BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
srs (air bag) lampje)
  • gkleinsc
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON vr jan 07, 2011 3:29 pm

srs (air bag) lampje)

door gkleinsc » zo jan 23, 2011 10:15 pm

Hoi allemaal.

Dank voor de hartelijke woorden van welkom toen ik mij voorstelde. Terecht zei iemand dat ik technische vragen op technische info moest zetten.
    Vraag: MGF, 1998, rechts gestuurd, 60000 mijl, perfect onderhouden door vriend/vorige eigenaar in UK, maar 1 ding niet goed, SRS lampje blijft (meestal) branden Soms blijft het een tijdje uit, daarna weer aan. Stekkertjes onder stoel nagemeten, zijn goed. Claxon werkt prima, dus sleepringen ook in orde.
    Iemand een idee? Heeft een MGF een bijrijderszitplaatsindicator, m.a.w als iemand op de bijrijdersstoiel gaan zitten geeft dan een sensor een signaal?
    Stekkeraansluitingen bij SRS computer?
    Graag suggesties.

Groeten Gertjan
    Driving is fun (in UK)
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

Re: srs (air bag) lampje)

door sjirafje » ma jan 24, 2011 1:48 am

Mijn F heeft in elk geval geen indicator op de bijrijdersstoel voor zover ik weet.
    Ik heb wel eens proefgereden in een F waarvan het airbag lampje ook bleef branden, de verkoper zij dat dat kwam omdat er een timer ofzo in de airbag zat die aangaf dat de airbag oud was en eigenlijk vervangen moest worden, maar dat vond ik eerlijk gezegd een vreemd verhaal.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

1984 BMW 318i Afbeelding
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 24, 2011 8:02 am

Negen keren op tien is het inderdaad het gele stekkertje onder de stoel.

Het onderhoudsschema zegt wel dat een airbag om de tien jaar moet vervangen worden, maar er is geen timer die je je hieraan gaat herinneren. Evenmin is er een sensor eir de aanwezigheid van een passagier detecteert.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jan 24, 2011 9:36 am

Ook al in even voorstellen gepost:
    Er kan heel veel fout zijn in het SRS circuit, maar 1 van de meest voor de hand liggende oorzaken is de rotary coupler in het stuur.
    Het onderbreken van 1 of meerdere contacten in deze koppeling komt vaker voor. Bij mij bleef de airbag perfect werken, maar was het contact van de claxon wél onderbroken.

Moest je er zelf aan willen werken : steeds heel voorzichtig omspringen met airbags, je wil niet weten hoe hard dat knalt. het kan erg gevaarlijk zijn. De belangrijkste tip voor werken aan iets in de srs sfeer is dan ook de batterij een kwartiertje van tevoren te ontkoppelen. Voorts uiteraard nooit spanning op de contacten van SRS dingen zetten om te testen ofzo, want dan knalt het zeker.

Normaal gesproken moet je met een T4 kunnen uitlezen welk circuit een fout geeft, maar daar weten Bruno en Erik zeker meer over.

Sukses!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1