Vermogen Accu
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Vermogen Accu

    door Kasper » ma jun 06, 2011 6:13 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColon
    Kasper schreefColonen die voor de boot moet je echt op de boot laten :wink:


    Ben ik het niet mee eens. Die van boten zijn net zo veilig dan die voor een auto bedoeld zijn. Voor de verzekering is het verplicht op er een te hebben op de boot en die tegen wat meer water kan. En ik heb die van de FIA en die van een Boot naast elkaar gehad en er zit weinig verschil tussen gevonden wat er in zit. Alleen omdat de FIA zijn goedkeuring er aan geeft mogen zij de prijs ook wat hoger insteken :wink:


    eerst naar de :wink: kijken?
    natuurlijk zullen watersport exemplaren net zo goed zijn. maar dat wil je toch niet op een auto. Het is toch geen Barchetta.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Vermogen Accu

    door Andros » ma jun 06, 2011 6:18 pm

    Misschien iets voor een Gibbs Aquada ;) ?
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Vermogen Accu

    door quinternet » vr jun 10, 2011 12:08 pm

    Tukker schreefColon3 topics met elektrische problemen in één auto, ik zou eens beginnen met het na-meten en nakijken van connectors en massa aansluitingen. :idea:


    Daar zou je nog weleens een punt kunnen hebben. Toevallig parkeerde ik van de week mijn F "even" dubbel en zette mijn pechlichten aan ("normale" verlichting stond ook aan) toen ik terug kwam lopen viel het me op dat de achterlichten sowieso al niet enthousiast brandden, maar wanneer de pechlichten aangingen, ging de verlichting nog minder branden. Niet heel bemoedigend.

    Ik weet eerlijk gezegd niet meer of de motor toen nog draaide, dat ga ik nog testen.

    Maar... ergste geval??? Nieuwe bedrading???? Of toch sterkere accu?
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vermogen Accu

    door Rob » vr jun 10, 2011 12:25 pm

    Een sterkere accu zal je hier niet helpen, ik meen me te herinneren dat je een 55 amp accu hebt. dat is normaal gesproken ruim voldoende. Tenzij je met stilstaande motor een paar uur dubbelgeparkeerd hebt gestaan. :lol:
    Nieuwe bedrading??? dat zijn maar twee woorden maar in de praktijk ligt dat toch iets ingewikkelder. Ook dit lijkt me niet de oorzaak.
    Hoeveel spanning meet je tussen de accupolen bij stilstaande en draaiende motor?
    Misschien is een accucel kapot of stervende, of je dynamo laadt niet meer of onvoldoende.
    Zijn je accu polen schoon?
    Misschien heb je een massa probleem?
    Heb je last van vocht op plaatsen waar dat niet hoort, enz.

    Ik lees net in een ander topic dat je airbag lampje blijft branden, dat begint erop te lijken dat je boordspanning te laag is.
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Vermogen Accu

    door quinternet » vr jun 10, 2011 12:51 pm

    * De spanning van de accu is 12v en bij een draaiende motor 14v
    * Accu is nieuw, kán natuurlijk stuk zijn, maar lijkt niet aan de hand. Kijkglaasje is ook groen
    * Polen dus ook schoon
    * Massa probleem zou idd kunnen, hoe check ik dat?
    * Vocht zat ;-) Maar niet op rare plaatsen

    * Airbag lampje is inderdaad een hardnekkig probleem. Ik ga de - zoals geadviseerd een kwartier loshalen, maar onvoldoende boordspanning los ik daarmee niet op............. De hamvraag is dan: Waarmee wel??
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vermogen Accu

    door Rob » vr jun 10, 2011 1:17 pm

    Jammer, dat zou een redelijk eenvoudige oplossing zijn geweest voor je hardnekkig probleem. 12V is niet teveel maar moet voldoende zijn en ook je laadstroom is oke.

    Bij mijn weten is er geen eenvoudige manier om aardingsproblemen op te sporen anders dan de punten na te lopen. bv de min pool van je accu, maakt die goed aarde met het chassis.

    Het is natuurlijk moeilijk zo van afstand maar mochten er nog andere symptomen opduiken hoor ik dat graag. T4 is natuurlijk ook een optie.
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Vermogen Accu

    door quinternet » vr jun 10, 2011 1:23 pm

    Murphy schreefColonJammer, dat zou een redelijk eenvoudige oplossing zijn geweest voor je hardnekkig probleem. 12V is niet teveel maar moet voldoende zijn en ook je laadstroom is oke.

    Bij mijn weten is er geen eenvoudige manier om aardingsproblemen op te sporen anders dan de punten na te lopen. bv de min pool van je accu, maakt die goed aarde met het chassis.

    Het is natuurlijk moeilijk zo van afstand maar mochten er nog andere symptomen opduiken hoor ik dat graag. T4 is natuurlijk ook een optie.


    Nou.... één kleine toevoeging.... De "ring" van de min-kabel kan ik in principe gewoon lostrekken. Hij zit niet echt heel erg vast om de accupool. Kan 'm ook niet vaster krijgen... Is dat wat?
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vermogen Accu

    door Rob » vr jun 10, 2011 1:29 pm

    Ja hij moet wel goed contact maken natuurlijk. er zijn busjes in de handel voor te kleine accupolen mocht die van jou te klein zijn. Een andere accuklem is natuurlijk ook een optie.
    Al was dit niet de oplossing (moeilijk te beoordelen hoe los hij zit) dit zou ik zowieso niet willen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten