BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
MG schakelt niet meer
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    MG schakelt niet meer

    door gijsvandulmen » za sep 25, 2010 8:23 pm

    Hallo heren,

    Ik heb mijn MG nu inmiddels 1 maand in bezit en twee weken in gebruik (de andere stond hij bij de garage). Zonet weer een stukje mee gereden. Laatste stukje richting huis rij ik rond de 50 met het raam open (genieten van alle geluiden om me heen) totdat ik ineens een soort van schroef-val-op-asfalt geluidje hoor. Of wellicht lag er al iets. Dus ik rij rustig verder ... wil ik schakel naar de drie.. geen enkel effect meer met de pook!!! Ik kan wel de koppeling induwen en ik voel dan ook dat hij dan hem in zijn vrij zet, echter het schakelen naar een andere versnelling doet het niet. De pook kan ik letterlijk in alle richtingen bewegen zonder dat ik weerstand voel. Gelukkig stond hij in de twee en kan ik hiermee 80 rijden (op de weg waar ik dat ook moest). Ook bij de stoplichten kon ik in de twee stoppen en wegrijden. Hij staat dus inmiddels weer thuis.

    Tijd voor de tweede auto ambulance in 1 maand tijd!!! :-(

    Iemand een idee wat er zoal kan zijn losgesprongen?

    Groeten,

    Gijs
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za sep 25, 2010 8:58 pm

    Achteraan ter hoogte van de versnellingsbak zal de kabel los zijn gekomen (eventueel met verlies van het metalen plaatje welke op de foto een gele rand heeft gekregen)

    Afbeelding

    Andere mogelijkheid is dat de een kabel stuk is.... dat is lastiger om te herstellen.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » za sep 25, 2010 10:31 pm

    Dan gaat het toch wel erg hard met de problemen. F'je te snel gekocht of is er iets anders mee aan de hand?
    De nachtspotter!
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    door gijsvandulmen » zo sep 26, 2010 10:47 am

    Als ik me het geluid herinner dan klinkt het wel als zoiets groot. De spanning staat nog wel op de kabel die van de pook naar achteren loopt.

    Ik hoop dat het ongeluk is. Mijn gekochte MGF heeft al wel 201000 op de teller staan. Tijdens de occasionkeuring kwamen een aantal punten naar boven die ik wel heb laten repareren. Deze is echter het eerste punt dat er niet op stond.

    Tijd om autoservicepunt te Nijmegen weer te bellen :-)
    Helaas heb ik geen brug, autoambulance of kennis om een auto te repareren.

    Groeten,

    Gijs
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » zo sep 26, 2010 1:14 pm

    dit gedeelte kun je zo zien zitten als je even onder de wagen kijkt....
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    door gijsvandulmen » zo sep 26, 2010 1:26 pm

    Heeft iemand een plaatje van de onderkant van de auto zodat ik kan zien waar het ongeveer moet zitten? Ik heb gekeken maar kan niet wijs worden waar ik het precies moet zien.

    Grt,

    Gijs
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » zo sep 26, 2010 1:38 pm

    ik was van de week bezig met de katalysator en uitlaat, het zit vanaf de achterkant gezien vlak achter de kat.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten