BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Is mijn F een LE 75?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Is mijn F een LE 75?

    door Bruce » wo aug 31, 2005 8:08 am

    Ik weet niet zeker of ik een LE 75 heb of niet, zoals jullie aan mijn plaatje zien is hij zilver en heeft hij (voor zover ik kan bepalen) dezelfde velgen als het plaatje op deze site. Maar mijn F is uit 1998 en op de MGF story pagina staat het jaar 1999 vermeld.

    Bij mij zijn zetels, deuren, handrem, versnellingspook en stuurwiel afgewerkt met "Grenadine Red"-leder, maar ik heb geen houten en chromen inlegstukken. Ik ben ook helemaal geen badges voor zover ik weet. Maar het tussenstuk tussen de stoelen is door de vorige eigenaar wel vervangen.

    Heb ik een wannebe LE75, of een echte waar gewoon het een en ander aan veranderd is? En als het een echte is, hoe zou ik dan het nummer kunnen achterhalen?
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo aug 31, 2005 9:52 am

    Een LE 75 is een beperkte serie van 2000 wagens uitgebracht in 1999. Hét detail waaraan je een LE 75 (ook wel anniversary genoemd) kan herkennen is de badge met nummer in de T-bar. Ook de bordeaux softtop, badges aan de zijkant en het roodlederen interieur zijn kenmerken van een LE.

    Afbeelding

    Bekijk eens de pagina ivm de Anniversary op de prachtige site www.mgf.be . Je vindt de pagina onder MGF Data => MGF 75th Anniversary
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » wo aug 31, 2005 9:55 am

    Luc schreefColon....badges aan de zijkant en ... zijn kenmerken van een LE.

    Dat is volgens mij de makkelijkste manier als binnen de boel aangepast is.

    Verder van de site van Dieter:
    "Until the middle of 1999 where the last MGF MK1 built as Limited Edition LE75. LHD Version only in platinum silver. 2000 units where produced. 380 in black, another 380 in mulberry. Their VINs got mixed with MK1 and MK2 versions. The last VIN is about XD511059. Their Limited edition number is not ordered in sequence."

    Verder zoeken naar info over de VIN:
    XD508800 app. start of LE75 production 2000 pcs built (Cars not built in sequence, but mixed with MK1 and MK2 versions)
    XD511059 about the last MK1. LE75 (whole amount of about 52000 MGF MK1 produced)

    De VIN geeft dus geen zekerheid zolang het nummer tussen XD508800 en XD511059 valt.
    Als het daarbuiten valt is het iig geen LE75.

    Bovenstaande info is te vinden op: http://www.mgfcar.de/vin/emgf_vin.htm
    Daar staat ook waar je de VIN kunt vinden en hoe je die moet 'vertalen'.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 31, 2005 10:06 am

    De originele T-bar (het stuk achter de zetels) draagt een badge die iets verzonken in de T-bar zit. Bij het verwijderen van de badge, zie je dus nog steeds dat er iets heeft gezeten.

    Bij mij zijn zetels, deuren, handrem, versnellingspook en stuurwiel afgewerkt met "Grenadine Red"-leder

    Ook het dak en de tonneau-cover (die het dak afdekt) ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 31, 2005 10:54 am

    De T-bar, zijn dat de opberg vakken tussen de stoelen, deze zijn vervangen door zwart leer. Of is het het kunststoffen gedeelte daarachter, hier zitten volgens mij geen gaten in. Ook aan de zijkant op de vleugels heb ik geen badges.
    Mijn softtop en ook de tonneau zijn zwart.

    Ik heb dus waarschijnlijk een F die heel erg lijkt op een LE 75 maar het net niet is..
    Dus toch een wannebe :oops:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 31, 2005 10:59 am

    De T-bar is het stuk boven de opbergvakken. De T-bar zit dus ook langs beide kanten achter de zetels en komt iets naarvoor tussen de beide zetels. Daar in het midden is er een anders een ronde 'verzakking' waar de LE75 badge mooi inligt.

    Een LE75 moet absoluut een bordeau dak en tonnea-cover hebben, de nodige badges (3), grenadine interieur, houtafwerking, oranje-knipperlichten en de 16-inch cup-velgen.

    't s dus een mooie F, maar geen LE75
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 31, 2005 11:15 am

    Geen LE75 dus, nou ja dan is het ook minder moeilijk voor mij om hem origineel te houden, kan ik weer dromen over luchtfilters en uitlaten. :wink:

    Dank voor de snelle reacties.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 31, 2005 11:21 am

    Bruce schreefColonGeen LE75 dus, nou ja dan is het ook minder moeilijk voor mij om hem origineel te houden, kan ik weer dromen over luchtfilters en uitlaten. :wink:

    :lol: :lol:

    Of maak er een LE75 van.... dan is het darkside om origineel te worden :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 31, 2005 11:49 am

    Darkside…. :twisted:
    Nee dat kan op dit moment echt niet, ben Harry Potter deel 6 aan het lezen. :D
  • Matthie Bonte
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON ma jul 04, 2005 12:40 pm
    WoonplaatsCOLON Philippine Z-Vl

    door Matthie Bonte » vr sep 02, 2005 9:56 pm

    Het gemakkelijkste is zien is het LE number badge tussen de stoelen en de badges o[p de voorschermen in combinatie met het authenticity certificate wat is geleverd bij deze auto.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di sep 06, 2005 6:31 pm

    Bruce, we hadden het ook kunnen zien aan je velgen (maar toen hadden we de foto's nog niet gezien). Je velgen zijn immers de MPI MKI velgen, deze zijn 15", terwijl de LE75, 16" cupwielen heeft.

    jouw velgen 15":

    Afbeelding

    LE75 velgen 16":

    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di sep 06, 2005 7:11 pm

    Bruno,

    Ja nu zie ik het, geen LE75… maar wel bijna… een LE74 ½ dus :D :D
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten