Vraag naar ervaringen met beschermhoes in de herfst/winter
  • Elly
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON zo jul 31, 2005 1:53 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Vraag naar ervaringen met beschermhoes in de herfst/winter

    door Elly » wo aug 10, 2005 2:18 pm

    Heeft iemand ervaring met het gebruik van een waterdichte beschermhoes in de herfst/winter? ( Voor buitengebruik!) Ik vraag me af of je dan geen schimmel in de auto krijgt of roestvorming? De hoes die ik bedoel kost nieuw zo'n 120 euro, behoort 100% waterdicht te zijn en is ademend.
    Ik hoor graag ervaringen over het gebruik van zo'n hoes.....
    :roll:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 10, 2005 2:46 pm

    Dag Elly,

    Ik heb (denk ik) de hoes waar jij het over hebt bij mijn F gekregen van de vorige eigenaar.

    Je zet hem vast met twee lussen om de spiegels, zuignappen op de zijruiten en aan de achterkant onder de achterklep.

    Ik heb hem al 1 keer gebruikt (toen regen werd voorspeld) en ben tevreden, ik denk dat het wel belangrijk is dat je hem gebruikt bij een droog dak, en ik denk dat je hem niet te lang moet laten zitten.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo aug 10, 2005 3:20 pm

    Waarom zou je deze extra hoes gebruiken?
    De gewone softtop moet toch voldoende resistent zijn om de winter (en zeker herfst) de baas te kunnen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 10, 2005 3:26 pm

    De vorige eigenaar gebruikte hem ook tegen vogelpoep, en afvallende bladeren.

    Is de kap echt bestand tegen hagel, sneeuw en misschien zelfs ijzel?
    Ik heb geen mogelijkheid om mijn F binnen te zetten en moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje eng vind om de kap zo in herfst en winter te laten staan. Maar uit je bericht begrijp ik dat dat helemaal niet nodig is
    :D
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo aug 10, 2005 3:48 pm

    Bruce,

    ik ga er steeds van uit dat de F niet van suiker of chocolade gemaakt is en dat je hem dus mag buitenhalen onafhankelijk het seizoen.

    Ikzelf woon in een bosrijke omgeving en gebruik de wagen sinds net een jaar als dagelijkse wagen. Storm, hagel, sneeuw, zon, ja zelfs gewoon wat motregen heeft de hoes al doorstaan. Vogelpoep (in mijn geval duivenpoep) kan je er trouwens gemakkelijk afhalen.

    Bekijk aandachtig onderstaand plaatje, en dan zul je zien dat de softtop van een F echt wel tegen wat winterkoude bestand is.
    Afbeelding

    Persoonlijk vind ik het dus wat omslachtig en dus meteen ook overbodig om er nog een extra condoompje over te plaatsen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 10, 2005 4:01 pm

    Luc,

    Mijn F is nog nieuw van me en inderdaad van suiker. :oops:

    Ik heb mijn F al vaker gewassen dan mijn (bijna) 4 jaar oude lease auto (niet zo moeilijk, die heb ik nog nooit gewassen)... al 3 keer in twee maanden.. en twee keer in de was gezet.

    Moet nog groeien denk ik...
  • Elly
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON zo jul 31, 2005 1:53 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door Elly » wo aug 10, 2005 4:22 pm

    Oke dan, :mrgreen:

    Ik heb mijn suikerkind pas 1 maal gewassen en in de was gezet, maar begrijp dat n winter goed te overbruggen valt..... :)
    Omdat ik m waarschijnlijk in de winter niet veel zal gebruiken dacht ik aan zo'n hoes, ook om vuil en pekel te voorkomen. Ennu, ik ken mezelf, ik ben nogal lui aangelegd wat schoonmaken betreft en ben daarnaast ook een voorstander van condoom gebruik! :lol:

    Maar goed te weten dat het geen must is.
    Mooie foto overigens!!!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 10, 2005 4:35 pm

    Ik denk dat het een voordeel is dat je niet hoeft te krabben en dat je geen water binnen hebt als de wind eens een keer eens goed scheef staat bij regen.
    Building >200BHP K-series
  • Elly
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON zo jul 31, 2005 1:53 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door Elly » wo aug 10, 2005 4:43 pm

    Ja Sander,

    denk ik ook en waarschijnlijk rij ik in de winter vnl in n andere auto, dan hoef ik naar deze niet zo om te kijken en mocht ik m toch gebruiken, dan hoef ik niet te krabben. :wink:
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » wo aug 10, 2005 5:08 pm

    De eerste winter van mijn TF (amper 3 maanden jong):
    Afbeelding
    Afbeelding
    en om te verduidelijken hoe hoog de sneeuwlaag was (die bult ligt dus echt óp de spiegel, geen gezichtsbedrog):
    Afbeelding

    Maarre je vroeg naar ervaringen, wel hier 1 van mijn TF zelf:
    Afbeelding

    Kijk naar die smile en oordeel zelf :wink:

    Moet er wel eerlijk bij zeggen dat dit met hardtop was.
    Een hoes is wel praktisch: is makkelijker om die er af te halen dan minutenlang staan krabben en de eerste km's amper zicht te hebben. Zeker als je hem in de winter alleen voor af en toe een plezierritje gebruikt. Doordat de auto dan niet regelmatig opwarmt komt sneeuw en ijs vaak behoorlijk vast te zitten, vooral als het tussendoor ook nog regent.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Elly
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON zo jul 31, 2005 1:53 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door Elly » wo aug 10, 2005 11:13 pm

    Nou John,

    zo te zien heb jij een hele gelukkige MG! :lol:

    Was vast niet in Nl die sneeuwbui? Ziet er wel mooi uit hoor.
    Tja, een hardtop is natuurlijk nog beter dan een hoes, maar ik begin denk ik toch maar met een hoes, dan kan er altijd nog een hardtop komen.

    Wat je schijft over dat de auto niet vaak opwarmt wanneer je er niet veel mee rijdt klinkt inderdaad logisch. Dan is het beter om het boeltje droog te houden. Ook al ben ik er door de foto's wel van overtuigd dat ie een sneeuw of vriespartij wel zal overleven! 8)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo aug 10, 2005 11:19 pm

    Wij gebruiken nu voor allebei de auto's een hoes (de F en een Alfa Spider), en dat bevalt prima.

    We wonen in een nieuwbouwwijk, waar nog zeer regelmatig zand opstuift, en dat komt dan op de hoes en niet op de auto, vooral niet op de achterruiten.

    Ook de regen heeft wat minder kans om binnen te komen (vooral als het hard waait wil dat nog wel eens gebeuren).

    We hebben de hoezen gewoon bij de Halfords gekocht voor €35 ofzo.

    Johan
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do aug 11, 2005 1:34 pm

    Elly schreefColonWat je schijft over dat de auto niet vaak opwarmt wanneer je er niet veel mee rijdt klinkt inderdaad logisch. Dan is het beter om het boeltje droog te houden.
    Heb dat ooit eens meegemaakt, een auto die ca. 6 weken buiten had gestaan tijdens strenge kou. Dikke laag bevroren sneeuw en vooral ijs zat er enorm vast op. Kwartier staan krabben en nog maar ca. 30x30cm vrij zicht door de voorruit, zijruiten ging iets makkelijker. Toen maar gaan rijden om hem 'van binnenuit' te laten ontdooien. Bij het tanktstation vroegen ze met wat voor snowmobile ik op pad was... :wink:
    Maar ook andere onderdelen hebben er last van: olie in schokbrekers was bijna bevroren, leek alsof er geen vering meer in die auto zat (was nog erger dan een sportonderstel)
    Enfin, heb toen ca. 1 uur rondgereden met de verwarming vol open, maar door alle isolatie zat er nog minstens 50% van het pakijs op.

    Dan kun je dus beter een hoesje kopen...
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Elly
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON zo jul 31, 2005 1:53 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door Elly » do aug 11, 2005 10:14 pm

    Een snowmobile rijden is ook leuk, maar dan liever met een echte!
    Als ik jou verhaal zo hoor John, is het dan dus toch niet zo verkeerd om een hoesje eromheen te doen......vooral om ie waarschijnlijk langer stil gaat staan.

    Wel jammer dat ik je niet heb zien rijden, moet er grappig uitgezien hebben! :wink:
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » wo aug 17, 2005 1:53 am

    Heb zelf ook een Halfords hoes geprobeerd. Vind het geen prettige hoes. De hoes is van zich zelf redelijk zwaar. Schuiven om 'm op z'n plek te krijgen levert nogal eens mooie krasjes op in je lak. Je moet zowat je auto eerst wassen voor de hoes erover kan :? .... Zand en andere krasmiddelen heb je eenmaal vaak ergens op je auto zitten.
    Voor mij geen hoes meer.
    Gebruik gewoon losse oude (zachte) gordijnen om hem af te dekken (mijn F staat ook meestal binnen). Beter hanteerbaar. Mijn F dek ik enkel af voor de broedende zwaluwen in de garage.... Echt waterdicht zijn de gordijnen niet te noemen. Wel poep-proof! :D
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten