gaatje in de kap.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    gaatje in de kap.

    door Emile » wo apr 06, 2011 4:32 pm

    ik heb een klein gaatje in de kap op het draaipunt. Is het mogelijk om een stukje stof aan de binnenkant te lijmen?

    waar is eventueel een reparatiesetje te koop?
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: gaatje in de kap.

    door Kevin » wo apr 06, 2011 4:39 pm

    dat kan, maar je kan ook speciale lijm kopen bij een tentenwinkel, die kan best wel grote gaten lijmen zonder extra stof. als je het lijmt en daarna schuurt zie je het niet eens...
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Re: gaatje in de kap.

    door bartje01 » wo apr 06, 2011 6:56 pm

  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: gaatje in de kap.

    door Emile » wo apr 06, 2011 7:45 pm

    bartje01 schreefColonhttp://www.tear-aid.nl/

    succes


    lijkt perfect, Tear-aid type A is voor cabriodaken
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Sas
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 339
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 2:24 pm
    WoonplaatsCOLON Den Helder (NL)

    Re: gaatje in de kap.

    door Sas » wo apr 06, 2011 8:39 pm

    Heb ook zo'n gaatje gedicht maar ben bij een zeilshop geweest. Stukje van dat stof + degelijke (textiel) lijm en plakken maar, nergens meer last van en je ziet er niks van!
    --- Groetjes Sas ---
    - 2002 Anthracite TF
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: gaatje in de kap.

    door BlackFox » wo apr 06, 2011 8:55 pm

    Die tear-aid heb ik ook op de beide hoeken geplakt (binnenkant)

    Zit er bijna een jaartje op, lijkt me stevig spul te zijn.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    Re: gaatje in de kap.

    door Powerman » wo apr 06, 2011 10:04 pm

    De wereld beroemde MG softtop gaatjes , wie heeft ze niet :D

    triest maar waar :-s
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: gaatje in de kap.

    door Kevin » wo apr 06, 2011 10:15 pm

    Powerman schreefColonDe wereld beroemde MG softtop gaatjes , wie heeft ze niet :D ...

    Diegene met de straps 8)
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    Re: gaatje in de kap.

    door Powerman » wo apr 06, 2011 10:41 pm

    Straps komen er meestal pas op als de gaatjes zichtbaar zijn Jammer genoeg.
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: gaatje in de kap.

    door ttdesign6 » do apr 07, 2011 12:51 am

    Powerman schreefColonStraps komen er meestal pas op als de gaatjes zichtbaar zijn Jammer genoeg.

    Heb nog wel een paar setje straps anti gaatjes en anti blokkeren van je softtop frame bij inklappen liggen voor de liefhebbers van geen gaatjes :thumbsup: werkt echt perfect


    Ik heb ze indertijd eens van je gekocht en daarna ook zelf een aantal setjes verkocht en ik kan dit alleen maar beamen.

    Gelukkig bij mij geen gaatjes! :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: gaatje in de kap.

    door R.de.heus » di apr 12, 2011 10:51 pm

    voor snelle reparatie werken ook gewoon bandeplak setjes van de fiets kost geen drol en is van het zelfde materiaal als de soft top heb ik ook gedaan werkt supper 4 euro en 5 min werk en geen lek meer
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: gaatje in de kap.

    door Emile » wo apr 13, 2011 5:01 am

    ik heb Tear-aid type A gekocht bij de caravanwinkel. Prachtig spul, werkt prima.
    2003 MG TF 160.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: gaatje in de kap.

    door philipvanv » do apr 14, 2011 5:51 pm

    ttdesign6 schreefColon
    Powerman schreefColonStraps komen er meestal pas op als de gaatjes zichtbaar zijn Jammer genoeg.

    Heb nog wel een paar setje straps anti gaatjes en anti blokkeren van je softtop frame bij inklappen liggen voor de liefhebbers van geen gaatjes :thumbsup: werkt echt perfect


    Ik heb ze indertijd eens van je gekocht en daarna ook zelf een aantal setjes verkocht en ik kan dit alleen maar beamen.

    Gelukkig bij mij geen gaatjes! :thumbsup:


    Ik heb de straps ook, en bij mij zijn er wel gaatje ingekomen. Nu heb ik aan de binnenkant leren lapjes geplakt op de plaatsen waar de meeste slijtage voorkomt. Ik heb er spijt van dat ik dit niet vroeger deed, want in het leer is duidelijk te zien wat een effect de scharnieren hebben op de softtop.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: gaatje in de kap.

    door Ultimate » do apr 14, 2011 9:16 pm

    Dat moet ik inderdaad ook nog doen
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: gaatje in de kap.

    door Hippert » wo mei 11, 2011 4:35 pm

    Ik heb vandaag dat TEAR-AID type A ook gekocht.
    En heb de tip uit dit topic :thumbsup:

    Ik had rechts een klein gaatje als gevolg van slijtage.
    Voor de zekerheid heb ik het ook maar op de ander kant geplakt want daar zag ik ook al wat slijtage.



    philipvanv schreefColonIk heb de straps ook, en bij mij zijn er wel gaatje ingekomen. Nu heb ik aan de binnenkant leren lapjes geplakt op de plaatsen waar de meeste slijtage voorkomt. Ik heb er spijt van dat ik dit niet vroeger deed, want in het leer is duidelijk te zien wat een effect de scharnieren hebben op de softtop.

    Voor de mensen die dus nog helemaal geen gaatjes hebben lijkt mij dit een hele goede en goedkope tip.

    TEAR AID type A kost ongeveer 13 euro
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten