BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
koelvloeistof op minimum?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    koelvloeistof op minimum?

    door gille » do jun 23, 2011 9:14 pm

    hoi,
    laatst merkte ik dat mijn koelvloeistof net boven minimum staat,
    (het onderste van de 2 balkjes).
    ik heb deze dan bijgevuld tot aan maximum,maar bij de volgende controle
    stond ie weer net boven min.
    dit is zo'n keer of 3 gebeurd,als ik niet meer bijvul komt deze ook niet lager
    als net boven minimum,hij komt ook nooit onder minimum
    iemand die mij hier 'n tipje heeft over waar het probleem kan liggen??
    mischien gewoon de dop van het reservoir,al lijkt me dit niet omdat ik
    toch zou denken dat er dan meer vloeistof uit zou moeten ontsnappen?
    iemand met ervaring of 'n goede tip??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door ovi » vr jun 24, 2011 8:32 am

    Loopt hij warm?
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door LEBLAR » vr jun 24, 2011 3:17 pm

    Toch dop maar eens vervangen. Met meer water in het tankje bouw je meer druk op in het systeem. Immers er is minder expansie ruimte. Zakt het vloeistof niveau heb je meer expansie ruimte en dus een lagere druk.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door gille » vr jun 24, 2011 7:48 pm

    ovi schreefColonLoopt hij warm?

    eigenlijk loopt hij als 'n klok,
    de vorige 3 weekends telkens ritten van verschillende uren en km's gedaan,
    waterttemp. blijft mooi zo rond de 75a80gr. hangen.

    kan ik zo'n dop gewoon in de autshop krijgen of moet deze ergens besteld worden?
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door ttdesign6 » vr jun 24, 2011 7:53 pm

    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door schrokke » vr jun 24, 2011 8:19 pm

    Het is te bezien wanneer je het vloeistof niveau nakijkt.
    Bij koude motor moet het op minimum staan, bij warme motor mag het niet boven maximum staan.
    Bij mij staat het al sinds januari, na vervanging van de coolingpipes, op minimum zonder enig probleem.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Borrie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo nov 04, 2009 11:37 pm
    MG'sCOLON MGF VVC 1998
    WoonplaatsCOLON Stiens (NL)

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door Borrie » vr jun 24, 2011 8:42 pm

    ttdesign6 schreefColonVolgens mij is dit hem,

    http://elise-shop.com/coolant-resevoir- ... p-334.html


    Klopt... die heb ik er ook op zitten...
    MGF MK1 VVC Tahiti Blue 1998
    Volvo V70 T6 AWD Momentum 2009
    Fiat Panda Edizione Cool 2010
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door gille » vr jun 24, 2011 9:51 pm

    schrokke schreefColonHet is te bezien wanneer je het vloeistof niveau nakijkt.
    Bij koude motor moet het op minimum staan, bij warme motor mag het niet boven maximum staan.
    Bij mij staat het al sinds januari, na vervanging van de coolingpipes, op minimum zonder enig probleem.


    wel herman,echt goed controleren kan ik alleen als ie koud is,ik heb een keer de stop open gedraaid bij ' warme(hete)
    motor,begon deze gelijk over te koken.
    als ik 't zo goed lees maak ik mij eigenlijk zorgen om niets??
    en vul ik bij koude motor het peil tot aan maximum, is het dan normaal dat deze wat teveel is er uitspuwt?(via overloop ofzo?)
    en ik dus bij elke controle het peil op minimum zie staan.

    en...als ik er verder op terug denk, het peil heeft volgens mijn geheugen nooit veel hoger gestaan als tegenwoordig.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door schrokke » za jun 25, 2011 8:42 am

    Normaal moet je het niveau controleren bij koude motor en desnoods bijvullen tot minimum.
    Wil je warm controleren dan moet je door het plastic kijken hoe hoog het niveau staat, hou er desnoods even een looplamp tegen om het beter te kunnen zien. Draai je er echter de dop af dan ontsnapt de druk en komt het niveau ineens een pak hoger te staan waardoor het lijkt alsof het overkookt.

    Je bent hier bezig met een rechtstreeks aan het koelcircuit verbonden "expantievaatje". De bedoeling van dit vaatje is het opvangen van het uitzettende koelwater tgv de temperatuurstijging. Begin je koud al met een te hoog niveau(max streep), dan kan de uitzetting door het vaatje niet meer opgevangen worden en ontsnapt dat mee door de dop van uw vaatje.

    Ik denk niet dat je een probleem hebt. Koud staat mijn niveau zelfs onder de minimum maar zolang het daar blijft is dat voor mij geen probleem.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: koelvloeistof op minimum?

    door gille » za jun 25, 2011 9:41 am

    dank herman :thumbsup:
    voel ik mij weer 'n heel stuk gerustigerder :-s (betekend heel chilled)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten