BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Afdekking tellerunit spontaan gescheurd
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

Afdekking tellerunit spontaan gescheurd

door MGF » vr mei 27, 2011 3:38 pm

Hallo allemaal,

Afgelopen week ontdekte m'n vader dat bij de F de plastic afdekking boven de tellers spontaan gescheurd is en los zit. Hij zit nu bij een paar bevestigpunten los en er zit een kleine scheur in de overkapping zelf. Het schijnt dat de boel nu behoorlijk rammelt en door de scheur ziet het er ook niet bepaald fraai uit..

Zie de foto's voor een beter idee van wat ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand anders dit al eerder voor gehad? Is de overkapping makkelijk te vervangen of mag het dashboard er uit? Ik neem aan dat dit onderdeel voor elke MG F/TF het zelfde is en dus van elke willekeurige sloper gehaald kan worden?

Alvast bedankt,

Jarno
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

Re: Afdekking tellerunit spontaan gescheurd

door BlackFox » vr mei 27, 2011 3:48 pm

Iets wat elke F/TF krijgt of heeft ;)

En ik dacht dat het ook geen pretje is om te vervangen omdat je de nieuwe ook weer zou kunnen kapot krijgen met vastdraaien.
    Beste oplossing is imo overtrekken met leder of alcantara zodat je er niets van ziet en het er zelfs beter uit ziet ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » vr mei 27, 2011 4:19 pm

Even verder gegoogled dan m'n neus lang is en het lijkt inderdaad vaker voor de komen. Overtrekken met leer of alcantara is niet echt een optie (originaliteitsfreak/afwijking ;)) en bovendien zijn de bevestigingspunten kapot. Maar eens kijken of iemand als Weusthof dit onderdeel los (en heel..) verkoopt.

Mocht het dashboard er uit moeten is het een mooi moment om eens te kijken waar al die andere rammeltjes en kraakjes vandaan komen!
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

door Jager » vr mei 27, 2011 5:11 pm

Ik heb dat een paar jaar gelden ook gehad. Zover ik me kan herinneren heb ik aan de binnenkant een paar klodders montagekit erop gesmeerd. Daarna een stok tussen afdekking en het stuur en een dag laten drogen. De scheur zie je nog wel iets maar voor de rest blijft het prima zitten.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Maupie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2011 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON ede

door Maupie » vr mei 27, 2011 5:22 pm

Ook ik heb daar een scheurtje zitten.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za mei 28, 2011 11:36 pm

typisch probleem. T'verwondert me, dat je deze niet kent Jarno. Anyway, dashboard moet er uit, want deze kap zit met 3 parkers vast, van onder naar boven. Vastplakken met een 2K kit is een optie. Deed ik ook. Overtrekken met alcantara deed ik daarom ook, 10 jaar geleden al, om de barstjes te maskeren. Niks nieuws dus.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » zo mei 29, 2011 11:17 pm

@Bruno: ik wist dat jij hem had overtrokken met alcantara omdat hij gescheurd was, maar ik dacht dat dit gebeurd was tijdens demontage. Het verwondert me zelf eigenlijk ook dat ik het niet wist, misschien begint de kennis weg te zakken? :wink:

Anyway, een mooi klusje voor als ik in de zomer weer in Nederland ben. Heb je nog tips om hem net zo mooi kraak- en rammelvrij te krijgen als de jouwe? Ik was echt zwaar onder de indruk van het gebrek aan kraakjes en rammeltjes bij jouw auto toen ik een tijd geleden een keer meereed! :shock:

RoadRunner
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON wo mei 30, 2007 7:38 pm
    WoonplaatsCOLON Enkhuizen

door RoadRunner » ma mei 30, 2011 9:23 pm

Ik heb hetzelfde probleem met een stuk wat eruit gebroken is. Mocht je een nieuwe op de kop kunnen tikken en niet het gehele dashboard uit elkaar willen halen dan is er nog de mogelijkheid om een paar plakzadels voor tie-wraps te halen en deze aan de binnenkant te plakken en onder de kap op het dashboard te schroeven. Tie-wrap erdoor en het zaakje vastsjorren.
    Ton & Gea
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma mei 30, 2011 10:20 pm

RoadRunner schreefColonIk heb hetzelfde probleem met een stuk wat eruit gebroken is. Mocht je een nieuwe op de kop kunnen tikken en niet het gehele dashboard uit elkaar willen halen dan is er nog de mogelijkheid om een paar plakzadels voor tie-wraps te halen en deze aan de binnenkant te plakken en onder de kap op het dashboard te schroeven. Tie-wrap erdoor en het zaakje vastsjorren.

Dat zou wellicht een goede oplossing kunnen zijn Ton! Ik hoop alleen dat je er van de onderkant goed bij kunt om de tie wraps aan te trekken. Wel wat zacht materiaal ertussen, anders zal het zeker nog wel gaan kraken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di mei 31, 2011 10:54 am

Die plakzadels komen gegaragdeerd terug los vrees ik onder invloed van de warmte en continue torsie erop daar ze met D-tape worden bevestigd. Ik deed het een kleine 10 jaar geleden met een 2K PU kit (compatible met de kunststof) en t'zit nog altijd goed vast.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

door Marynus » vr jun 24, 2011 3:55 pm

Het weer vastmaken met behulp van PU lijkt me een goede optie, maar hoe herstel je dan de gaten als je het niet opnieuw met Alcantara wilt overtrekken?
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

door gille » za jun 25, 2011 11:16 am

MGF schreefColonEven verder gegoogled dan m'n neus lang is en het lijkt inderdaad vaker voor de komen. Overtrekken met leer of alcantara is niet echt een optie (originaliteitsfreak/afwijking ;)) en bovendien zijn de bevestigingspunten kapot. Maar eens kijken of iemand als Weusthof dit onderdeel los (en heel..) verkoopt.

Mocht het dashboard er uit moeten is het een mooi moment om eens te kijken waar al die andere rammeltjes en kraakjes vandaan komen!

moest het nodig zijn om het gehele dashbord te moeten aankopen...
    ik ben dan wel kandidaat om eventueel het dashbord zelf,van je over te nemen, vermits mijn schelp nog zeer ok is,
    maar het dashbord zelf gef*ckt is door de vorige eigenaar.
    moest dit interesant zjin, laat dan wel eerst ff een pb ivm prijs ed.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1