Boos op Rover zeer onsteld over kwaliteit MG-F!
  • Gast

    Boos op Rover zeer onsteld over kwaliteit MG-F!

    door Gast » do maart 25, 2004 12:03 pm

    Beste MG-fers,

    Na 25.000 KM met mijn F te hebben gereden, kwam er plotseling een eind aan de rit! Resultaat: een gescheurde cylinderkoppakking.

    Affijn, erger kon niet dacht ik totdat ik ook nog de fout maakte om dit bij de ALLERSLECHSTE MG Dealer van Nederland te laten reparen. (zo eentje die je niet graag ziet komen als je een Duits Kenteken hebt en de auto niet bij hem hebt gekocht!) <helaas had ik geen andere keus, omdat de eerste MG dealer in Dld te ver weg was!>

    Reparatieduur; 1 week, kosten RUIM EURO 1600 :!:

    :twisted: Ja toen kwam bij mij echt rook uit de oren!!

    Bij navraag bij 5 andere MG-dealers kwam ik tot de conclusie dat ik voor bijna EURO 600 bij de benen was genomen!

    Ik heb een officiele klacht ingediend bij de importeur en deze stuurt mij naar lang getouwtrek met een kluitje het bos in! Ook een coulance aanvraag kwam niet aan de orde!!

    Nu weet ik dat andere forums BOL staan van dit probleem en dat dit een wel zeer bekend euvel is bij de F.

    Nu mijn vraag; wie van jullie heeft ditzelfde probleem ervaren en wat zouden wij hier collectief aan kunnen doen?

    Mvgr,

    :( -- Een zeer teleurgestelde F- bezitter![/b]
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 12:14 pm

    Hoe oud was ie?

    Aan de ene kant had je natuurlijk eerst even kunnen rond bellen....had je snel 600 euro kunnen opleveren....

    Feit blijft, dat het knap klote is....ik moet er iig niet aan denken...... :(

    Had je geen garantie?
    Of was die termijn allang verstreken?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Gast

    door Gast » do maart 25, 2004 1:12 pm

    Tja rondbellen, maar als je niet meer kunt rijden en vervolgens een auto ambulance moet regelen om 100 a 200 km te rijden is natuurlijk ook niet optimaal.

    Ik had zo te zeggen weinig keus. Daarnaast is het zo dat Rover werkt met vast onderdeelprijzen.

    Ik kan aantonen op papier dat de koppakkingset alleen al mij bij deze dealer bijna EURO 200 meer heeft gekost dan bij alle andere. Je zou toch verwachten dat de importeur hier wat aan zou moeten kunnen doen?

    Maar nee hoor, helemaal niks!

    De garantietermijn was natuurlijk verstreken. Maar een dergelijk euvel bij 25.000 KM?? Dan gaan er bij mij vraagtekens komen.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 1:17 pm

    idd....het is niet helemaal normaal nee....

    En ja, je had waarschijnlijk wienig keus...
    Ik heb nu een (hoop ik) een goede, en goedkope MG dealer gevonden.
    Het is mij ook opgevallen dat er flink wat verschillen zitten tussen de prijzen...
    Misschien iets voor Pieter Storms ofzo? :D

    Wat is het bouwjaar van je MGF?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 3:56 pm

    IMO is dat het grootste probleem van MG. De garages zuigen gewoon. De monteurs zijn gewoon slecht (Mijn ervaring) Het credo is voor mij dan ook don't hire women to do a mens job. Ik doe gewoon zoveel mogelijk zelf...... De rest laat ik voortaan bij een neutrale garage doen waar men er wellicht iets langer over doet maar een normaal bedrag vraag en tenminste nog zin heeft in wat ze doen. De specifieke MGF info geef ik ze wel.

    Overigens heb ik met peugeot de zelfde ervaring. Ze hebben me letterjik aageraden mijn 106 te verkopen omdat ze een probleem niet konden vinden. Ze dachtend at het de ECU was (KASSA). Ik ben toen zelf gaan meten en heb zelf het probleem gevonden (en verholpen). In 1x het goede component vervangen; moeilijk hoor >not<. Elektro heeft tegenwoordig niemand meer kaas van gegeten geloof ik.... Ik mocht daar wel €160,- aftikken voor een verkeerde diagnose....
    Building >200BHP K-series
  • Edwin
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:32 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Edwin » do maart 25, 2004 4:10 pm

    Het bouwjaar is eind 2000 em het is een stepspeed.

    Afbeelding

    -- Edwin
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 4:20 pm

    Met een vette uitlaat !!! Wat voor iets is het ? Janspeed ?
    Dit is de mijne:

    Afbeelding

    Maar voor een koppakking reparatie staat 10 uur werk. Dan komt het vlakken en de ondelen er nog bij. Zou dus zo'n €1000,- mogen kosten. Niet dat je daar nu nog iets aan hebt....
    Building >200BHP K-series
  • Edwin
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:32 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Edwin » do maart 25, 2004 5:00 pm

    Tja dat met die kosten is hoofdpijn!

    Maar ja time goes on!

    Hieronder een afbeelding van mijn achterkant. Welk merk uitlaat het is zou ik je nu 123 niet kunnen zeggen!

    Afbeelding

    --Edwin[/img]
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 5:16 pm

    Zo te zien heb je Toyo banden :) I kan deze per 4 + montage aanschaffen voor €300,- Indien je Toyo's hebt ben je hier tevreden over ?
    Building >200BHP K-series
  • Edwin
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:32 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Edwin » do maart 25, 2004 5:22 pm

    Jij hebt goede ogen :-)

    Ja idd heb ik toyo banden. Tja wat heet tevreden.

    Het zijn flatrun banden, dus qua comfort heb je helemaal niks, zeker niet op 17" velgen :-)

    1 keer is 1 band geklapt tijdens het rijden, maar dat is puur toeval geweest. Ik ben overigens erg tevreden, ook met de optiek van de band!

    EURO 300 voor 4 banden is ERG goedkoop! Welke maat praten wij over?

    Ik heb 225/35/17

    --Edwin
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 25, 2004 6:00 pm

    185x55x15 voor en 205x50x15 achter. Die €300,- is nog relatief veel aangezien de 1e schijnbaar "exotisch" is.

    ter indicatie:
    Voor een vriend van me kost 265x35x18 €225,- en 225x40x18 €160,- per band incl montage op dat zelfde adres. Op internet is de goedkoopste (dus ZONDER montage) 225x40x18 €167,- ex. verzendkosten.
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » do maart 25, 2004 8:08 pm

    Mooi dempertje Sander!!!

    En die zilvere MG....mooie kleur, strakke uitlaat en ook nog eens stepspeed!!!! SUPER!!!!
    Alleen die velgen.... :? Dat vind ik afbraak aan het geheel, zonde zeg...
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 8:13 pm

    Dat was ik ook!!! :D
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr maart 26, 2004 11:00 am

    Tijd om eens mijn 2 eurocent toe te voegen.....

    Prijzen ivm. de reparatie van een defekt koppakking kunnen inderdaad van dealer tot dealer verschillen, aangezien niet iedereen dezelfde rekening maakt.

    De ene garage gaat er vanuit dat de cillinderkop gevlakt en getest moet worden, de andere houdt de klant nog in spanning/onwetendheid en telt er het werk aan de cillinderkop nog niet bij. Misschien moet de cillinderkop wel niet gevlakt worden en is ook dat uitgespaart.
    Zit de distributieriem mee in de prijs inbegrepen ?
    Hoeveel tijd trekt men uit om het koel/oliecircuit te reinigen (indien nodig) en mooi te ontluchten (koelvloeistof circuit that is, een kunst op zich).

    Een € 1.500 is een hoge prijs, maar moet wel een all in zijn. Een quick en dirty repair zou iets van een € 900 à € 1.000 moeten zijn.

    Anyway.... heeft jouw (recentere) MGF geen 3 jaar garantie.

    Persoonlijk zou ik een HGF niet laten herstellen bij een onafhankelijke dealer.... aangezien je dan moeilijker zal hebben met eventuele garantie. In die zin van: als alles bij MG-Rover gebeurt, en het gaat opnieuw fout, dan kan de fout enkel bij MG-Rover liggen (of waarschijnlijk de chauffeur :( )
    Laat je de herstelling uitvoeren door de garagist om de hoek, dan kan er een fout gbeurt zijn bij:
    - de garagist, maar die kans zal klein zijn (zijn woorden)
    - die domme stukken van MG-Rover en de hele onbetrouwbare auto door die domme Britten in elkaar gestoken (zijn woorden)


    Anyway.... nog even mijn commentaar op die platinum F di hierboven enkele foto's verdiende (persoonlijke mening, so don't bother):
    - knappe velgen... kan je me de details doorgeven
    - dump de uitlaat..... 't Is een 1800cc, zijn 4 zo een pijpen niet een beetje OTT ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr maart 26, 2004 11:24 am

    ErikB schreefColon- dump de uitlaat..... 't Is een 1800cc, zijn 4 zo een pijpen niet een beetje OTT ?


    Zeker niet, 1 pijp per cilinder ! Makes sense to me :D
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten