BUTTON_POST_REPLY 99 berichten
Alarm inschakelen
  • Born2Drive
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON do dec 17, 2009 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    Re: Alarm inschakelen

    door Born2Drive » ma feb 21, 2011 1:31 pm

    Toen ik mijn MG net had, kreeg hij op een gegeven moment ook het 'probleem' dat de knipperlichten niet knipperden bij het sluiten van de auto.

    Vaak gingen enige tijd later (bij het weglopen of zo) toch de knipperlichten knipperen. Op zich vond ik dit niet echt storend.
    Het werd pas vervelend toen af en toe midden in de nacht het alarm van de auto afging.

    Ik heb me wezenloos gezocht en me suf geëxcuseerd bij de buren :?

    Ik was in Berlijn toen ik een keer na het afsluiten van de auto (geen knipper) per toeval op de voorklep drukte. De lichten knipperden en met dat ik los liet ging het alarm af.

    Om een lang verhaal kort te maken: De sensor van de voorklep werkte niet meer goed, waardoor het systeem dacht dat de klep vaak nog open stond bij het afsluiten van de auto (geen knipper), later werd dichtgedaan (spontane knipper) en (helaas vaak 's nachts) weer werd opengedaan (alarm!).

    Ik hoor jullie denken: Hoe zit het met lampje onder de voorklep? Die was al enige tijd stuk en had ik niet vervangen... dat zorgde ervoor dat de accu (gelukkig) niet leegliep.

    Succes!
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » ma feb 21, 2011 8:23 pm

    Ik ben iig niet de enige dus met een niet geheel functionerend alarmsysteem.
    Maar in mijn geval is het zo dat alleen de lampen niet knipperen bij inschakelen en waarschijnlijk de bewegingssensor niet werkt.
    Het alarm werkt prima bij het openen van de deuren of voorruimte bij ingeschakeld alarm.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » di feb 22, 2011 10:41 am

    Vorige week woensdag bij mijn garage geweest en hebben we de electronica van
    het alarm nagelopen.
    Uiteindelijk hebben we niets bijzonders gevonden.

    A.s. woensdag ben ik er weer en gaan ze proberen een volledige reset uit te voeren.

    Wordt vervolgt.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » di feb 22, 2011 10:45 am

    Zou iemand eens willen proberen wat er gebeurd als je de auto op alarm zet
    met de voorklep of achterklep open.
    Dus met de deuren dicht en klep open en dan op enkel en dubbel alarm.

    Alvast dank.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Alarm inschakelen

    door Ultimate » di feb 22, 2011 10:53 am

    Thomas schreefColonZou iemand eens willen proberen wat er gebeurd als je de auto op alarm zet
    met de voorklep of achterklep open.
    Dus met de deuren dicht en klep open en dan op enkel en dubbel alarm.

    Alvast dank.

    Thomas


    Ik was laatst bezig met mijn F.
    Toen had ik wel de voorklep open ge-pop-d maar toen de auto op slot gedaan.
    Daarna deed ik de klep open en het alarm ging af.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » di feb 22, 2011 10:57 am

    Ultimate schreefColon
    Thomas schreefColonZou iemand eens willen proberen wat er gebeurd als je de auto op alarm zet
    met de voorklep of achterklep open.
    Dus met de deuren dicht en klep open en dan op enkel en dubbel alarm.

    Alvast dank.

    Thomas


    Ik was laatst bezig met mijn F.
    Toen had ik wel de voorklep open ge-pop-d maar toen de auto op slot gedaan.
    Daarna deed ik de klep open en het alarm ging af.



    De auto ging met open klep dus wel gewoon op het alarm?
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Alarm inschakelen

    door Ultimate » di feb 22, 2011 11:15 am

    Thomas schreefColon
    Ultimate schreefColon
    Thomas schreefColonZou iemand eens willen proberen wat er gebeurd als je de auto op alarm zet
    met de voorklep of achterklep open.
    Dus met de deuren dicht en klep open en dan op enkel en dubbel alarm.

    Alvast dank.

    Thomas


    Ik was laatst bezig met mijn F.
    Toen had ik wel de voorklep open ge-pop-d maar toen de auto op slot gedaan.
    Daarna deed ik de klep open en het alarm ging af.



    De auto ging met open klep dus wel gewoon op het alarm?


    Hij was alleen open door aan het hendeltje te hebben getrokken
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » di feb 22, 2011 1:43 pm

    Hij was alleen open door aan het hendeltje te hebben getrokken


    Volgens mij is de schakelaar waar het alarm ook op reageerd dan nog ingedrukt en zal dus volgens het alarm de klep nog dicht zitten.

    @Thomas, aangezien wij waarschijnlijk met hetzelfde probleem zitten ben ik benieuwd naar de reden van die test? Je kan toch de werking van de schakelaar controleren door met open klep de schakelaar in te drukken en te kijken of het lampje aan en uit gaat?
    Of heeft het een andere reden?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Alarm inschakelen

    door LEBLAR » wo feb 23, 2011 4:54 pm

    Voor de achter klep en deuren geldt dat het alarm gaat er pas op als alles dicht zit. Doe je de auto op slot met de achterklep open is het alarm niet aktief. Doe je ze dicht knipperen de pinkers. Voor de voorklep weet ik dit niet zeker, nooit geprobeerd.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » do feb 24, 2011 3:41 pm

    LEBLAR schreefColonVoor de achter klep en deuren geldt dat het alarm gaat er pas op als alles dicht zit. Doe je de auto op slot met de achterklep open is het alarm niet aktief. Doe je ze dicht knipperen de pinkers. Voor de voorklep weet ik dit niet zeker, nooit geprobeerd.


    Thanks Leblar

    Volgens mij betekend dit dus dat als een een contactschakelaar (deuren voor of achterklep)
    defect is de auto wel op slot gaat maar niet op alarm!
    Ik ga vanavond eerst de werking van alle schakelaars controleren.

    Gisteren was ik te laat thuis om nog bij de garage langs te gaan.
    Zaterdagochtend staat nu gepland
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » do feb 24, 2011 3:51 pm

    [quote="Kachel]@Thomas, aangezien wij waarschijnlijk met hetzelfde probleem zitten ben ik benieuwd naar de reden van die test? Je kan toch de werking van de schakelaar controleren door met open klep de schakelaar in te drukken en te kijken of het lampje aan en uit gaat?
    Of heeft het een andere reden?[/quote]


    Dat klopt op zich wel maar het lampje van mijn voorklep doet het al jaren niet terwijl mijn alarm het wel deed (lampje is niet kapot).

    Het alarmprobleem is bij mij begonnen vanaf het moment dat de deuren dichtgevroren hebben gezeten.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » za apr 30, 2011 10:26 pm

    Heeft iemand nog nog tips voor het volledig functioneren van mijn alarm?
    Zou ik met het uitlezen van de boardcomputer misschien wat verder komen?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • davek
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:11 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwaal GLD
    CONTACTCOLON

    Re: Alarm inschakelen

    door davek » do mei 05, 2011 9:17 am

    misschien is deze site wel wat voor jou.
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/DIY/simple_procedures/diagnostic_tests.htm

    Via deze methode kan je het alarmsysteem testen.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » do mei 05, 2011 11:17 am

    THX! Ga ik zeker proberen
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 4:51 pm

    Ik kan me ook aansluiten bij het alarm-clubje. Bij mij zijn vandaag de draden eens aangesloten van het 3e remlicht (nieuwe klep) alarm en het lampje. Die van het alarm en het lampje zijn nooit aangesloten geweest sinds ik de auto heb, dus vandaag was de 1e test. Resultaat: lichten knipperen inderdaad niet als ik de auto op slot doe, dubbel-lock werkt niet en de knipperlichten knipperen enkel één keer als ik hem van het enkele slot af haal. Ik wil wel even graag weten wat de uitkomst is bij anderen, anders gaat de knipschaar weer gewoon in de draadjes van het alarm van de kofferbak. Ik heb ze nooit aangesloten gehad en nooit gemist.

    In de voorbak zijn trouwens ook de nodige draadjes bij elkaar getaped. Van het lampje en het alarm misschien?? Ik probeer zo meteen de voorbak eens open te maken als het alarm erop staat. Het lampje doet het overigens ook niet in mijn achterbak, terwijl het nu wel is aangesloten. En ja, het lampje is niet kapot. Het belangrijkste vind ik dat mijn 3e remlicht het doet, zonder is mijn F niet compleet, maar ik wil het verhaal achter het alarm wel eens weten. Anders is het weer knip, knip, knip, probleem opgelost.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 99 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten