Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door gijsvandulmen » zo maart 20, 2011 2:31 pm

    Hallo heren,

    Inmiddels ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe einddemper op de MGF.
    Ik kwam de volgende tegen voor een zeer schappelijke prijs (toch?):

    http://www.uitlaatshop.nl/default.asp?a ... rtNr=MG165

    Kunnen jullie dit bedrijf? Wat zijn jullie ervaringen ermee?

    De prijs van de MG165 is ook veel lager dan andere einddempers die ik heb gezien (mike satur bijv.). Weten jullie zo waar dit verschil in zou kunnen zitten? Zou deze uitlaat dezelfde sound houden als de originele?

    Groeten!

    Gijs
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Sander » zo maart 20, 2011 9:13 pm

    Lijkt me geen sportuitlaat itt de andere merken.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Bruno » ma maart 21, 2011 10:53 pm

    Volgens mij inderdaad geen sportuitlaat, streker nog, voor die prijs, mag je gewoon ook niet veel verwachten van kwaliteit lijkt me.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Remieme » ma maart 21, 2011 11:04 pm

    voor die prijs heb je een hele dure tekening ;)
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door gijsvandulmen » di maart 22, 2011 12:46 am

    Hehe,

    Ik dacht al dat het geen sportuitlaat was. Waar ik van schrik zijn dan weer de bedragen van richting de 600 euro voor een uitlaat.
    Hebben jullie nog tips om aan een goede sportuitlaat (liefst origineel) te komen zonder al teveel geld? Zou het tweedehands circuit nog aardige kwaliteit kunnen leveren voor een aardig prijsje?

    Grt,

    Gijs
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Kevin » di maart 22, 2011 12:51 am

    laatst was er een topic of misschien in het MP/ebay topic over een phoenix voor uit m'n hoofd €325
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Ian » di maart 22, 2011 7:30 pm

    Je kunt altijd tweedehands zoeken op ebay. Of je kunt naar een begraafplaats van wagens bellen, en vragen dat er MG's zijn. Indien zo, kun je altijd een kijkje nemen en wie weet vind je een mg met een sportuitlaat eronder. Je kunt ook een gewone tweedehands kopen, en deze opensnijden, delen uithalen(is op youtube al paar keer verschenen) en hupsa. Is natuurlijk niet in orde voor de keuring dus moet je wel wisselen met je oude.(klinkt enorm luid, al zelf gehoord en het doof zijn is er nog steeds :lol: )
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door BlackFox » di maart 22, 2011 7:53 pm

    Ian schreefColon Je kunt ook een gewone tweedehands kopen, en deze opensnijden, delen uithalen(is op youtube al paar keer verschenen) en hupsa. Is natuurlijk niet in orde voor de keuring dus moet je wel wisselen met je oude.

    Waarom zou dat niet in orde zijn voor de keuring?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Ian » di maart 22, 2011 8:11 pm

    ?

    Als je uit die oude uitlaat, onderdelen gaat uithalen en hem terug dichtlast, is het niet meer in orde.

    En als het sarcasme was, tja you had me :geek
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door BlackFox » di maart 22, 2011 8:23 pm

    Mijn vraag blijft. Waarom precies zou dat niet in orde zijn dan?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Ian » di maart 22, 2011 8:31 pm

    Lawaai overlast, co, enz. Is hier al van toepassing geweest in een aparte thread. Denk dat hippert het gepost had. Op het youtube filmpje, was het een persoon met een zwarte F in engeland. Toen ik mijn daytona nog niet had, heb ik hem een mailje gestuurd op youtube. Hij zei dat ie een decat had gestoken, en dus zijn uitlaat opgesneden, (cilinder vormige onderdelen) uitgesneden/gehaald) en met met plakband tijdelijk dicht gedaan om te testen. Resultaat, enorm luid enz. Maar hij zei dat het niet ging voor de controle..
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door BlackFox » di maart 22, 2011 8:33 pm

    Met plakband rond je uitlaat ga je inderdaad niet door de keuring geraken...

    Een uitlaatdemper doet niks af aan CO, of die nu vol isolatie zit of niet. Lawaai meten ze op de keuring ook niet.
    En visueel zal er ook niks te zien zijn aan zo'n uitlaat, maw geraakt dat perfect door de keuring.

    De decat is wel een probleem.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Bruno » di maart 22, 2011 9:33 pm

    Het enige dat op de keuring belangrijk is, is de uitstoot, de zogenaamde lambda waarde, wat een combinatie is van CO, CO2, HC, O2, (exept. NOx). Een decat is geen probleem, een uitgeholde uitlaat ook niet, nogmaals, zolang de uitstoot goed is. Wat wel waar is, is dat met een decat, meestal de uitstoot niet goed is, maar er zijn er ook die zonder decat perfecte waardes hebben op de techn. controle.
    Langs de andere kant, moet je het ook niet gaan zoeken op de techn. controle, dus niet te veel lawaai is altijd aangewezen om niet geviseerd te worden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door BlackFox » di maart 22, 2011 9:38 pm

    Bruno schreefColonLangs de andere kant, moet je het ook niet gaan zoeken op de techn. controle, dus niet te veel lawaai is altijd aangewezen om niet geviseerd te worden.

    Ik meen me te herinneren dat Lucas met zijn TT nochtans erdoor is geraakt? :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Ervaring met uitlaatshop (specifiek de MG165 uitlaat)

    door Bruno » di maart 22, 2011 10:08 pm

    inderdaad, en ik ook, maar better safe then sorry !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten