BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
MGTF stoel
  • ErikNL
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di sep 27, 2011 3:16 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    MGTF stoel

    door ErikNL » ma okt 17, 2011 10:43 am

    Goeiemorgen!

    Sinds ongeveer een jaar ben ik in het bezit van een MGTF.
    Ik ben er erg blij mee en vooralsnog werkt alles prima.

    Echter ben ik 1,96m lang en ik wil de stoelen dus wat lager hebben.
    Is dit eenvoudig te doen? Zijn er oplossingen voor?

    Erik
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: MGTF stoel

    door D.B.C. » ma okt 17, 2011 10:49 am

    Makkelijk is het niet, ik ben 198 en ik heb andere vering in de stoel geplaatst waardoor hij verder inzakt, er is geen ruimte om de stoel met rails te verlagen. Een optie is vaste stoelen of andere stoelen met een dunner zitvlak.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: MGTF stoel

    door Bruce » ma okt 17, 2011 4:28 pm

    Rick is bezig met het plaatsen van stoelen uit een lotus Elise, zit je denk ik ook een stuk lager.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: MGTF stoel

    door MGTF2002 » ma okt 17, 2011 6:54 pm

    Ik heb hetzelfde probleem geopperd op het forum van de MGCCNL

    Hier kwam met dezelfde oplossing(en).
    = Men kan de ijzerstangetjes vervangen door veren waardoor de stoel dieper doorzakt.
    http://www.newtoncomm.co.uk/cars/mgf/model-139/seats/1051-products-1051/
    = Een stuk van de schuimafhalen.
    Quote van een ander forum:
    Hallo Heren, ik ben zelf 1,88 en ken het probleem niet meer. Mijn zitting was in de overgang van stof naar leer los gelaten. Dus stoelen eruit en naaien maar. Ik heb toen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt de stoel te demonteren. Het zitvlak heb je zo in je hand. Bij mijn vrouw uit de la een broodmes gepakt en vrolijk zo'n 3 cm van de onderkant van het polystireen gezaagd. Super. Een verlaging naar mijn zin en nog meer zijdelinkse steun. Dat is nu 2 jaar geleden. Ik heb er nog geen spijt van.

    = Elise stoelen plaatsen.

    Succes
    We horen uiteraard graag het resulaat.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: MGTF stoel

    door Kasper » do okt 20, 2011 12:54 pm

    Dit auteur van de tip van de MGCCH, tja die ken ik wel :wink:

    Gevoelsmatig zit ik in mijn F met de genoemde aanpassing op de standaard Mk1 stoel veel lager als in de TF. Eigenlijk is gevoelsmatig het verschil groter dan dat je van de aanpassing + het inzakken door de jaren zou verwachten.

    (Ik zou dus eens kijken of een Mk1 F met het oude model stoel beter zit)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • ErikNL
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di sep 27, 2011 3:16 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: MGTF stoel

    door ErikNL » ma nov 14, 2011 9:42 am

    Bedankt voor de antwoorden!!
    Zelf heb ik deze "oplossing" gevonden, lijkt jullie dit wat?
    http://www.75andztclub.com/showthread.php?p=3969026 :idea:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: MGTF stoel

    door Kasper » ma nov 14, 2011 1:44 pm

    Ja en Nee,

    Ja, de stoel staat een stuk lager, dat is wat niet alleen mensen van langer dan 1 metr 95 willen, dat willen we allemaal wel.

    Nee, ondanks dat ik wel zie dat er met beleid wordt gewerkt, denk ik dat er makkelijk wordt ingeschat dat de oude box sectie niets doet omdat die gepuntlast is. ERRRG, dan zit er geen enkele goede verbinding in geen enkele straatauto....
    En dan met een paar platte strippen = geen hoogte is geen weerstand. Hoe sterk die strippen ook zijn. (hoogte telt tot de 3e macht is mij ooit geleerd)

    Voor de rest: een verfrissende aanpak en iemand die "out of the box" durft te denken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten