Temperatuurmeter doet het niet
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    Temperatuurmeter doet het niet

    door robkruis » vr okt 22, 2010 10:09 pm

    Mijn temperatuurmeter van koelvloeistof blijft op 0 staan. Deed het gewoon prima totdat ie helemaal niks meer deed tijdens het rijden. Welke sensor moet ik waarschijnlijk vervangen?

    Alvast bedankt en alvast een fijn weekend!
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za okt 23, 2010 7:47 pm

    In de eerste plaats zou ik het koelwater niveau checken en/of de verwarming nog werkt. Pas als dat in orde is kan je er van uitgaan dat het een elektrsch probleem is.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za okt 23, 2010 8:16 pm

    Je moet dus niet de rood omcircelde hebben maar diegene die naar beneden wijst
    schrokke schreefColonVoor als het nog zou nodig zijn, ze zitten links naast de uitlaatcollector.
    Diegene die naar onder wijst is voor de temperatuurmeter in het dashboard.
    Afbeelding
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » za okt 23, 2010 10:10 pm

    Als het tijdens het rijden is gebeurd dan is het ook vast geen zekering. Dan was je toerenteller en daarmee ook stuurbekrachtiging er ook mee gestopt.
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    door robkruis » zo okt 24, 2010 11:29 am

    schrokke schreefColonIn de eerste plaats zou ik het koelwater niveau checken en/of de verwarming nog werkt. Pas als dat in orde is kan je er van uitgaan dat het een elektrsch probleem is.


    Bedankt voor je reactie. Niveau is prima (zit net een nieuwe landrover pakking in) dus daarom durf ik er nu nog wel mee te rijden. Die foto beschrijving die je hebt gepost zocht ik naar. Is dus niet moeilijk om te vervangen neem ik aan...? ECU temp sensor is de benaming ervoor toch?

    Thnx alvast!
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » zo okt 24, 2010 8:12 pm

    De rood omcirkelde sensor is die voor de ecu. Diegene die jij moet hebben is die voor het dashboard. Die zal zeker niet ECU temp sensor noemen.

    Vervangen is niet zo moeilijk, doe het wel bij koude motor en houd de nieuwe sensor klaar. Houd tijdens de wissel hetgat efke's dicht met uw duim. Als het enigszins goed is gelukt is er niet veel koelwater verloren gegaan en moet je enkel maar bijvullen zonder ontluchten.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    door robkruis » ma okt 25, 2010 12:04 pm

    schrokke schreefColonDe rood omcirkelde sensor is die voor de ecu. Diegene die jij moet hebben is die voor het dashboard. Die zal zeker niet ECU temp sensor noemen.

    Vervangen is niet zo moeilijk, doe het wel bij koude motor en houd de nieuwe sensor klaar. Houd tijdens de wissel hetgat efke's dicht met uw duim. Als het enigszins goed is gelukt is er niet veel koelwater verloren gegaan en moet je enkel maar bijvullen zonder ontluchten.


    Helemaal duidelijk! Bedankt voor je goede toelichting! Ik zal als het gefixt is even laten weten of het opgelost is. Wel zo handig voor de volgende met dit zelfde probleempje in de toekomst.

    Ciao! Rob
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » wo okt 27, 2010 12:10 am

    Normaal gezien had ik u nog moeten adviseren om de sensor door te meten om er zeker van te zijn dat deze defect is. Omdat de rest van uw dashboard nog werkt zal het wel de sensor zijn.
    Succes
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    door robkruis » vr nov 05, 2010 12:58 pm

    schrokke schreefColonNormaal gezien had ik u nog moeten adviseren om de sensor door te meten om er zeker van te zijn dat deze defect is. Omdat de rest van uw dashboard nog werkt zal het wel de sensor zijn.
    Succes


    Het is opgelost! Het was de stekker incl draad naar de temp meter van dashboard die losgetrilt was. Ik had geluk dat de MG dealer nog een stekkertje plus draad had liggen. Heb het met een kroonsteentje opgelost 8) Thnx voor de antwoorden :D
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr nov 05, 2010 1:41 pm

    robkruis schreefColon... Heb het met een kroonsteentje opgelost..


    Dat gaat binnenkort weer mis :shock:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » vr nov 05, 2010 4:48 pm

    Kroonsteentjes... Brrrr
    Zelfde categorie als Bacosleutelen
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Temperatuurmeter doet het niet

    door jantje » za mei 28, 2011 1:33 pm

    Wat is een kroonsteentje?

    Kronen worden bij ons in je mond geplaatst (op je tanden)
    en stenen, ja, die vind je onder andere op mijn oprit...
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Temperatuurmeter doet het niet

    door RemcovanKuilenburg » za mei 28, 2011 3:04 pm

    Kroonsteentje doet mij weer denken aan mijn boot. Vorige eigenaar had aandelen in een fabriek denk ik. Definitie van kroonsteentje, nooit gebruiken!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Temperatuurmeter doet het niet

    door Tukker » za mei 28, 2011 7:01 pm

    jantje schreefColonWat is een kroonsteentje?



    Is een blokje om draden met elkaar te verbinden door middel van schroefjes. Deze zijn alleen voor draad met een harde kern bedoeld.
    Huis installaties bv. voor het aansluiten van een hanglamp.

    Dus niet in jou auto of Remco's boot. :D
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Temperatuurmeter doet het niet

    door jantje » za mei 28, 2011 7:46 pm

    ah !
    een suikertje :lol:

    Neen niet gebruiken in de auto, dat trilt los.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten