

    Heb je je krukas vast gezet op het juiste punt? Zorg je er voor als je dit niet hebt dat je zuigers niet bewegen? Hierdoor kan je gezeur met je liners krijgen.

    Heb je gemeten of je liners nog op de juiste hoogte liggen?

    Vervang je gelijk je waterpomp, spanrol en distibutie riem nu het toch open ligt?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Karter...

    door Rob » ma mei 07, 2012 8:17 pm

    Zelf een koppakking vervangen en dan al deze vragen stellen


    dacht ik ook al :-s
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Karter...

    door Perro12 » ma mei 07, 2012 8:40 pm

    Hoi Remco, ik heb ooit eens zelf een koppakking vervangen onderbegeleiding van een nederlandse manual. Het is me toen gelukt en waarom zou het me nu niet lukken. Ik heb er inderaad tegenaan lopen hikken maar toch besloten om het zelf te doen omdat het geen high-tech vliegtuigtechnologie en ik het ook leuk vind om te doen. Ik moet zeggen het valt niet tegen en ja ik heb zo zn vragen zeker met die engelse begeleiding. Als ik had geweten dat een payen pakking beter was geweest had ik dat natuurlijk gedaan.

    Mn cylinderkop met nokkenas heb ik weggebracht voor vlakken en revisie.

    De grote tandwielen voor de nokkenas heb ik gemerkt (L-R) en met tippex op de riem en tandwielen.
    Ben wel bang dat mn krukas verplaatst is en niet goed meer staat.

    Ik ga snel weer aan de slag ;)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Karter...

    door Tukker » ma mei 07, 2012 9:24 pm

    Perro12 schreefColonBen wel bang dat mn krukas verplaatst is en niet goed meer staat.


    Kleinigheid hou je. ;)

    Gewoon alles op de merktekens zetten als je de kop hebt gemonteerd. Krukas niet verdraaien als de kop er af is. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Karter...

    door Perro12 » ma mei 07, 2012 10:51 pm

    Carterpand is er onderuit. Wat een smeurrie zit daar onderin zeg. Ben blij dat ik hem er onderuit heb gehaald en hem eens goed schoon kan maken.

    Ditributieriem hoeft niet vervangen te worden daar deze pas 10.000 km geleden is vervangen. Ik heb gewoon pech gehad dat mn waterslang op een t-stuk is geknapt ;(

    Morgen is mn cylinderkop klaar en dan ga ik hem rustig in elkaar zetten. Ik zal dan ongetwijfeld nog met een aantal vragen komen...
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Karter...

    door Perro12 » do mei 17, 2012 4:09 pm

    Alles zit weer op zn plaats. Heb de distributieriem met nokkenas op tijd staan. Waar ik bang voor ben is dat mn nokkenas iets is verplaatst. Om die te controleren moet volgens mijn de poulie los en vervolgens de onderste plastickapje....of kan het op een andere manier...de stand van de zuigers bv?
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Karter...

    door philipvanv » do mei 17, 2012 7:07 pm

    Heb je de distributieriem vervangen zonder de onderste plastieken bescherming te verwijderen? Het kost niet veel meer moeite en zal het werk toch veel eenvoudiger maken. Anyway, op die plastiek staan ook markeringen, als die overeenkomen is het ook goed normaal. Als gij maar een beetje is verplaatst kan je hem gewoon terugdraaien. Weet dat je wel 2 volle toeren moet doen om de nokkenassen een volledige toer te laten doen...
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Karter...

    door Perro12 » do mei 17, 2012 10:44 pm

    Ik heb de koppakking vervangen en niet de distibutieriem...die is pas 10.000 km oud. Heb de nokkenaswielen op tijd gezet maar was bang dat de krukas is verplaatst. Zag net dat op de poelie een markering zit en die staat recht omhoog. Dus neem aan dat nu alles timing staat.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Karter...

    door schrokke » vr mei 18, 2012 9:26 am

    Zuiger van cil. 1 of 4 op de hoogste positie is de nul stand van de krukas.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Karter...

    door RemcovanKuilenburg » vr mei 18, 2012 10:34 am

    Dat is toch alle zuigers in de midden stand?

    Streep op de poelie op het merk zetten van de plastic kap, merkjes op de nokkenas tandwielen tegen over elkaar dan staat hij op tijd. Poelie twee toeren draaien en checken of de nokkenassen op tijd staan en het is in orde.

    Heeft niets met vervangen van je distributie riem te maken maar wel dat je alles los hebt gehad.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Karter...

    door philipvanv » vr mei 18, 2012 11:22 am

    Dat is wat ik bedoelde ;) het streepje op de plastic cover staat ergens op 11u, niet recht naar boven zoals je hierboven ergens zei. Bij mij staan er meerdere markeringen op, ik weet niet meer welke het juist is, dus dat zal je ergens even moeten opzoeken. Er staan genoeg topics via Google die dit bespreken.
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Karter...

    door Perro12 » vr mei 18, 2012 12:13 pm

    Ik heb de nokkenas op tijd staan. De poelie gemerkt op TDC (van het kapje). De poelie 2 x rondgedraaid totdat ik op TDC uitkom. Vervolgens gekeken op timing van de nokkenas. Deze stond er iets naast. Toen ik de nokkenas op timing zette stond de poelie op 4 (van het kapje).
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Karter...

    door schrokke » vr mei 18, 2012 12:15 pm

    ziuger van de 1ste cilinder op BDP = 0 krukasgraden. Op deze positie moeten de merktekens van nokkenas corresponderen. Zuiger cil. 1 en cil 4 lopen gelijk. Daarom dat het niet meteen veel rol speelt dat je de zuigen van cil 1 of 4 neemt om te kijken of de krukas juist staat.
    Bij motoren waar het heel nipt moet staan of waar meerdere onduidelijke merktekens opstaan gebruik ik een meetklok om BDP van de 1ste cilinder te bepalen.
    Die meerdere merktekens die er soms opstaan is om het onstekigstijdstip te controleren.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Karter...

    door schrokke » vr mei 18, 2012 12:25 pm

    Perro12 schreefColonIk heb de nokkenas op tijd staan. De poelie gemerkt op TDC (van het kapje). De poelie 2 x rondgedraaid totdat ik op TDC uitkom. Vervolgens gekeken op timing van de nokkenas. Deze stond er iets naast. Toen ik de nokkenas op timing zette stond de poelie op 4 (van het kapje).


    Merktekens op krukaspoelie en kapje moeten wel overeen komen, dan pas staat de krukas op TDC(BDP).
    Zoals ik het nu lees/begrijp heb je zelf een merkteken aangebracht?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

    Re: Karter...

    door Perro12 » vr mei 18, 2012 12:42 pm

    Als ik het nu begrijp moet het merkteken van de poelie op TDC staan en nokkenas op timing. Dan is het goed??

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten