BUTTON_POST_REPLY 107 berichten
Het 'Wie heeft er al een HGF gehad, en wie nog niet?' topic
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

    door Cédric » do jan 11, 2007 11:04 pm

    Ik ben wel een redelijke leek, maar ergens kan hij wel gelijk hebben. Een HGF kan natuurlijk door een hele boel andere dingen veroorzaakt worden maar de motor wordt sowieso zwaarder belast door het hogere wagengewicht, dit in combi met het minder goeie koelsysteem...

    Daarom net dat het zo belangrijk is de motor eerst goed op te warmen. Als je met een koude motor meteen hoge toeren begint te maken gaat die sneller te grote verschillen in temperatuur krijgen op verschillende delen in een wagen die meer weegt dan in een die minder weegt

    Zou overigens niet direct kunnen denken wat het verschil is tussen koelsyteem in de elise en de F enkele dat de radiator van de elise plat in de neus ligt.
    MGF
    Brooklands
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

    door Cédric » do jan 11, 2007 11:21 pm

    Dus, het blok in een elise heeft minder last van torsie door het stijvere frame en/of het lagere wagengewicht?

    Heb eens gelezen dat het K-blok bij zijn introductie zijn tijd ver vooruit was door het design

    die achteraf gezien ook nadelig kan zijn
    MGF
    Brooklands
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » do jan 11, 2007 11:37 pm

    MGF_TV schreefColonHm, Arjan, het is een beetje ongepast maar gezien je opmerking in een ander topic denk ik dat je je naam best naar de andere rubriek van de lijst verhuisd.


    Gedaan...

    En nu gokken wie de volgende gaat worden met een HGF comming out? :lol:
    En wat is dan de inleg? :)
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jan 12, 2007 12:30 am

    T'is inherent aan de K-engine zijn bouw dat er al eens een HGF voorkomt.
    Alu-blok, met stretch bolts. Als je deze blok dan nog eens dwars gaat leggen, krijg je op enkele kritieke punten torsie. Dat in combinatie met enkele stretch bolts die iets te lang zijn en de carter kunnen raken, waardoor de kop soms wat tikjes krijgt en daarenboven het koeling "probleem" geeft een combinatie gevoelig aan een HGF.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jan 12, 2007 1:24 am

    + nog vlot een aantal zaken die het allemaal in de hand kunnen hebben
    . layout radiator vooraan, motor achteraan (eerste jaren van de watergekoelde Porsches hadden er ook last van, volgens de man van Touring).
    . moeilijk echt goed te ontluchten (weet uw garage perfect hoeveel bleeding nipples er zijn ?)
    . thermische schommelingen door de plaats van de thermostaat (ergens staat er een heel mooie/technische pagina hierover online)
    . onbetrouwbare fan vooraan, door een zekering die nogal scherp berekend is (10A moet 15A zijn)
    . underfloor coolant pipes die niet altijd in goede staat verkeren (groupbuy voor alu's ;) )
    . eigenlijk best wel klein volume koelvloeistof in de motor zelf (draagt makkelijk bij tot de thermische schommelingen, een erfenis van het kleine zuinige stadsautootje dat snel op temperatuur moet zijn).
    . bouw van de auto waarbij de uitlaat wel eens aan de cilinderkop wil wrikken (bestaat een bracket voor)
    . verschil in temperaturen over de cilinderkop heen, door o.a. een hitteschild dat dan weer de alternator moet beschermen

    en zo zijn er ongetwijfeld nog een aantal......
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jan 12, 2007 1:52 am

    ErikB schreefColon(groupbuy voor alu's ;) )


    :roll: :P :wink:

    Overigens heeft MS tegenwoordig RVS ipv alu op zijn site staan.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jan 12, 2007 1:57 am

    Remieme schreefColon
    ErikB schreefColon(groupbuy voor alu's ;) )


    :roll: :P :wink:

    Overigens heeft MS tegenwoordig RVS ipv alu op zijn site staan.

    Dan mag jij hem doen :P :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr jan 12, 2007 8:21 am

    Wie doet er mee aan een Koppakking group buy... :oops: mm ik ben iets te laat denk ik...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jan 12, 2007 1:02 pm

    denk dat de workshop koppakking vernieuwen beter op z'n plaats is :? :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jan 12, 2007 1:20 pm

    En ook heel realistrisch om "En group" koppakkingen te gaan vervangen :roll: :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 13, 2007 1:53 pm

    EVEN HET LIJSTJE OPNIEUW, ARJAN HAD DE VERKEERDE GEQUOTE WAARDOOR DEMOR WAS VERVALLEN.[/quote]



    [quote="Coen"]Het is belangrijk om ook het bouwjaar van de auto (eigenlijk motor) te weten. En vervolgens het moment van de HGF. Ik had bij mij de leeftijd van de auto in maanden gegeven (aangezien ze dat in de Hall of shame ook doen) Ik denk ook dat de KM stand belangrijker is dan de leeftijd...

    Dus svp:
    bouwjaar, km stand bij HGF, leeftijd auto in maanden bij HGF

    Kunnen de mensen die nog geen bouwjaar (en maand) ingevuld hebben dit alsnog even doen? :)

    Ik moet nog een HGF krijgen:
    - Dinges [1997-05] [76.000 km]
    - Henny [2003-08] [9.000 km]
    - Ivan (Vanio) [1998] [80.000 km]
    - Rijkers [2003-08] [30.000 km]
    - Renno [1999-08] [45.000 km]
    - Luc [2000] [67.000 km]
    - Remieme [01-2006] [109.000 (-90.000)km]
    - videomike [1999] [126.000 km]
    - Arjan [05-2002] [40.000 km]
    - Stephen [1998] [+/-30.000 km]
    - ...

    Ik heb hem al gehad:
    - MGF [2001-06] [02-2006, 51.000km]
    - Rene [11-2006, 45.000 km]
    - Bruce [01-2007, 90.900 km]
    - Pete [2002-06] [01-2007, 43.000km]
    - Remieme [2000-11][06-2003, 40.555 km] [10-2005 89.000 km]
    - Mans [05-2002] [12-2005, 24.000 km]
    - Cédric [1998-05] [10-2003, 85.000 km]
    - Sander [08-2005, 85.000 km]
    - Herbie [05-2005, 107.000 km]
    - Tom [09-2002, 35.000 km]
    - Bruno [1998] [03-2006, 90.000 km]
    - Kasper [1996-06] [2003, 60.000 km]
    - Tomas [02-2006, 78.000 km]
    - Lucas (1999) [2002, 32.000 km]
    - Vlaene [12-2006, 74.000 km]
    - ErikB [datum?, 40.000 km] [datum?, 80.000 km]
    - mgf en mgb [12-2006, 60.400 km] [12-2006, 60.400 km]
    - Coen [10-2001] [19-07-2004, 55.391 km]
    - Demor [1998] [??, +/-75.000 km] [??, +/-76.000 km]
    - Arjan [05-2002] [01-2007, 40.100 km]
    - ...

    Rood = Bouwjaar auto
    Blauw = Kilometerstand bij HGF en jaar en maand waarin de HGF plaatsvond óf huidige kilometerstand indien er nog geen HGF heeft plaatsgevonden.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » za jan 13, 2007 3:44 pm

    :oops: Sorry.... Ik had het niet eens opgemerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma jan 15, 2007 12:09 am

    ah, daar ben ik weer :wink: Ik ben toch de koning in twee keer in zo'n korte tijd zijn motor opblazen, niet.....? het was ongeveer 2 maanden uit elkaar...... :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Julien
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 111
    GeregistreerdCOLON di dec 05, 2006 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Zonhoven / België

    Re:

    door Julien » di okt 11, 2011 8:25 pm

    Coen schreefColonHet is belangrijk om ook het bouwjaar van de auto (eigenlijk motor) te weten. En vervolgens het moment van de HGF. Ik had bij mij de leeftijd van de auto in maanden gegeven (aangezien ze dat in de Hall of shame ook doen) Ik denk ook dat de KM stand belangrijker is dan de leeftijd...

    Dus svp:
    bouwjaar, km stand bij HGF, leeftijd auto in maanden bij HGF

    Kunnen de mensen die nog geen bouwjaar (en maand) ingevuld hebben dit alsnog even doen? :)

    Ik moet nog een HGF krijgen:
    - Dinges [1997-05] [76.000 km]
    - Henny [2003-08] [9.000 km]
    - Rijkers [2003-08] [30.000 km]
    - Renno [1999-08] [45.000 km]
    - Luc [2000] [67.000 km]
    - Remieme [01-2006] [109.000 (-90.000)km]
    - videomike [1999] [126.000 km]
    - Arjan [05-2002] [40.000 km]
    - Stephen [1998] [+/-30.000 km]
    - ...

    Ik heb hem al gehad:
    - MGF [2001-06] [02-2006, 51.000km]
    - Rene [11-2006, 45.000 km]
    - Bruce [01-2007, 90.900 km]
    - Pete [2002-06] [01-2007, 43.000km]
    - Remieme [2000-11][06-2003, 40.555 km] [10-2005 89.000 km]
    - Mans [05-2002] [12-2005, 24.000 km]
    - Cédric [1998-05] [10-2003, 85.000 km]
    - Sander [08-2005, 85.000 km]
    - Herbie [05-2005, 107.000 km]
    - Tom [09-2002, 35.000 km]
    - Ivan (Vanio) [1998] [80.000 km]
    - Bruno [1998] [03-2006, 90.000 km]
    - Kasper [1996-06] [2003, 60.000 km]
    - Tomas [02-2006, 78.000 km]
    - Lucas (1999) [2002, 32.000 km]
    - Vlaene [12-2006, 74.000 km]
    - ErikB [datum?, 40.000 km] [datum?, 80.000 km]
    - mgf en mgb [12-2006, 60.400 km] [12-2006, 60.400 km]
    - Coen [10-2001] [19-07-2004, 55.391 km]
    - Demor [1998] [??, +/-75.000 km] [??, +/-76.000 km]
    - Arjan [05-2002] [01-2007, 40.100 km]
    - Julien [2004] [10-2011, 111.111 km]-

    Rood = Bouwjaar auto
    Blauw = Kilometerstand bij HGF en jaar en maand waarin de HGF plaatsvond óf huidige kilometerstand indien er nog geen HGF heeft plaatsgevonden.
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: Het 'Wie heeft er al een HGF gehad, en wie nog niet?' to

    door adaerts » wo okt 12, 2011 9:04 am

    HGF gehad
    MG TF160 (10-2002) 19-07-2011 bij 95000km

    Ad
    Laatst bijgewerkt door 1 op adaerts, in totaal 0 keer bewerkt.
BUTTON_POST_REPLY 107 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten