BUTTON_TOPIC_LOCKED 15 berichten Pagina 1 van 1
Vochtige F
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Vochtige F

    door Vanessa » wo jan 19, 2011 10:26 pm

    Hallo allemaal,

    Mijn F staat sinds kort te koop (omdat we 'n kindje hebben, is de auto helaas echt niet meer praktisch). Nu is hij alleen heel vochtig en dat wil ik graag oplossen voordat ik h'm wegdoe. Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is? En hoe los je het dan op?

    Alvast bedankt! Groetjes Vanessa
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Vochtige F

    door BlackFox » wo jan 19, 2011 10:30 pm

    Interieur of exterieur?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: Vochtige F

    door Vanessa » wo jan 19, 2011 10:34 pm

    interieur, onder de matten. Vooral rechts.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Vochtige F

    door ttdesign6 » wo jan 19, 2011 10:34 pm

    Haha, ik denk beide nu, met die regen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: Vochtige F

    door Vanessa » wo jan 19, 2011 10:35 pm

    :D , denk helaas dat het niet alleen de regen is. Heb gehoord dat het bijv de kachel kan zijn.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Vochtige F

    door Andros » do jan 20, 2011 2:11 am

    Heb het gehad met regen en wassen, aircoblok werd ook steeds nat bij passagiersstoel. Oorzaak was vrij simpel. Er zit een klein dopje in het schot tussen het interieur en de ruimte onder de motorkap. Bij mij loopt daar een kabel door voor de versterker onder de passagiersstoel. Heb het daar gewoon volgeplakt met duct tape onder de motorkap, probleem opgelost. Staat voor geen meter maar niemand die dat daar ziet :)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    rubenjdejong
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2010 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Drachten, Friesland

    Re: Vochtige F

    door rubenjdejong » do jan 20, 2011 2:25 am

    Wateroverlast in het interieur kan veel verschillende oorzaken hebben!
    Mijn oom had met zijn renault megane ook lekkage, bleek dat de water afvoer gootjes (Onder de ruitenwissers) verstopt waren geraakt door blaadjes en smerigheid, waardoor het water in de auto liep bij hevige regenval.

    Mocht je het probleem opgelost hebben dan kun je de auto binnen no time van vocht ontdoen door middel van een "vocht vreter", te koop bij menig bouwmarkt.

    http://www.punteronline.nl/Vochtvreter

    Succes!
    MG-F 1.8i VVC: Platinum Silver
    Mods: K&N 57i cold air intake kit, 4-pods AP Racing calipers, Goodridge SS brakeleads, Powerflex PU bushes, Toyosports SS manifold, downpipe and muffler, KH Splitter, Bourgoundy mohair, Castrol 10W60 racing oil.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Vochtige F

    door Cagivist » do jan 20, 2011 7:59 am

    Is hier evenzeer een probleem, bij mij is het de afdichtingsrubber van de voorruit die niet meer goed aansluit tegen de ruit van de deur.Zelf na de ruit en deur te hebben afgesteld komen er nu nog steeds enkele druppels door :? Afdichtingsrubber zal dus moeten vervangen worden.(Ook niet echt abnormaal na 15jaar ouderdom )

    Via de zwarte driehoek(sheater) waar de spiegel in gemonteerd zit bleek er ook water door te sijpelen.Bij het aandraaien daarvan stelde ik vast dat de geleider van het raam, (die deel uitmaakt van de driehoek en daar dus ook aan vastzit) afgebroken was :evil:
    Deze is intussen vervangen en daar komt toch niks meer door :D

    Er zijn zoals andere ook al hebben meegedeeld allerlei oorzaken mogelijk en het zal dus waarschijnlijk zoeken zijn naar de welke het is :roll:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Vochtige F

    door ErikB » do jan 20, 2011 10:01 am

    Bekijk Bruno's topic even
    viewtopic.php?f=10&t=3058

    (jammer genoeg zijn de afbeeldingen weg)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Vochtige F

    door ttdesign6 » do jan 20, 2011 1:12 pm

    Handig topic. Helaas inderdaad dat de foto's weg zijn. Ik kom mijn F dus ook zo aan het strippen. Handige gelegenheid om er meteen MKII zetels in te plaatsen.

    Ik heb ook zeiknatte matten links en rechts. Alleen dan continu.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Vochtige F

    door Bruno » do jan 20, 2011 7:58 pm

    buiten mijn topic : Indien je airco hebt, kan het ook liggen aan het darmpje dat de condens van je verdamper dient af te voeren naar buiten. Indien dit darmpje loszit (gebeurd zeer dikwijls), gewoon het darmpje terug onderaan op de zwarte box schuiven aan het voeteinde van de passagier (je ziet het zitten zonder iets te demonteren).
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: Vochtige F

    door Vanessa » do jan 20, 2011 11:15 pm

    heel erg bedankt allemaal! Ik ga het weekend 'ns kijken of ik erachter kan komen. Dan kan ik mijn auto gewoon verkopen met een goed gevoel. :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Vochtige F

    door ttdesign6 » do jan 20, 2011 11:19 pm

    Ik hou van dit soort verkopers :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Vochtige F

    door Kachel » do jan 20, 2011 11:29 pm

    Succes met de verkoop!
    En geef als tip aan de nieuwe eigenaar dat dit forum bestaat. Dan is de MG zo verkocht :wink:
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Vochtige F

    door GhostRider » vr jan 21, 2011 3:37 pm

    Bruno schreefColonbuiten mijn topic : Indien je airco hebt, kan het ook liggen aan het darmpje dat de condens van je verdamper dient af te voeren naar buiten. Indien dit darmpje loszit (gebeurd zeer dikwijls), gewoon het darmpje terug onderaan op de zwarte box schuiven aan het voeteinde van de passagier (je ziet het zitten zonder iets te demonteren).


    Probleem had ik ook met m'n Fje, alleen bleek het darmpje bij terug plaatsen een soort dicht geknepen te zitten in de bocht, waardoor het water nog niet weg kon. Een tiewrapje in het bochtje zorgde toen ervoor dat de bocht niet meer dicht kneep. Probleem opgelost.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_TOPIC_LOCKED 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten