Welke wielmoeren?
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Welke wielmoeren?

    door ovi » vr maart 23, 2012 10:12 am

    Ik had het al even in een andere topic gevraagd maar geen reactie dus zal er even een nieuwe voor maken! :?

    We hebben de winterbandjes/velgen eraf gesmeten en terug de zomerbandjes gemonteerd!
    Toen mijn zoon de wintervelgen gemonteerd heeft was die ook al aant vloeken op die blikke dopjes op de moeren? Met het special tooltje dat er bij was konden we de dopjes niet verwijderen omdat deze blijkbaar al wat beschadigd waren en bij de auto zit ook een wielsleutel 19mm dus blijkbaar worden de moeren gedemonteerd met die brol blikke dopjes erop? :evil: Hen hier laatst nog een Focus gehad en hier was het dus net hetzelfde en bij Ford lieten ze weten dat die dopjes wel degelijk niet verwijderd moeten worden? Gisteren was het dus mijn beurt en er waren er bij waar ik met mijn dopsleutel van 19mm gewoon geen grip meer op had en kon deze dus niet goed vasttrekken? En neen het was geen versleten wielsleutel maar een zeer goede zeskant 19mm maar toch zat ook iedere keer de wielmoer vast in de dopsleutel en moest ik deze er uitkloppen.
    Ik heb nu al die blikke rot dopjes eraf gehaald en een dopsleutel van 18mm gebruikt wat veel beter gaat.
    Nu zit ik natuurlijk met van die lelijke moeren dus mijn vraag is wat ik ter vervanging kan zetten of zijn er dopjes die je wel gemakkelijk kan erover zetten en terug verwijderen of gewoon andere wielmoeren?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Welke wielmoeren?

    door BlackFox » vr maart 23, 2012 10:20 am

    Op mijne zitten Ford RS bouten ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Welke wielmoeren?

    door ovi » vr maart 23, 2012 10:28 am

    Grapjas! :devil-(
    Zitten daar ook van die blikke dopkes op?
    Aangezien ik enkel oldtimers en heel oude auto's heb had ik dat dus voor die Focus nog niet gezien en denk ik dat dat iets van de nieuwe generatie auto's is want daar zit trouwens overal plastieken en blikken brol op! :evil:
    Die vriend met die Focus heeft er ook gewoon moeren opgezet want die had hetzelfde probleem omdat hij geprobeerd had met een 12 kantige dopsleuten zijn wiel los te zetten en dus die zijn blikken hulskes waren helemaal naar de vaantjes! :devil-(
    Welke wielmoeren passsen dus op een MG? Beter vragen of ik heb hetzelfde voor dan met mijn velgen v/e Rover die dus niet op een MG passen! :devil-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Welke wielmoeren?

    door Bruno » vr maart 23, 2012 10:34 am

    Nogmaals die van de Focus ! Ze zijn echt veel beter dan de OEM exemplaren van Rover
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Welke wielmoeren?

    door ovi » vr maart 23, 2012 10:44 am

    :roll:
    Ha, das geen grap dus? :devil-(
    Maar ik wil er dus zonder die kl... blikke overzetdopjes hé Bruno dus gewoon nog echte!
    Dus Ford heeft dezelfde draad dan is het makkelijk! thumbsup
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Welke wielmoeren?

    door ErikB » vr maart 23, 2012 1:33 pm

    't Zijn gewoon solide moeren. Ietsje kleiner dan de OEM's, maar perfect (sinds jaren op verscheidene MGF's)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Welke wielmoeren?

    door D.B.C. » vr maart 23, 2012 3:08 pm

    ik heb precies hetzelfde, alleen heb ik ook nog eens 3 verschillende soorten dopjes en moertjes zonder dopjes, maargoed als mn andere velgen uiteindelijk gereviseerd zijn dan maakt het me niet meer uit, daar zit toch een kapje voor de moeren en kan het me geen moer meer schelen :lol:
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Welke wielmoeren?

    door schrokke » vr maart 23, 2012 9:00 pm

    Je moet voor de echte RS moeren gaan. Deze zaten op oa Capri's en Escort's met RS velgen. En jawel ook wel op taunus en Granada als deze waren uitgerust met RS velgen.
    Wat er op de focus zit weet ik niet zo precies, maar op de echte moeren zit er echt geen blikken brol op. Er zit eigenlijk helemaal geen kapje op. Ik heb wel begrepen dat ze zeldzamer aan het worden zijn.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Welke wielmoeren?

    door ovi » do maart 29, 2012 10:12 pm

    Bedankt al voor de info gasten maar nog een vraagje!

    Op hoeveel Nm trekken jullie de moeren aan? :?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Welke wielmoeren?

    door RemcovanKuilenburg » vr maart 30, 2012 12:36 am

    120 Nm
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Welke wielmoeren?

    door ErikB » vr maart 30, 2012 7:07 pm

    En als ik me niet vergis is dat ook de officiële waarde.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    rubenjdejong
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2010 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Drachten, Friesland

    Re: Welke wielmoeren?

    door rubenjdejong » zo apr 01, 2012 8:48 pm

    Ik had hetzelfde probleem en ik heb moeren uit Engeland laten overkomen, 24,50 pond voor 16 solide moeren inc. verzenden. (ongeveer 30 euro)
    Aanbieder heb ik gevonden via mg-rover.org http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=285916&page=2

    Ik wil geen reclame maken, maar dit is de website waar ik de moeren besteld heb: http://www.mistertee.co.uk/

    Ik heb het volgende type besteld: 5306FSP nuts (M12 x 1.5 with 35mm (1.38") depth and 19mm (3/4") hex)

    Afbeelding

    Na 5 werkdagen heb ik ze netjes ingepakt binnen gekregen op m'n thuisadres, ziet er een stuk beter uit op de auto dan de gehavende OEM moeren die er eerst op zaten!
    MG-F 1.8i VVC: Platinum Silver
    Mods: K&N 57i cold air intake kit, 4-pods AP Racing calipers, Goodridge SS brakeleads, Powerflex PU bushes, Toyosports SS manifold, downpipe and muffler, KH Splitter, Bourgoundy mohair, Castrol 10W60 racing oil.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Welke wielmoeren?

    door schrokke » zo apr 01, 2012 9:54 pm

    Het conisch gedeelte lijkt me toch wat klein, passen die echt perfect op uw velgen?
    Ze komen mij trouwens heel hard over als Ford bouten voor stalen velgen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Welke wielmoeren?

    door BlackFox » zo apr 01, 2012 10:12 pm

    Lijken idd op bouten die mijn bandenboer ook eens wou installeren op mijn velgen, maar hij had op voorhand al een vermoeden dat ze inderdaad te klein zouden zijn.

    En effectief, de bouten bleven maar doorgaan, los door de velg heen :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Welke wielmoeren?

    door schrokke » ma apr 02, 2012 1:26 pm

    Los door de velg zullen ze bij Ruben toch niet gegaan zijn, hij heeft ze reeds gemonteerd. Maar of ze de wielen perfect gaan blijven vast houden betwijfel ik toch een beetje.

    Waar het naast de schroefdraadmaat vooral op aan komt is dat de conische passing hetzelfde is.
    En dat blijkt bij die Ford RS moeren het geval te zijn. Ik heb ze eens even naast elkaar gezet en een foto genomen:
    Afbeelding.

    Je kan duidelijk zien dat de conische ring dezelfde afmetingen heeft. Enig min puntje zou wel eens kunnen zijn dat als je het stalen reservewiel monteert de kleine cone te kort is om deze velgen netjes vast te zetten. Hoewel men op Ford stockcar crossers verplicht deze moeren moet gebruiken op jawel stalen velgen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten