door Kobold » ma okt 31, 2011 7:28 pm
Het begint me op te vallen dat hier alleen maar vragen stel...
Ik heb er weer een...
Vanmiddag mooi stukje gereden, netjes naar de 90° opgewarmd, daarna een stuk (kilometer of 10) tussen de 4500-6200 (ik hou die laatste 1000 toch als marge) lekker doorgereden.
Daarna een 6 kilometer in de 5 op 2500, om af te laten koelen maar thuis stond de olie temp nog boven de 90°C.
Dus heb ik de auto stationair laten draaien (eerst de motorkap open gezet om de boodschappen uit te laden)
kom ik na 5 min terug, zie ik koelvloeistof onder de auto druipen, het expansievat bomvol en borrelend, dus als de sodemieter de motor uitgezet en het niveau daalde direct naar normaal.
contact aangezet, olietemp normaal (90°), koelvloeistof temp 1 streepje onder het midden, starten, lopen, geen geborrel en gebruis in het expansietankje.
Een uur later vloeistofpeil gecontroleerd, was gedaald tot het onderste nokje.
Weer aangevuld tot het bovenste nokje en de garage ingereden.
Ik heb de zekering van de fan gechecked, 6e van links, 20A, niets mis mee.
Maar ik heb in die tijd de fan niet horen lopen.
De pinnen van de radiateur voelden wel warm aan, dus het grote systeem lijkt me te werken.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn, HGF? alleen, de motor liep stationair olie is goed van kleur, geen schuim, enlighten me....
gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking
To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen
Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat