De betrouwbaarheid van een MGF...
  • Ben
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:42 pm
    WoonplaatsCOLON Middelburg

    De betrouwbaarheid van een MGF...

    door Ben » zo sep 12, 2010 8:23 pm

    Hey iedereen. Ik ben nieuw op dit forum en na mijn Ford Ka in de poeier te hebben gereden (gekregen..) ben ik van plan om een MGF te gaan kopen. Alleen ik zie bij MyReviews steeds dure grappen van een lekkend dak, kapotte kop pakkingen en roestvorming..

    Nu was mijn vraag.. is dat bij jullie ook zo? Hebben jullie vaak last van deze problemen? Waar onderhouden jullie de auto en wat kosten reparaties bij jullie??

    Thanks !
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    kort gezegd

    door mgf_stefke » zo sep 12, 2010 9:05 pm

    als ik een korte beschrijving over de mg"f of tf moet zeggen
    zeg ik het is een topwagen waar je super veel plezier aan beleefd :wink:
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo sep 12, 2010 9:07 pm

    Bwa, in april MIJN koppakking aan gort en vanmorgen de dynamo overleden (mrcarribean, ik kom morgen even langs ;) ). Nu ben ik wel een idioot die veel kilometers met een TF maakt maar ik kan nou niet zeggen dat er veel ander onderhoud aan is dan met andere auto's.

    Elke wagen HEEFT wel wat. Fransen roesten weg, Duitsers hebben problemen met de electronica en wij hebben de HGF's waar iedereen voor vreest. Zolang je de beurtjes op z'n tijd doet, olie bij houdt en niet door blijft rijden met rare lampjes gebeurd er vrij weinig.

    Edit Remco. Let even op je spelling!
    De nachtspotter!
  • Ben
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:42 pm
    WoonplaatsCOLON Middelburg

    door Ben » zo sep 12, 2010 10:33 pm

    Hey! Thanks voor de reply's. Meer zijn welkom!

    Zijn er hier mensen die veel van een MGF af weten waardoor de arbeidsuren een stuk omlaag kunnen in vergelijking tot de garage?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo sep 12, 2010 10:39 pm

    Hoi Ben,

    Het is hier een bron van kennis met de MG F/TF. Als je een probleem post hier dan heb je zeker binnen een dag antwoord. En in de zoek functie kan je zeker heel veel vinden.
    En kom je er echt niet meer uit dan kan je altijd naar de Berg in Belgie waar Bruno heel wat F/TF jes in tip top staat houdt.

    En HGF's of wel de koppakking. Ligt er aan hoe je met de auto omgaat. Warm rijden op de olie temp meter is belangrijk. En als je van de snelweg afkomt even koud rijden.

    Remco
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo sep 12, 2010 10:47 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonEn als je van de snelweg afkomt even koud rijden.

    Ik dacht dat dit enkel geldig was voor turbomotoren? (ook na flink doorrijden moet je dat dan doen)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo sep 12, 2010 10:53 pm

    BlackFox schreefColonIk dacht dat dit enkel geldig was voor turbomotoren? (ook na flink doorrijden moet je dat dan doen)


    Als je olie temp hoger is dan normaal, en dat is meestal het geval als je van de snelweg afkomt, is het altijd verstandig om koud te rijden. Heeft niets met een Turbo te maken. Gewoon rustig naar huis rijden en mocht het stukje van de snelweg naar huis te kort zijn even de kachel aan.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Ben
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:42 pm
    WoonplaatsCOLON Middelburg

    door Ben » zo sep 12, 2010 11:00 pm

    Zijn er manieren om te spotten dat iemand de auto heeft afgeragd? (en dus dat de kop pakkingen binnen termijn kapot gaan..) Kun je dat aan de motor zien, optisch?

    Anders dan hier van het forum een MGF kopen uiteraard haha.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo sep 12, 2010 11:11 pm

    Ben schreefColonZijn er manieren om te spotten dat iemand de auto heeft afgeragd? (en dus dat de kop pakkingen binnen termijn kapot gaan..) Kun je dat aan de motor zien, optisch?

    Anders dan hier van het forum een MGF kopen uiteraard haha.


    Als je dat zou kunnen zien kan je een hoop geld verdienen. :lol: Nee het is niet te zien en je weet nooit van tevoren wat je koopt. Vandaar dat ik mijn auto nooit meer weg doe :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo sep 12, 2010 11:48 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonNee het is niet te zien en je weet nooit van tevoren wat je koopt.


    :shock:
  • Ivar
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON wo aug 25, 2010 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON Spijkenisse

    door Ivar » ma sep 13, 2010 12:08 am

    ach sommegie mensen zijn gewoon verliefd op de kleur. :oops:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma sep 13, 2010 12:12 am

    Ik heb mijn F nu bijna een jaar, en nog niets geks mee gebeurd.

    Ik denk dat het veelal te maken heeft met het rijgedrag van iemand of een auto snel/niet snel in de garage staat.

    De F heeft zo zijn koppakking, maar als je met een beetje respect met de auto om gaat heb je er enorm veel plezier aan met niet meer kosten dan elke andere auto. :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ben
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:42 pm
    WoonplaatsCOLON Middelburg

    door Ben » ma sep 13, 2010 8:20 am

    Ik denk dat dit wel handig is: http://www.fesp.nl/vt-totaal/leerlingen ... maand.html ---> lekke koppakking.

    Ik denk dat wel meer mensen hier wat aan hebben :) Ik wel in ieder geval
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma sep 13, 2010 11:07 am

    Hey,

    Het onderhoud van een MGF hoeft niet meer te kosten dan die van een andere auto. In tegendeel, door de eenvoudige techniek, kan je (desnoods na een tijdje) veel zelf doen.

    Roestproblemen wat betreft het koetswerk zijn minimaal. Een slechte herstelling kan net zoals bij een andere auto roestproblemen op termijn veroorzaken. Nogal wat auto's lijken wat roestbubbeltjes te hebben thv. het rechter voorspatbord. Ook drempels willen we wat oppervlakte roest vertonen.
    Roestproblemen duiken vaker op bij ophangingsonderdelen. Buitenslapers en auto's die dagdagelijks gebruikt worden zullen er uiteraard sneller last van hebben. Onder de F en TF-en zijn er echter heel wat exemplaren die jaar in jaar uit vertroeteld worden. Echt rampzalige toestanden zijn zeer minimaal.

    Beschikbaarheid van onderdelen kan een probleem zijn, anderzijds is er een goede en interessante tweedehandsmarkt.

    Wat de betrouwbaarheid van de motor betreft, helpt het om de motor en zijn geschiedenis en toepassingen te kennen. In oorsprong is de K-series een vooruitstrevende motor ontwikkelt voor een lichte stadswagen. De potentie van de motor is door de jaren heen alsmaar meer aangesproken en zo groeide de motor uit tot een gekende sportieve motor (voor Elises, Caterhams, MGF/TF's, en allerlei Kit-cars).
    Zoals zo dikwijls hebben we het afgelopen weekend met een tiental MGF/TF's een sportief weekend beleefd met elk een 1000km. Samen maakt dit 10.000 sportieve kilometers en opnieuw stond er geen één langs de kant met een HGF (head gasket failure). Ik heb al veel grote en lange events meegemaakt en heb nog geen enkele keer een auto weten afvoeren met een HGF.
    'tuurlijk komt een HGF voor ('k heb zelf op 115.000km ook al 2x prijs gehad), maar het wordt niet veroorzaakt door sportief rijden. Een HGF werd voornamelijk (IMHO) veroorzaakt door een samenloop van omstandigheden: poor design, slechte assemblage en onderhoud en onvertantwoord rijgedrag. Door de jaren heen zijn de zwaksten reeds eruit en de auto wordt er wat betreft de HGF alleen maar bertouwbaarder op (als je lekken thv. slangen en leidingen tegen gaat).

    Hopelijk heb hier wat aan ...
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma sep 13, 2010 2:24 pm

    Na aanschaf vorig jaar heb ik preventief de distriebutieriem en waterpomp laten vervangen. Via mijngarage.nl een vaste prijs gehad die je ook voor een andere auto zou betalen. Koppakking is er in maart opnieuw ingezet maar daar heb ik de komende tijd dan ook geen last meer van. Verders.... tja... Ik ben enorm blij met mijn wagentje!! Een stukje historie is handig om te hebben maar dat verzekert je niet tegen onkosten.
    Zichtbare en testbare punten zijn denk ik inderdaad het dak (ter plekke met een waterslang te testen, bekende schaar-gaatje!), roest (zien als je even goed om de auto loopt), koppakking (mayo-check aan oliepeilstok en dop van koelvloeistof), Stuur/stuurbekrachtiging (speling of afwijking naar links rechts), lekkages (even de auto op de brug laten zetten en kijken naar natte plekken)...
    >> Eigenlijk dingen die je ook bij een andere auto zou moeten bekijken denk ik.
    Onzichtbare punten, tja, onzichtbaar he. Maar merkbaar zoals slecht starten, schakelen, ...
    Duur allemaal? Tot nu toe heb ik nog niet meer geld uitgegeven dan mijn voorgaande auto's.

    Maar kijk vooral ook naar de beauty van de auto!!
    Ik kijk nog dagelijks met veel plezier naar de mooie groene bolide op de parkeerplaats!!

    En als ik met dak open rij dan weet ik het weer... Ik heb geen auto, ik heb een MG-F.

    MIJN MOOIE F :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten