BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Geratel in de machinekamer...
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Geratel in de machinekamer...

    door Kobold » do okt 06, 2011 11:19 pm

    Wellicht weer iets wat een heel normaal verschijnsel is, maar ik moet alle geluiden van de F nog leren duiden...
    Wat is het geval, als de motor op temperatuur is, dan hoor ik in de 2 en 3 tussen de 2500 en 3000 toeren een mechanisch geratel, dat wegebt op het moment dat ik gas geef of loslaat..

    Is dit het verdraaien van de vvc? anders kan ik niet bedenken...
    Maar ja ik ben een absolute noob als het gaat om achterhalen van de oorzaak van geluid in deze auto..

    Kan dit ook komen omdat er 5W-30 olie in het blok zit, ik vind dat nog al dun, ondanks dat de MG garage me vertelde dat het wel kon, ook al is het niet de gebruikelijke olie
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Geratel in de machinekamer...

    door Bruno » do okt 06, 2011 11:36 pm

    Ben je zeker dat het geen resonantie betreft in bv. de uitlaatlijn. VVC mechanisme of hydraulische stoters hoor je vooral bij stationair toerental.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Geratel in de machinekamer...

    door Ultimate » do okt 06, 2011 11:37 pm

    Geluid herken ik niet.

    Volgens mij hebben de meesten hier 10w40 olie er in zitten.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kobold
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON di sep 20, 2011 10:44 pm

    Re: Geratel in de machinekamer...

    door Kobold » vr okt 07, 2011 12:01 am

    Het is echt als hij warm is, het klinkt niet alsof het kwaad kan maar ik vraag me gewoon af waar de oorsprong ligt..
    Feit is dat als ik open rij het geluid hoor reflecteren van vangrails, muren en andere voertuigen als ik die passeer en niet zozeer uit de motorruimte.
    wel hoor ik aan de rechterkant bij stationair een licht rateltje vanachter de bijrijders hoofdsteun, en dat komt echt uit de machinekamer, maar is weg als je gas geeft..
    gekocht: 69.000km So far: 76.000 km, '97 1.8vvc brg, bodysuit, Dunlop SP sport1, Heritage hardtop, 1e koppakking

    To do: nieuwe bougiekabels, SS coolingtubes, winterbanden (november), distributie + spanrollen en waterpomp, witte knippers, gerookte achterlichten, (laten) detailen

    Wishlist: K&N / Pipercross Viper / MS Vader, 52mm TB, 4-2-1 manifold, sports cat,performance uitlaat
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Geratel in de machinekamer...

    door ovi » vr okt 07, 2011 8:36 am

    Kobold schreefColonwel hoor ik aan de rechterkant bij stationair een licht rateltje vanachter de bijrijders hoofdsteun, en dat komt echt uit de machinekamer, maar is weg als je gas geeft..

    Blijven gas geven dus! :devil-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Geratel in de machinekamer...

    door Bruno » vr okt 07, 2011 4:39 pm

    bijna zeker de uitlaat en bij bijna elke F te horen tussen haakjes.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Geratel in de machinekamer...

    door RalphDuncan » vr okt 21, 2011 11:07 am

    Ik had ook een geratel vanuit mijn motor compartiment en bij mij was het een loszittende poulie waar de v-snaar van de dynamo op zat. Deze poulie zit achter het slappe lapje bij je achterwiel (vvc model). Nadat ik deze had vastgedraaid was het rateltje weg!
    Misschien ook even checken bij jou :)
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten