Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou?
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Rob » vr dec 31, 2010 9:10 pm

    ttdesign6 schreefColonHelaas heb ik het al ijskoud van de hoge koorts, maar niet getreurd, de F startte gister in een keer perfect na een week stilstaan.

    Nu lekker nieuwjaar in bed door brengen. Jippie!


    Wij voelen met je mee, ik zal eentje extra drinken. Denk maar aan al die dollars die je bespaart omdat je geen vuurwerk kunt steken. Die kun je straks allemaal in je F stoppen :D
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Superboer » vr dec 31, 2010 9:16 pm

    Gisteravond: accuonderbreker ingeschakeld, starten en meteen lopen :thumbsup:
    Geen centje pijn dus na bijna 3 weken stilstand.

    Goede jaarwisseling iedereen :proost:
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door ttdesign6 » za jan 01, 2011 3:18 pm

    Murphy schreefColon
    ttdesign6 schreefColonHelaas heb ik het al ijskoud van de hoge koorts, maar niet getreurd, de F startte gister in een keer perfect na een week stilstaan.

    Nu lekker nieuwjaar in bed door brengen. Jippie!


    Wij voelen met je mee, ik zal eentje extra drinken. Denk maar aan al die dollars die je bespaart omdat je geen vuurwerk kunt steken. Die kun je straks allemaal in je F stoppen :D


    Allerbeste wensen en als ik alleen al denk aan al die dollars die ik nu niet uitgeef aan benzine...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • firefighter
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 317
    GeregistreerdCOLON za feb 06, 2010 6:02 pm
    WoonplaatsCOLON Beek en Donk, NL.
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door firefighter » zo jan 02, 2011 3:50 pm

    firefighter schreefColonBen erg benieuwd of ie wakker wil worden.
    Normaal zou ie meteen moeten starten !!! Heb er nooit problemen mee :shock:


    Zo, net ff mun f-je onder de dekens uit gehaald.
    Sleutel er in en...................................meteen wakker. :devil-(

    Het is gewoon een toppefje :D :D :D
    MGF 1999 Anthracite
    viewtopic.php?t=9560

    MG Car Club Holland
    http://www.mgcarclub.nl

    HardTop, 15 inch V-spokes velgen met winterbanden, L.L.kit, walnut steering wheel,
    K&N Luchtfilter, 52mm gasklep, Toyosports stainless steel exhaust

    118HP/143 HP EXHAUST MANIFOLD + Empty-kat
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door wimk » zo jan 02, 2011 4:09 pm

    net ff te lang stil gestaan .... :roll:

    Dynamo kapot...
    na een nieuwjaars meeting naar huis en op de snelweg alles achter elkaar uit zien gaan is niet leuk.....
    eerst de stuurbekrachtiging vervolgens de verlichting...alarm verlichtig aan ... even later ook uit....geen vluchtstrook , wel een afrit . Gelukkig veilig plekje kunnen vinden. En met hulp van de ANWB en een extra volle accu staa de TF nu weer voor de deur.

    Nu nog de dynamo laten vervangen :cry: kassa?!
    (V-snaar is nog heel)
  • Stephen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 295
    GeregistreerdCOLON wo aug 13, 2008 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Lochristi - O-VL - België

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Stephen » zo jan 02, 2011 7:58 pm

    Fijn te horen en lezen dat ook ik niet de enige ben die zen Mg langere tijd laat stil staan in de winter :)
    De Zr komt al met moeite buiten als het nat is of regent, laat staan als het sneeuwt en de wegen 1 laag zout zijn :mrgreen:

    Concreter staat de Zr nu bijna 4 weken stil. Is't morgen droog dan zal ik wel effe toeren voor de batterij te laden enzo en om eindelijk nog eens in men Zr te zitten. :)
    Na alle bovenstaande post ben ik vrij gerust nu dat meerdere leden hun Mg langere tijd laten stil staan en het dus geen kwaad kan.

    Enige vraag die ik me blijf stellen: hoe zit het met het airco-circuit bij langere stilstand?
    Dat onderwerp is me nog niet helemaal duidelijk en heb al meerdere keren gelezen dat aangeraden wordt het airco-circuit per week toch minstens 15 min te laten draaien...
    02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
    30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
    28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
    10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180 (Daily)
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Nem58 » ma jan 03, 2011 2:20 pm

    Mijn F staat gemiddeld een maand of 7 stil per jaar. Wel fijn in de garage!
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Rick » ma jan 03, 2011 7:28 pm

    Mijn F heeft vorig jaar in de winter maar 500 km gedraaid incl. Naar de Dyno is Goes. Om de 2 weken aan de lader en startte elke keer.

    Mijn F staat nu 1,5 maand bij de spuiter, geen idee of die het nu doet. :P
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Carl » di jan 04, 2011 1:07 am

    Rick schreefColonMijn F staat nu 1,5 maand bij de spuiter, geen idee of die het nu doet. :P
    Als de batterij niet afgekoppeld is geweest kan je gelijk een nieuwe gaan kopen. Als ze wel afgekoppeld is dan kan je waarschijnlijk direct wegzoeven na aankoppelen. (vooropgesteld dat het andere werk klaar is)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door ttdesign6 » di jan 04, 2011 1:15 am

    Mijn F staat nu 1,5 maand bij de spuiter, geen idee of die het nu doet. :P[/quote]


    Daar gaat de mijne ook bijna heen :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Wiellem » di jan 04, 2011 10:03 pm

    Carl schreefColon
    Rick schreefColonMijn F staat nu 1,5 maand bij de spuiter, geen idee of die het nu doet. :P
    Als de batterij niet afgekoppeld is geweest kan je gelijk een nieuwe gaan kopen. Als ze wel afgekoppeld is dan kan je waarschijnlijk direct wegzoeven na aankoppelen. (vooropgesteld dat het andere werk klaar is)


    Moet dat perse dan heb de mijne nu een maand met de accu aangesloten laten staan tussendoor een keer gestart en toen deed ie het. Nu hangt ie aan de druppellader.

    Waarom zou een accu het begeven dan na een maand niet laden?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Rick » di jan 04, 2011 10:54 pm

    Carl schreefColon
    Rick schreefColonMijn F staat nu 1,5 maand bij de spuiter, geen idee of die het nu doet. :P
    Als de batterij niet afgekoppeld is geweest kan je gelijk een nieuwe gaan kopen. Als ze wel afgekoppeld is dan kan je waarschijnlijk direct wegzoeven na aankoppelen. (vooropgesteld dat het andere werk klaar is)


    Ik verwacht wel dat de accu afgekoppeld is.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door .:bert:. » wo jan 05, 2011 12:54 am

    Zo snel is een batterij nu ook niet voor de vuilhoop.
    Voor ik deze garage had, stond de F 2 jaar in een garage zonder elektriciteit en in die tijd heb ik de batterij een keer of 6 moeten reanimeren door een half uurtje aan een zware lader te hangen en daarna rustig te laten volladen. Die batterij gaat nu nog steeds mee en is de 4 jaar al gepasseerd.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door RemcovanKuilenburg » wo jan 05, 2011 6:23 pm

    Vandaag weer even de F van stal gehaald. Starten lopen. Wel last van Flat Spots op de wielen maar na een kwartiertje rijden ging het weer prima. Jammer alleen van de file op de terug weg :?

    Afbeelding
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Superboer » do jan 06, 2011 1:42 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonVandaag weer even de F van stal gehaald. Starten lopen. Wel last van Flat Spots op de wielen maar na een kwartiertje rijden ging het weer prima. Jammer alleen van de file op de terug weg :?
    ]

    Je hoefde gelukkig niet stil te staan in de file :wink:
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten