Jouw gevoel is helemaal correct. Een nieuwe of andere accu gaat niks verhelpen.Didier schreefColonVoor mijn gevoel krijgt de startmotor dus geen signaal dat hij iets moet doen?
Of hij krijgt wel signaal, maar kan het niet meer...

Jouw gevoel is helemaal correct. Een nieuwe of andere accu gaat niks verhelpen.Didier schreefColonVoor mijn gevoel krijgt de startmotor dus geen signaal dat hij iets moet doen?
Of hij krijgt wel signaal, maar kan het niet meer...

RemcovanKuilenburg schreefColonGa eens om te beginnen je contacten op de startmotor schoon te maken. Deze zijn corrosie gevoelig. Als het dat niet is (99% kans dat het dat is) of de startmotor reviseren of een verse er in. Vorig jaar hadden wij nog een group buy gedaan. Wie weet heeft er iemand nog een op de plank liggen.



Zekeringen gaan vaker defect door een combinatie van trillingen en belasting. Het gaat tenslotte om een relatief dun draadje dan altijd een beetje uitrekt door opwarming bij gebruik . Na verloop van tijd kan er door metaalmoeheid een breukje optreden. Een defecte zekering hoeft niet perse gepaard te gaan met een defect in het circuit. Moest het probleem toch terugkomen dan moet je uiteraard toch eens controleren op beschadigingen in de kabel (kortsluiting) of defecten in het relais en/of de solenoide.Didier schreefColonDe vraag blijft alleen: hoe heeft die zekering kapot kunnen gaan? Iemand enig idee?



Didier schreefColonJa hoor... Gisterenmiddag de 30A zekering van motormanagement defect, dus vervangen. Vanmorgen startte de auto wederom niet en weer de zekering defect.





Didier schreefColonMijn probleem is niet hetzelfde, want de zekering springt steeds kapot!
Gisteren weer en vandaag zelfs 2 keer!!! Vraag me af hoe ik dat ooit ga vinden?
Weet iemand toevallig iemand in omgeving Limburg die hier ervaring mee heeft en wellicht de auto kan uitlezen?

Nelson schreefColonIk heb dit probleem nu 3 x in 24 uur gehad, maar ik denk zelf dat het iets met de startonderbreker te maken heeft.
Het gebeurd zo: Ik parkeerde me mg voor de deur bij een kennis om hem even te laten zien, ik stap uit doe de deur dicht en doe verder niets (dus geen cv of alarm erop, gewoon de deur dicht) later doe ik de deur open en het rode lampje van het alarm brand continue en ik druk dus op de knop van de cv om de startonderbreker eraf te halen en hij start niet. Ik probeer hem te starten en houd even mijn contact vast en hoor opeens 4 of 3 piepjes, wat je normaal hoort als je de sleutel uit je contact haalt als je uit wil stappen. Na een half uur rommelen met de afstandsbediening en 2 bakjes thee alle deuren open en dicht gedaan en puur geluk starte me mg weer. Ik denk dat het komt door het alarm, hij is dan gewoon in de war ofzo want het lijkt wel of de startonderbreker blijft hangen. Misschien heb je hier wat aan, of misschien weet iemand wat hier aan te doen is(?)
Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.