BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Raam afstellen
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    Raam afstellen

    door masterpiece » vr nov 26, 2010 5:29 pm

    Heeft iemand een idee hoe je de ramen van een TF kan afstellen? In de verticale zin dan. Omhoog gaan ze genoeg maar ik heb een kiertje aan de bestuurders kant boven aan het raan ( staat te ver naar buiten) Het raam moet meer naar binnen komen zodat het netjes op de hardtop aansluit.
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • wimk2

    door wimk2 » vr nov 26, 2010 5:52 pm

  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » vr nov 26, 2010 10:26 pm

    Align the doors before you align the windows !!

    -> http://www.mgfcar.de/adjust/index.htm<-

    MGF /TF Door windows and mirror cheater

    -> http://www.mgfcar.de/adjust/index_e.htm<-
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    Re: Raam afstellen

    door Didier » ma jan 03, 2011 11:57 pm

    Komende vrijdag komen de nieuwe raamstoppers binnen, als het goed is...
    Dan ga ik een nieuwe poging wagen om de ramen opnieuw af te stellen en de MG waterdicht te krijgen! :-)
    MG-F 1.8i (red)
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    Re: Raam afstellen

    door Didier » wo jan 19, 2011 7:50 pm

    Raamstoppen gemonteerd, ramen lijken nu goed afgesteld. Geen of nauwelijks nog lekkage aan de kant van de A-stijl en de bovenkant. Echter loopt het water wel nog naar binnen boven de deurklink, tussen het raam en de hardtop. Daar zit ook niet echt iets dat je kunt afstellen...

    Iemand suggesties? :-)
    MG-F 1.8i (red)
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Raam afstellen

    door wimk » wo jan 19, 2011 9:36 pm

    neem de tijd.... je bent er best een tijd mee zoet om te stellen weer te testen...weer te stellen ...etc.
    Of je rubbers zijn echt versleten...??
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Raam afstellen

    door RemcovanKuilenburg » wo jan 19, 2011 9:40 pm

    Of je rubbers zijn echt versleten. Of gaan de ramen de rubbers in of er tegen aan. Je moet de ramen afstellen zodat ze in de rubbers gaan.

    Succes
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    Re: Raam afstellen

    door Didier » do jan 20, 2011 7:18 pm

    het raam loopt 9mm parallel aan de a-stijl, aan de boven en achterkant duwt hij zich in de rubber. Dat blijft ook droog!

    Echter... onderaan de achterkant van het raam, tussen het chassis en de hardtop in, blijft een gat zitten. Daar zit ook geen rubber die water tegen zou moeten gaan? Om dit te dichten zou het raam een centimeter naar achteren moeten, maar dan heb ik bij de a-stijl weer een gat!?

    Ik zal binnenkort eens een foto maken om te laten zien wat ik bedoel, want het blijkt moeilijk uit te leggen. :-)
    MG-F 1.8i (red)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Raam afstellen

    door Bruno » do jan 20, 2011 7:27 pm

    Als ik denk wat je bedoelt, zit er inderdaad een gat tussen chasis en hardtop, maar dat gat heeft niks te maken met de ramen,. Hier zit normaal een stuk opstaande rubber voor. zoniet, is hij of afgescheurd, of "ingevallen". Gaat het toch over nog een gat tussenraam en rubber achteraan, zal toch een raamafstelling soelaas moeten brengen (niet naar voor of achter, maar toch qua hoogte), ofwel is de deurrubber ook hier, gewoon versleten. opvullen met aquariumdarm in dat geval, of vervangen.
    Zit het gat er ook met de softtop dicht, i.p.v. met de hardtop ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten