Bij een TF160 blok zit een MEMS3 ECU. Om je leven makkelijker te maken koop je het beste een MEMS2 ECU, kabelboom en inlaat+sensoren.
Dan past de stekker van het blok 1:1 op de stekker van je wagen. Anders moet je de kabelbomen gaan aanpassen. Niet onmogelijk als je verstand hebt van de elektronica in een wagen. Doe je dat niet moet je ook de uitlaat en cat scoren van de 160, omdat je zonder de 2e lambda anders een motorstoring krijgt.
De ecu koop je het beste als een set + 5AS alarm module + afstandbediening. Volgens mij heb ik nog een volledig gematchte set over, maar ik ben niet zeker. Laat maar weten als je interesse hebt.
Checken of het een echte complete 160 is, is onmogelijk, zonder de kop eraf te halen. Je moet namelijk de zuigers en de kop controleren. Als je toch wilt porten en flowen kan dat in 1x natuurlijk.
Je wilt een MGF Mpi bak niet gebruiken op een VVC blok. Die is gewoon te lang. Met mijn 190pk blok was dat een drama. 1-2-3-4 was ongelooflijk snel in 4 reed ik op de teller 195km/u. 5 was daarna einde oefening omdat het blok zo ver terug valt in toeren dat alle koppel weg is. Ik durf te stellen dat mijn F met het huidige MPI blok in de 5 sneller is dan de 190 VVC. Dus: VVC bak scoren. Helaas (voor jou) heb ik de BRM bak die ik over had reeds verkocht

Overigens goed dat je een VVC kiest als basis. Ten opzichte van een MPi is het
relatief makkelijk om hier serieus (180pk?) vermogen uit te halen.