Winterbanden
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Winterbanden

    door BlackFox » ma sep 05, 2011 6:00 pm

    Ja maar toen kwam de iPhone uit, is 'ie maar terug banden gaan maken :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Winterbanden

    door LEBLAR » wo sep 07, 2011 3:04 pm

    Ik heb nu 2 winters op Champio winterbanden gereden en was iedere keer weer blij dat ik terug kon naar de Toyo's.
    Heb onder de prive en lease auto Snowtrac van Vredenstein liggen. Bevallen erg goed. Niet alleen in sneeuw maar ook met nat en droog weer. Die komen zeker ook onder de F.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Winterbanden

    door Andros » vr okt 07, 2011 6:54 pm

    En nog zo'n vraagje, doorgaans zijn bij ons de achterbanden breder dan de voorbanden. Ik ga binnenkort een setje 15" velgen regelen om winterbanden op te gooien, is het interessant om verschillende maten te nemen zoals zomerbanden of kan ik beter rondom dezelfde maat aanhouden? Hebben hier anderen winter-doorrijders ervaring mee?
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Winterbanden

    door ttdesign6 » vr okt 07, 2011 8:13 pm

    Ik heb rondom dezelfde maat. Zoals eerder gezegd ben ik super tevreden. Ik zal de MG nooit laten staan bij zo'n slecht weer in ieder geval. Ik dacht dat ik 185 rondom heb liggen maar dat zal ik nog even voor je nakijken.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Winterbanden

    door Kobold » za okt 08, 2011 9:37 pm

    Ik heb 4 14" velgen op de kop getikt, en ik zat eigenlijk aan 'Dunlop SP winter response' te denken, in de maat 185/70/R14.
    Het minpunt is dat ze moeilijk te krijgen zijn in deze maat en zo'n beetje de duurste winterbanden zijn, aan de andere kant kost het kleinste schuivertje al meer als 2 setjes van deze winterbanden..

    Mijn gedachte om een hoogte van 70mm te kiezen is dat de velg 1" kleiner is, en dan moet je de omtrek van het loopvlak compenseren door de wanghoogte hoger nemen.
    Omdat je dan precies tussen de 65 en 70mm inzit lijkt het mij verstandiger (niet gehinderd door ervaring met een F, wel met een Kangoo met te kleine winterbanden) om voor de grootste maat te kiezen, omdat de arm van as naar loopvlak dan groter is, en de neiging tot wielspin kleiner. (theoretisch)

    Daarnaast de bandbreedte is mijn gedachte dat een smallere band meer druk op de weg uitoefent, en dat met 4 gelijke banden er per winter van voor naar achter kan omwisselen voor een gelijkmatige afloop van de banden.

    Enfin, ik moet toch niet te lang blijven dralen, straks is er helemaal geen meer in deze maat te krijgen...
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Winterbanden

    door Kasper » wo okt 12, 2011 9:51 pm

    De 14" wielen was ooit de oorspronkelijke optie voor winterbanden bij MG-Rover. Het is dus niet zo'n gekke keuze. Er wordt gezegd dat die Dunlop een goede winterband is, dat gaan wij binnenkort ervaren, maar dan op 15".
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten