BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
peilstok
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    peilstok

    door Kobold » vr dec 02, 2011 10:26 pm

    Ik ben wat verward....
    als ik de peilstok uit de koude motor neem en terugsteek na het schoonmaken, zie ik op de achterzijde van de stok een dun streepje, maar dan boven max. (het greepstukje van de vuldop af)
    Aan de voorkant zie ik eigenlijk geen peil....het plastic bolletje is alleen nat.
    ook, als ik heftig rem of een scherpe bocht naar links draai ( met +45 km/h een haakse bocht)
    gaat m'n oliedruklampje branden.
    Hij rookt en lekt niet, vorige week vanwege dit nog een halve liter 5W30 opgetopt, maar ik vind hem wel tikken..
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: peilstok

    door Tukker » vr dec 02, 2011 11:17 pm

    Het lijkt er dus op dat er veel te weinig in zit. bij twijfel olie aflaten en opnieuw vullen met de juiste hoeveelheid nieuwe olie.
    (even opmeten hoeveel je aflaat, ben ik wel benieuwd naar.)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: peilstok

    door Emile » vr dec 02, 2011 11:51 pm

    zou ook voor de zekerheid even in het vaatje van de koelvloeistof kijken of daar geen witte smurie in zit.
    (HGF)
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: peilstok

    door Kobold » za dec 03, 2011 1:17 pm

    Emile schreefColonzou ook voor de zekerheid even in het vaatje van de koelvloeistof kijken of daar geen witte smurie in zit.
    (HGF)


    check ik dagelijks voorafgaand aan de rit. geen witte smurrie tot zo ver, koelvloeistofpeil verandert ook niet.
    Ik moet toch een afspraak maken voor een distributieriemwissel, lijkt me een mooi moment om meteen een grote beurt aan te hangen.
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten