BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Afgekeurd
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    Afgekeurd

    door Zion » wo aug 31, 2005 12:29 am

    Vandaag met F naar de keuring geweest en natuurlijk...afgekeurd.
    Vanwege slecht afgestelde lichten.
    Dadelijk terug naar garage (lichten waren reeds 3 weken geleden afgesteld) na kontrole bleek dat inderdaad 1 licht veel te hoog staat.
    Nu het probleem is dat de moer waaraan men de lichten kan regelen
    voledig geblokeerd zit en stuk gedraaid is (God weet door wie...)...dus is het niet meer mogelijk om deze te regelen ......voorstel van de garage een volledige nieuwe lichtbak ...275€ zonder werkuren.
    Dit gewoon omdat er 1 moertje een beetje vastzit.
    Nu het probleem is ook dat ik zo geen toestel heb om te meten.

    Weet iemand een andere oplossing?
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    Re: Afgekeurd

    door John » wo aug 31, 2005 1:59 am

    Zion schreefColon...Nu het probleem is dat de moer waaraan men de lichten kan regelen voledig geblokeerd zit en stuk gedraaid is...

    Voor reparatie van de huidige unit zal die moer er toch eerst af moeten. Als de as waar de moer opzit nog goed is kun je er daarna een andere moer opzetten. Afhankelijk van de schade aan de draad deze opnieuw snijden.

    Zion schreefColonNu het probleem is ook dat ik zo geen toestel heb om te meten.

    Afstellen van een koplamp is niet zo moeilijk en kan zonder speciaal toestel, heb ik al meerdere keren gedaan (ook vooraf aan de keuring).
    In schemer/donker de auto op een vaste afstand van een muur zetten en lichten ontsteken. De lampen moeten op een vaste hoogte een bepaald patroon geven. Dat patroon is zo niet uit te leggen maar er zijn wel plaatjes en handleidingen van. Moet nog wel ergens iets hebben in een boek, indien nodig kan ik het opzoeken.
    Auto moet hierbij wel op een vlakke ondergrond staan.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » wo aug 31, 2005 10:10 am

    Of je koopt een (goedkope) set koplampen die ook niet helemaal in orde zijn en maakt van 2 defecte weer 1 hele. Heb ik ook al eens gedaan, wellicht dat er nog ergens lampen van een sloop-auto te koop zijn.

    Deze verstuurt alleen binnen Duitsland, maar misschien wil hij er wel meer voor hebben dan de €10,- die er nu staat en toch naar België verzenden.
    Je het nog 1 dag de tijd om het hem te vragen:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 7995792760
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten