De laatste tijd als ik met dicht dak rijdt (ja dat gebeurd soms ook) dan vind ik het suizen van de wind zo hinderlijk. Ik kan niet normaal praten als er iemand naast me zit. Met dak open is het stiller dan met dak dicht
Als ik mijn dak dicht doe dan heb ik echt niet het gevoel dat de klemmen los zitten of zo. Dat zit gewoon stevig vast en de softtop staat mooi strak gespannen.
Maar als ik buiten kijk dan zit er een kier van enkele millimeters tussen de voorruit (rubber rand) en de softtop. Op de hoeken kan ik zelfs naar binnen kijken. Juist die paar millimeter zorgt volgens mij voor het suizende geluid.
Is het mogelijk om het dak net dat beetje verder aangetrokken te krijgen? Kan ik de klemmen verstellen? Of zijn ze versleten en moet ik op zoek naar nieuwe als dat al kan?!


