BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Hardtop ophalen
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

Hardtop ophalen

door Andros » vr sep 03, 2010 11:15 pm

Zal ik ook nog maar een een topic openen. Ben de laatste tijd op zoek naar een hardtop net als iedereen rond deze tijd. Echter valt het me op dat die dingen via ebay in de UK zelf een flink stuk goedkoper zijn dan dat ik ze hier kan kopen. Nu is op en neer naar Engeland zelf niet zo'n probleem. Echter zit ik meer in over de betrouwbaarheid en adressen.

Ik weet dat verschillende mensen hier al de plas overgestoken zijn om onderdelen en dergelijke te gaan halen. Zijn er bepaalde adressen aan te raden of is het gewoon op goed geluk zo'n ebay verkoper opzoeken? Ben hier ook een beetje bang voor omdat een bod op ebay wettelijk bindend schijnt te zijn en je niet zomaar even gaat kijken. Voor de mensen die dit al eens gedaan hebben, zoeken jullie op de bonnefooi een aantal ebayverkopers of is het thuis bieden en dan op een dagje gaan halen? Heb namelijk vakantie in oktober, wil er eventueel een midweekje weg van maken. Tips zijn erg welkom momenteel, ook als je denkt van "doe dat niet, bespaar je de moeite" etc :)
    De nachtspotter!
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door waterpistool » za sep 04, 2010 12:27 am

Ik koop MG's en onderdelen via ebay en haal alles zelf op. Goed te doen.

Een bod op ebay is niet wettelijk bindend. Het enige nadeel wat je kan krijgen is dat je negatieve feedback op je account krijgt.

Wou wel zeggen dat het pas voordelig is als je meer onderdelen haalt of er een vakantie aanplakt, want alleen 1 hardtop halen is niet zo voordelig als je alle reiskosten bij elkaar optelt. Sinds afgelopen maand stikt het van de goedkope "geimporteerde" hardtops op marktplaats.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » ma sep 06, 2010 9:47 am

Zijn ze daar echt zo veel goedkoper dan? En ben je dan niet juist meer geld kwijt voor de reis heen en terug? Als in penny wise pound foolish?
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » ma sep 06, 2010 10:09 am

Als ik gewoon eens rond kijk zie ik ze hier voor 650 tot 900 euro of meer. Op ebay zie ik prijzen van 300-400 pond, dat vind ik best een verschil. Sowieso heb ik in oktober vakantie en heb ik geen plannen om ergens heen te gaan, paar dagen Engeland is dan meegenomen. Dus ik plak er wel een kleine vakantie aan vast ja :)
    De nachtspotter!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma sep 06, 2010 10:32 am

Op Ebay zie ik ze al vanaf 250 pond staan...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » di sep 07, 2010 1:03 am

De vraag is ook in welke staat. Zie ze ook van 150 pond maar da's zonder achterruit en vol krassen. Maar zelfs een fatsoenlijke scheelt makkelijk 300 euro vergeleken met hier. Samen met een kleine vakantie vind ik dat de oversteek waard. Zeker als ik wat extra meuk meepak :)
    De nachtspotter!
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » di sep 07, 2010 8:06 am

Voor die prijzen heb je helemaal gelijk.
    Ik hoop dat je een mooie vind :)
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door waterpistool » di sep 07, 2010 4:19 pm

In de tijd dat de pond 1,10 was. Februari/maart, toen kocht ik er 2 voor 250 pond toen de gemiddelde prijs hier 700/800 euro was. 250 pond is toch wel de prijs die je moet aanhouden. Goedkoper kan soms ook wel.

Een stel handelaren heeft de laatste tijd massale inkoop gedaan in engeland en biedt ze hier te koop aan tegen spotprijzen. Onder andere in barneveld zie ik geregeld erg goedkope tops staan.
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » wo sep 08, 2010 1:14 am

Ben ik laatst geweest maar dat was er een waarbij de kabel voor de achterruitverwarming ontbrak. Wel maar 500 euro, inmiddels gezakt maar toch. Daarbij lijkt de trip me ook best tof ^^
    De nachtspotter!
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » wo sep 08, 2010 5:39 pm

Andros schreefColonDaarbij lijkt de trip me ook best tof ^^

Daar moet je het dan voor doen. De overtocht met twee hotel overnachtingen komt al snel op 300 Euro. Met de huidige koers komt het totaal al snel in de richting van de 600 Euro.
    Als je die kant toch op gaat kan het uit. Anders reken je jezelf rijk.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » do sep 09, 2010 12:25 am

Overnachting bekijk ik nog wel, hotel is een optie, B&B eventueel of iets anders. Dat kun je zo duur maken als je wilt he :)
    De nachtspotter!
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » do sep 09, 2010 10:55 am

Ja de top kent geen grenzen maar de onderkant wel. Ga maar eens rekenen dan zul je zien dat 300 Euro echt niet veel is. De helft ben je al kwijt voor de overtocht. Dan moet je ook nog eten en af en toe wat drinken. Dan reken ik nog niet eens de brandstof. Al met al is ophalen echt niet zo goedkoop.
    Ik wil je het plezier niet bederven maar ga met het idee van vakantie en terloops wat spullen meenemen. Niet om geld te besparen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » do sep 09, 2010 9:32 pm

Zoals ik al zei, dat is eigenlijk ook de bedoeling. Van het geld dat ik bespaar met de hardtop betaal ik ineens de vakantie. Moet toch iets doen met mijn drie weken vrij 8)
    De nachtspotter!
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1