Toch nog maar es duidelijk stellen dat:
Niet elke band dezefde is,
Niet elke GoodYear band dezefde is,
Niet elke GoodYear Eagle F1 dezelfde is,
en dat Niet elke GoodYear Eagle F1 GS-D3 dezelfde is.
Ik heb het hier niet over kleine productieverschillen die binnen een bepaalde tolerantie vallen, maar over bewust anders gekozen karakteristieken of eigenschappen.
Ga bvb. naar de bandencentrale en bestel 4 nieuwe banden van hetzelfde merk, type en maat zoals op je Audi TT en je krijgt een afschuwelijke wegligging. Vertel je de bandencentrale erbij dat het de banden voor een Audi TT bestemd zijn, dan krijg je net die iets andere band (met zelfde merk, type, maat, enz.). Dit geldt voor een aantal merken en kan misschien een verklaring zijn waarom sommigen in de wolken zijn met de GS-D3's en anderen er absoluut niet over te spreken zijn.
Eveneens is het zo dat een producent z'n band ook wel durft aan te passen aan de afzetmarkt. Om het sterk te stellen: band X geleverd in Europa zal/kan zachter zijn dan 'dezelfde' band X geleverd in Afrika.
Om problemen te voorkomen, heb ik dan ook niet voor GS-D3's gekoen maar voor de Bridgestone Potenza's S03. Persoonlijk vonden we dat de Potenza's S02 beter scoorden dan de Eagle F1 GS-D2. De Eagle F1 GS-D2 waren absoluut geen slechte banden, maar de S02's waren nog net its beter.
Zolang we maar niet terug moeten naar de GoodYear NCT-3... wnat die zijn eigenlijk levensgevaarlijk.
Ik heb vooraan de F1's liggen type GD3, en ik vind ze SUPER. Ik heb al met veel types band gereden op MG, en deze zijn IMO de beste qua "performance",
Tevens niet vergeten dat je bij de switch enkele cm's breedte hebt gewonnen.... wat natuurlijk ook wel z'n effect zal hebben.