Na aanschaf vorig jaar heb ik preventief de distriebutieriem en waterpomp laten vervangen. Via mijngarage.nl een vaste prijs gehad die je ook voor een andere auto zou betalen. Koppakking is er in maart opnieuw ingezet maar daar heb ik de komende tijd dan ook geen last meer van. Verders.... tja... Ik ben enorm blij met mijn wagentje!! Een stukje historie is handig om te hebben maar dat verzekert je niet tegen onkosten.
Zichtbare en testbare punten zijn denk ik inderdaad het dak (ter plekke met een waterslang te testen, bekende schaar-gaatje!), roest (zien als je even goed om de auto loopt), koppakking (mayo-check aan oliepeilstok en dop van koelvloeistof), Stuur/stuurbekrachtiging (speling of afwijking naar links rechts), lekkages (even de auto op de brug laten zetten en kijken naar natte plekken)...
>> Eigenlijk dingen die je ook bij een andere auto zou moeten bekijken denk ik.
Onzichtbare punten, tja, onzichtbaar he. Maar merkbaar zoals slecht starten, schakelen, ...
Duur allemaal? Tot nu toe heb ik nog niet meer geld uitgegeven dan mijn voorgaande auto's.
Maar kijk vooral ook naar de beauty van de auto!!
Ik kijk nog dagelijks met veel plezier naar de mooie groene bolide op de parkeerplaats!!
En als ik met dak open rij dan weet ik het weer... Ik heb geen auto, ik heb een MG-F.
MIJN MOOIE F
