BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Mogelijk HGF!?
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Mogelijk HGF!?

    door captainflurk » vr maart 25, 2011 3:08 pm

    Ik denk dat ik prijs heb...
    Bij het starten wit/blauwe rook uit de uitlaat, koelvloestofpijl daalt snel en hij stottert bij het starten na even stilstaan.
    Ik heb een half jaar geleden ongeveer hetlzefde gehad maar dan bleef men koelwater wel op peil en dit bleek uiteindelijk gewoon vuile benzine te zijn geweest.
    Aan de olie kan ik nog niet direct iets verkeerd zien.
    Ik heb de pakkingen al liggen sinds ik het een half jaar geleden al dacht te hebben.
    Is dit iets wat je zelf kan doen? De kop zal gevlakt moeten worden veronderstel ik?

    Als iemand tips of adresjes heeft rond Lier laat maar weten.
    Ik moet ook met de MG gaan werken dus het moet vooruit gaan :) en ja het weer nu zet er ook wel wat druk achter.
    Hoe erg is het om hiermee rond te rijden? uiteraard de temperatuur in de gaten houdend.

    Groeten,

    Jeroen
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Mogelijk HGF!?

    door RemcovanKuilenburg » vr maart 25, 2011 3:14 pm

    Tja zelf doen. Ik weet niet hoe handig je bent en of je er de ruimte voor hebt om het te doen. Ik ben nu zelf bezig met een HGF herstelling en het valt mij mee maar ik heb vaker aan motoren gesleuteld, aardig handig en heb de ruimte er voor. Als je het zelf gaat doen neem er dan de tijd voor. Je gaat het zeker niet op een avondje voor elkaar krijgen geloof mij. En weet wat je aan het doen bent en wat je los haalt.

    Kop vlakken, ligt er aan of je liners gezakt zijn. Ze behoren een heel klein stukje boven je onderblok uit te steken en dat gedeelte valt in je kop. Dus als dat in orde is dan is vlakken niet noodzakelijk. Verder hangt het er van af wat voor pakking je er in gaat steken.

    Succes
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Mogelijk HGF!?

    door Sander » vr maart 25, 2011 3:34 pm

    Even 2 dingen uit elkaar houden:

    Als je kop door overhitting "zacht" is geworden heb je de afdruk van de "fire rings" van de pakking erin staan. Kop is dan scrap.

    Als je blok door overhitting "zacht" is geworden zakken je liners iets weg. Optimaal is dat je liners 0,05 tot 0,10mm boven het onderblok uitsteken. Staan ze dieper dan je onderblok is de kans redelijk dat je onderblok scrap is. Ook mogen zie niet hoger staan dan 0,15mm en mag het onderling verschil neit meer dan 0,05mm zijn.

    Staan je liners perfect (dus tussen 0,05 en 0,1) pak je de MLS pakking. Staan ze minder dan perfect maak o.k. pak je de klassieke Payen pakking.

    Je meet de hoogte op een perfect schoon blok met een onbeschadigde stalen lineaal op zijn kant en een voeler maat.
    Building >200BHP K-series
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Mogelijk HGF!?

    door captainflurk » vr maart 25, 2011 3:50 pm

    De temperatuur is nog niet te hoog geweest denk ik. Even ging hij boven halve markering van de watertemperatuur maar dan koelvloeistof bijgevuld en blijft hij mooi onder de helft. De olietemperatuur gaat tot iets boven de 90 graden markering en is ook nog niet hoger geweest sinds de F van mij is.
    Ik veronderstel dat dit dan positief zal zijn?

    Als het werkje gebeurd wat kan er dan extra gedaan worden als het dan allemaal open gegooid word? Ik zit nu op 115k km
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Mogelijk HGF!?

    door Sander » vr maart 25, 2011 4:04 pm

    Ik deed zeker:
    spanrol
    waterpomp
    distriebutie riem
    multiriem
    oliefilter
    koelvloeistof
    olie
    thermostaat
    koelwater dop
    keerringen kop.

    Afhankelijk van de staat en/of laatste keer vervangen:
    radiateur
    underbody pipes
    pijpen over blok
    brandstoffilter
    bougies
    luchtfilter

    Kop vlakken ?
    klepsteelrubbers vervangen

    Als je olie nog netjes is laat je de eerste 10km de oude olie + oliefilter erop. Daarna pas vervangen. Eventuele vervuiling etc komen dan in je oude olie + filter niet in de nieuwe.
    Building >200BHP K-series
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Mogelijk HGF!?

    door captainflurk » vr maart 25, 2011 6:12 pm

    Dat is een hele lijst. :)
    Over de distributieriem was ik al aan het denken. De rest daarentegen... :?
    Is dit een defitig kitje voor de riemen, waterpomp etc?
    http://cgi.benl.ebay.be/MG-ROVER-200-25-MGF-MGTF-VVC-TIMING-BELT-KIT-/130498783408?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e625568b0#ht_1177wt_1139
    Sander schreefColonunderbody pipes
    pijpen over blok

    Kun je dit specifiëren?
    De rest is allemaal recent vervangen. Radiator, koelwaterpijpen, bougies, K&N filter,...
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten