BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
binnenverlichting blijft branden
  • stevens
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON vr maart 12, 2010 12:13 am
    WoonplaatsCOLON maasmechelen.

    binnenverlichting blijft branden

    door stevens » do okt 28, 2010 9:44 pm

    Ben in het bezit van een Mgf . Sinds kort blijft mijn binnenverlichting branden.
    Tevens werkt het alarm niet meer naar behoren. Bij het aanzetten van het alarm knipperen de richtingaanwijzers wel. het rode lampje in de auto blijft aan maar gaat niet knpperen. Wanneer ik het alarm uit zet knipperen de richting aanwijzers niet.
    Wie kan mij helpen? Zijn er soms leden uit de regio Maasmechelen.

    Met vriendelijke groeten,
    Jean Stevens
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » vr okt 29, 2010 9:07 am

    Ben van Maasmechelen, maar kan je helaas niet helpen...

    Wat voor F heb je, mss ben ik je al eens tegengekomen? :)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr okt 29, 2010 11:54 am

    Het één zal wel verband houden met het andere.

    Je kan op zoek gaan naar de schakelaar (typisch een staafje dat ingedrukt wordt in de nabijheid van de deurscharnier), maar bij de F gaat het om een microswitch in het slot. Eén van de twee zal niet naar behoren functioneren en een constante open deur weergeven.

    Sluiten gaat, maar dead lock (>1 keer op sluiten drukken) zal ook niet werken.
  • stevens
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON vr maart 12, 2010 12:13 am
    WoonplaatsCOLON maasmechelen.

    door stevens » vr okt 29, 2010 9:54 pm

    ik heb helaas nog geen foto.
    mgf 18 donker grijs bijna zwart met lexus achterlichten
  • stevens
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON vr maart 12, 2010 12:13 am
    WoonplaatsCOLON maasmechelen.

    door stevens » vr okt 29, 2010 10:03 pm

    Beste erik,
    Ik ga volgende week aan de slag.
    Maar ik ben geen techneut.
    Ben ook in het bezit van een MGA en daar lijkt het allemaal iets eenvoudiger. En als ik er zelf niet uitkom ken ik iemand die dit voor mij oplost. Voor de mgf die ik sinds kort heb ken ik nog niemand die dit voor mij kan doen.

    Groetjes,
    Jean
  • stevens
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON vr maart 12, 2010 12:13 am
    WoonplaatsCOLON maasmechelen.

    door stevens » za nov 13, 2010 12:59 pm

    Beste allemaal,

    Mijn binnenverlichting en alarm werken weer naar behoren.
    Moet nu nog de auto iets hoger laten zetten.
    Weet iemand een adres in Maasmechelen om dit te laten doen?

    Groetjes,
    Jean
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za nov 13, 2010 1:02 pm

    stevens schreefColonBeste allemaal,

    Mijn binnenverlichting en alarm werken weer naar behoren.
    Moet nu nog de auto iets hoger laten zetten.
    Weet iemand een adres in Maasmechelen om dit te laten doen?

    Groetjes,
    Jean

    In Wellen is iemand die dit voor 45 euro doet, zijn advertenties staan op 2dehands.be

    Even over de grens in Nederland is er een oude Rover garage (ben zowel de naam als de stad even kwijt...) die het voor 30 euro doen, maar die hun drukmeter werkt niet meer en die pompen gewoon bij op hoogte... niet ideaal dus.

    Ga in ieder geval niet bij Rema cars, daar horen ze het in keulen donderen en vragen ze ("afhankelijk van welke vloeistof" :lol: ) tussen de 90 en 130 euro. :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za nov 13, 2010 2:04 pm

    Niet zo ver van "de Berg" toch, ik doe het gewoon op druk, zoals het moet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » zo nov 14, 2010 9:34 am

    stevens schreefColonBeste allemaal,
    Mijn binnenverlichting en alarm werken weer naar behoren.


    Wat was het nu waardoor alles weer OK is?
    (voor de volgende peroon die tegen dit probleem aanloopt...)
  • firefighter
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 317
    GeregistreerdCOLON za feb 06, 2010 6:02 pm
    WoonplaatsCOLON Beek en Donk, NL.
    CONTACTCOLON

    door firefighter » zo nov 14, 2010 2:57 pm

    Hoi,

    Ik heb het zelfde probleem gehad en kan het zo weer krijgen !!
    De oorzaak is vocht bij de module in de deur.

    Ik heb dit ondervonden nadat ik de wagen met hoge druk gewassen had.

    Oplossing: alles drogen en inspuiten met contact-spray en daarna sealen met vloeibaar plastic.

    Succes voor de mensen die dit misschien nog krijgen. :wink:
    MGF 1999 Anthracite
    viewtopic.php?t=9560

    MG Car Club Holland
    http://www.mgcarclub.nl

    HardTop, 15 inch V-spokes velgen met winterbanden, L.L.kit, walnut steering wheel,
    K&N Luchtfilter, 52mm gasklep, Toyosports stainless steel exhaust

    118HP/143 HP EXHAUST MANIFOLD + Empty-kat
  • stevens
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON vr maart 12, 2010 12:13 am
    WoonplaatsCOLON maasmechelen.

    door stevens » ma nov 15, 2010 12:38 pm

    het probleem zat hem inderdaad in de contacten.
    In het slot van de deur zit een contact dit heeft mijn schoongemaakt en met contact spray ingespoten. Daarnaast zijn alle andere contacten van de deuren en het koffer schoongemaakt en ingespoten. Sinddien geen problemen meer.
    Er is tevens een nieuwe speedo kabel geplaatst.Echter de snelheidsmeter viel nog uit.Wat bleek de kern van de kabel was net iets te kort. Dit heeft men veranderd waardoor het probleem zich niet meer voordoet.
    Althans het is nog afwachten. Heb er slechts 35km mee gereden met al die regen.

    Vraagje? de sensor van de stuurbekrachtiging zit die ergens tussen de speedokabel of onder het stuurkolom.

    Dank jullie wel voor de tips.

    Mijn mgf is volgens mij te laag. Dit moet 36cm zijn. klopt dit?
    hij staat nu op 33cm en is vrij hard . Volgens mij veert hij niet goed genoeg.

    Groetjes,
    Jean
  • stevens
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON vr maart 12, 2010 12:13 am
    WoonplaatsCOLON maasmechelen.

    door stevens » ma nov 15, 2010 12:51 pm

    Ik heb zojuist met dhr Ghysens (Johnny) gebeld.
    En hij kan dit doen. prijs 45 euro.
    Bij deze meneer heb ik in het verleden mijn achterlampen gehaald.
    En de afhandeling hiervan is perfect gegaan. Een betrouwbaar persoon dus.
    Groetjes,
    Jean
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma nov 15, 2010 2:40 pm

    Yup, ben er ook al geweest, werd op de juiste manier opgepompt :)

    Helaas wist ik toen nog niet van "den berg", anders was ik waarschijnlijk daar wel even geweest :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten