BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
slot MGTF
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    slot MGTF

    door Martine » zo jan 15, 2012 6:36 pm

    Kan er mij iemand iets vertellen over het probleem dat ik heb met het rechter slot van mijn TF ? Wanneer ik het open met de afstandsbediening(manueel ook trouwens) maakt het een akelig krassend geluid . Bij sluiten een fluitend geluid ( er is dus wat afwisseling :D ) onlangs weigerde het slot ook dienst, ik moest het verschillende keren open en toe doen vooraleer hij werkelijk open ging. Mijn garagist die niet zo erg gemotiveerd meer is (Lier, maar ik noem geen namen) vraagt daar 300 euro voor en beweert dat het regelmatig voorkomt. Klopt dat of is er een eenvoudiger ( en goedkopere) oplossing?

    Bedankt voor enige info
    Grtjs
    Martine
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Re: slot MGTF

    door bartje01 » zo jan 15, 2012 7:07 pm

    Heb hetzelfde probleem gehad. Heb eerst zelf geprobeerd e.e.a. te repareren door o.a. de stekkers etc. te controleren en daar waar mogelijk het slot te oliën. Uiteindelijk eind 2010 het slot laten vervangen. Sindsdien geen problemen meer en werkt de afstandsbediening ic.m. de sloten weer goed.
    Het slot heeft ongeveer € 125.-- gekost en het inzetten was een uurtje werk. Alles bij elkaar € 175,--. Dus even verder zoeken. want € 300,-- is volgens mij te veel gevraagd.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: slot MGTF

    door philipvanv » zo jan 15, 2012 9:28 pm

    Ik heb de sloten van mijn F ook moeten vervangen, en op de stekkers na verschillen die niet veel van een TF. Als ze lawaai beginnen maken zou ik niet te lang wachten met vervangen, het slot kan plots kapot gaan en blokkeren in "double lock" en dan kan je de doorcards wegsmijten. Vervangen is goed zelf te doen, en is goed gedocumenteerd op het net, dus moet je gewoon een nieuw slot kopen. Ik denk dat ik de eerste keer nog geen uur erover heb gedaan.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: slot MGTF

    door gille » zo jan 15, 2012 11:02 pm

    ik heb laatst mijn sloten volledig uit elkaar gehaald,en dan,goed gesmeerd en
    weer in elkaar gezet,en het gaat super sinds de zomer.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: slot MGTF

    door Martine » ma jan 16, 2012 5:49 pm

    Bedankt allemaal, ik ga dus verder op zoek naar een goede ziel die dat voor mij kan arrangeren tegen een eerlijkere prijs. Dat zelf doen zie ik niet echt zitten, mijn technische kennis is meer dan beperkt, (moet ik nu beschaamd zijn? , zijn er nog dames op dit forum ? of ben ik een eenzame ziel? ) niet dat dat een excuus mag zijn natuurlijk, ik heb het gewoon nooit geleerd. Iemand? Misschien? :mrgreen:
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: slot MGTF

    door ttdesign6 » wo jan 18, 2012 9:03 am

    Er zijn hier nog wel een paar MG lady's te vinden..:wink:

    Wat betreft je kennis, we hebben het allemaal moeten leren toch? Ergens moet je dus beginnen. thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: slot MGTF

    door Martine » wo jan 18, 2012 11:04 pm

    Ja dat zegt me wel iets, eigenlijk zou ik dat moeten proberen. als ik nog eens 5 min tijd heb :oops:
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: slot MGTF

    door ovi » do jan 19, 2012 9:29 am

    Je kan ook altijd een handige vriend zoeken! :devil-(
    Ook bij de TF van mijn vrouwke is dit vervangen. De auto was nog in garantie dus heb ik het zelf niet gedaan.
    Bij ons is het in de MG garage in Walem gebeurd dus dat is voor u ook niet zo ver. :wink:
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: slot MGTF

    door Martine » do jan 19, 2012 3:18 pm

    Ah, bedankt, ik wist niet dat er een garage in Walem was. Bedankt voor die tip!
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: slot MGTF

    door ovi » do jan 19, 2012 3:26 pm

    Martine schreefColonAh, bedankt, ik wist niet dat er een garage in Walem was. Bedankt voor die tip!

    Over het Ford van Walem! :wink:
    http://www.bccmechelen.be/Welkom.html
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: slot MGTF

    door Martine » zo feb 05, 2012 8:19 pm

    Een dikke merci aan iedereen die tips gaf! Het slot is gerepareerd voor een eerlijke prijs bij Moens in Mechelen. thumbsup
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten