BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
HGF 3 ?
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    HGF 3 ?

    door Tukker » za jun 11, 2011 11:03 am

    waarschijnlijk de 3e HGF voor deze F.

    symptonen:
    1. Koelwaterverlies. (tankje leeg)
    2. geen lekkage zichtbaar.
    3. koelvloeistof in het tankje spuit omhoog als ik het gas loslaat.
    4. Olie is zuiver!
    5. starten is beroerd stationeer maar na een paar keer gas geven is het goed.

    Geeft punt 3 aan dat het definitief een HGF is ?
    Waar kan ik het beste een complete set met pakkingen en bouten bestellen?

    (Vorige was van Mike maar die heeft het maar 10000 km vol gehouden)

    edit.
    Inmiddels koelvloeistof weer aangevuld en alles weer ontlucht.
    Het omhoog spuiten in het tankje is nu minder dus ik blijf rijden met één oog op de temperatuurmeter
    Volgende week maar eens meten of er uitlaatgassen in de vloeistof zit.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: HGF 3 ?

    door lucas » ma jun 13, 2011 10:14 pm

    Jammer dat ik zelf niet bij machte ben om een antwoord te geven maar ik veronderstel dat tenminste iemand van de ouwe-getrouwen het kunnen ............. wat een verlengd weekend meebrengt :wink:
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: HGF 3 ?

    door schrokke » di jun 14, 2011 8:29 pm

    Tukker schreefColon
    Geeft punt 3 aan dat het definitief een HGF is ?
    Waar kan ik het beste een complete set met pakkingen en bouten bestellen?

    (Vorige was van Mike maar die heeft het maar 10000 km vol gehouden)


    Punt 3 geeft vooral aan dat er lucht in uw koelsysteem zit. Geef je gas dan drukt de waterpomp de luchtbel samen, laat je gas los daalt ook de waterpompdruk en kan de luchtbel terug ontspannen.
    Als je water in het tankje ziet spuiten bij het aanslaan van de motor heb je een HGF.

    Vraag is natuurlijk hoe komt die lucht in het watercircuit, en dat zou idd wel eens van een lichtjes lekkende koppakking kunnen komen. Daarbij sijpelt er bij stilstaande motor een beetje koelwater in één van de cilinders wat het beroerd draaien na de start kan verklaren.
    Maar zoals je zelf al zegt, eerst een laten checken om uitsluitsel te krijgen lijkt mij wel noodzakelijk.

    Waar ge uw koppakking koopt is niet zo belangrijk. Wel van belang is dat ge de juiste gebruikt naargelang de toestand van uw liners en dat ge een deftig merk neemt. Payen bv is een degelijk merk.
    Sander heeft het al een paar keer geschreven welke pakking te gebruiken in welke situatie.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: HGF 3 ?

    door mrcarribean » vr jun 17, 2011 10:40 pm

    hey

    wat ook wel is voorkomt is dat de inlaatpakking lekt en er zo water in de cilinders komt, alez dat is alleen het geval bij kunstof inlaat spruitstukken.
    en ik gebruik altijd een originele mg rover pakking LVB000320 is de nr

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: HGF 3 ?

    door Janmgf » vr jun 17, 2011 11:16 pm

    Zie http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=30&t=11891
    Hopelijk is het alleen een luchtbel in het koelsysteem.
    Maar als het koelwater eruit spuit direct na het starten (bij een koude motor) vrees ik voor een HGF.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: HGF 3 ?

    door Tukker » za jun 18, 2011 12:01 am

    Mijn baas vraagt de laatste tijd veel aandacht dus ik ben er nog niet aan begonnen, wel heb ik het koel systeem even opnieuw ontlucht.

    volgende week maar even als ik tijd heb, de inlaat pakking heb ik al twee keer vervangen, de laatste keer omdat er een plasje onder de auto stond.
    In ieder geval bedankt voor de tips. :thumbsup:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: HGF 3 ?

    door Tukker » zo jul 10, 2011 10:28 pm

    Inmiddels zijn al mijn problemen voorlopig zien verdwenen. :D :D

    Ook alle problemen in dit topic zijn verdwenen.

    Aangezien er na het vervangen van de inlaatpakking de symptomen weer waren verandert had ik sterk het vermoeden dat mijn problemen allen te maken hadden met een lekkage, maar aangezien ik geen compressie verlies heb, de olie zuiver is en de inlaat pakking nu 2x heb vervangen heb ik de moed op gegeven. :twisted:

    Ik heb mijn heil gezocht in een anti leak toevoeging om te kijken wat er gebeurt, Na het toevoegen van PRO TEC radiator stop leak heb ik de auto goed heet gedraaid en daarna laten afkoelen.

    De volgende dag waren alle klachten verdwenen. :D :D :D :D :D :D :D :D

    Na 200 Km is de koelvloeistof nog steeds op peil. Elektronische is de auto dus gelukkig prima in orde.
    Waar het lekt weet ik niet maar komende tijd ga ik eerst van het rijden genieten en op zoek naar een metalen inlaatstuk en een nieuwe koppakkingset. Klusje voor de winter en hopen dat ik het blok dan weer gemakkelijk van die prut kan ontdoen.

    PRO TEC radiator stop leak: Koelvloeistof houd dezelfde kleur maar lijkt melkachtig, de dop blijft schoon.
    "WARNING" Er is een redelijk risico dat dit product meer af dicht dan gewenst maar dit risico heb ik bewust genomen. Tukker
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: HGF 3 ?

    door schrokke » wo jul 13, 2011 8:18 pm

    Het merk ken ik niet, maar je hebt naar eigen zeggen dus een radiator leak stop gebruikt. Dat is niet zo'n super zwaar leak stop product. Het laat dan ook niet veel drab of rommel achter. Uit ervaring weet ik dat na het aflaten van het koelsysteem dat product mee verdwenen is. Dit product is ook niet in staat om een lekke koppakking of barst te dichten. Producten die dat kunnen moet je rechtstreeks in je blok gieten en zijn zo zwaar dat de waterpomp die niet naar de radiator kan pompen, anders zou de radiator verstroppen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: HGF 3 ?

    door ovi » do jul 14, 2011 9:10 am

    Tukker schreefColonInmiddels zijn al mijn problemen voorlopig zien verdwenen. :D :D

    Ook alle problemen in dit topic zijn verdwenen.



    Dus probleem opgelost maar eigenlijk ook niet! :roll: Vermoedelijk toch een klein koppakdichting lekje? :?

    Heb juist uw topic van vorig jaar even gelezen en doet mij wat denken aan de problemen die ik gehad heb met mijn Tiger! :wink: Ook maanden aan het zoeken geweest waarom die vanaf 5.500 tr/min begon te sputteren en zelfs op de testbank vonden ze het niet. ?? Ook blijven zoeken en de boel uit elkaar halen en testen tot ik er zot van werd en soms zin had om heel dat ding in elkaar te rammen maar uiteindelijk het probleem gevonden en opgelost! :-s
    De volhouder wint! :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: HGF 3 ?

    door Tukker » do jul 14, 2011 4:09 pm

    @schrokke.

    ovi schreefColonVermoedelijk toch een klein koppakdichting lekje? :?



    Alleen heb je met een lekke koppakking volgens mij minimaal koelvloeistof en olie door elkaar of verbrandingsgassen in het koelsysteem.

    Deze klachten heb ik niet dus zit het vermoedelijk vóór de kleppen. (scheurtje in de kop?)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: HGF 3 ?

    door ovi » vr jul 15, 2011 8:02 am

    Dikke kl... boel als je niet weet wat het is dus hopelijk ga je het uiteindelijk vinden! :wink:

    Edit: Niet onnodig quoten!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: HGF 3 ?

    door Tukker » zo jul 24, 2011 11:05 am

    Update:

    Inmiddels 2 weken verder en nog steeds draait hij als een zonnetje en geen verlies van koelvloeistof. :D

    Ik weet in ieder geval wat ik komende winter ga doen, of is die al begonnen. :cry:



    Voor diegene die nog steeds twijfelen over dit soort producten zou ik willen zeggen.
    Deze producten zijn niet goed voor jouw motor en er is een reëel risico dat je verstoppingen krijgt.
    Of je moet bereid zijn om hem af te schrijven. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten