co meting op keuring
  • BTWke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen

    co meting op keuring

    door BTWke » zo aug 29, 2010 9:07 am

    bij de technische controle hebben ze de wagen afgekeurd omdat de cometing 0.7 was ipv 0.35 daarna is de wagen naar een rover garage geweest maar deze hebben gebeld dat ik hem mocht komen terughalen ze konden er niets aan doen. Op de wagen zit een 4-2-1 manifold en sportuitlaat van Milltek, er zat geen katalysator op de wagen maar ik heb er nu wel een nieuwe besteld en geplaatst maar dit geeft geen verbetering, de lambdasonde is vervangen toen de nieuwe manifold er in kwam. OOk zit er een K&N paneelfilter en een 52mm throttle body in en is de airbox aangepast met een aanzuigslang van 100mm naar de luchtinlaat opzij van de wagen. De lambda waarde zou goed zijn volges de keuring en bij een vriend met meettoestel hebben we de vacuumslangen losgemaakt en dan was de lambdawaarde goed maar dan was de HC waarde tehoog. Iemand enig idee wat er kan mis zijn of wat ik nog kan kontroleren.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » zo aug 29, 2010 11:27 am

    Bij mij hielp vorig jaar injector cleaner, dat is zon flesje wat je bij de benzine gooit en daarmee een stuk rijd.
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » zo aug 29, 2010 11:41 am

    Hey Gert?,

    ik heb hier ook een "uitnodiging" liggen voor de keuring, maar of ik nog ga meedoen aan die klucht..... Ik weet het niet.


    Ivm uw probleem: hier ga je waarschijnlijk wel op een oplossing uitkomen.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: co meting op keuring

    door mrcarribean » zo aug 29, 2010 12:01 pm

    BTWke schreefColonbij de technische controle hebben ze de wagen afgekeurd omdat de cometing 0.7 was ipv 0.35 daarna is de wagen naar een rover garage geweest maar deze hebben gebeld dat ik hem mocht komen terughalen ze konden er niets aan doen. Op de wagen zit een 4-2-1 manifold en sportuitlaat van Milltek, er zat geen katalysator op de wagen maar ik heb er nu wel een nieuwe besteld en geplaatst maar dit geeft geen verbetering, de lambdasonde is vervangen toen de nieuwe manifold er in kwam. OOk zit er een K&N paneelfilter en een 52mm throttle body in en is de airbox aangepast met een aanzuigslang van 100mm naar de luchtinlaat opzij van de wagen. De lambda waarde zou goed zijn volges de keuring en bij een vriend met meettoestel hebben we de vacuumslangen losgemaakt en dan was de lambdawaarde goed maar dan was de HC waarde tehoog. Iemand enig idee wat er kan mis zijn of wat ik nog kan kontroleren.


    hey

    heeft je mg een kunstof inlaatspruitstuk want dan zou ik is controleren of die geen valse lucht zuigt langs daar want dan krijg je van die hoge hc waarden.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo aug 29, 2010 11:52 pm

    Kevin schreefColonBij mij hielp vorig jaar injector cleaner, dat is zon flesje wat je bij de benzine gooit en daarmee een stuk rijd.


    Same here
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • BTWke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen

    door BTWke » zo sep 05, 2010 8:35 pm

    Gisteren injector cleaner in de wagen gedaan maar nu merk ik ook dat wanneer ik het gaspedaal los het lang duurt voordat het toerental terug begint te zakken en zelfs als ik stil sta blijft hij rond 1200tr/min hangen om daarna langzaam onder de 1000 tr/min te zakken ook bij het lossen van de gaspedaal wil de uitlaat wel eens knallen (overbrabde mengels?)
    Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » zo sep 05, 2010 8:43 pm

    uw gasklep opnieuw resetten misschien?
    was dat niet contact opzetten en dan 5 maal volledig gas induwen ?
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    to do : ; mount brake bracket ;console mkII plaatsen
  • BTWke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen

    door BTWke » ma sep 06, 2010 7:58 pm

    steppermotor van de gasklep is ook al gereset en had geen gunstig effect hierop.
    Moet dit bij koude of warme motor, volgens mij maakt dit geen verschil.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma sep 06, 2010 8:39 pm

    Had je op de TC 0,7%CO zonder katalysator? In dat geval is de CO niet zo veel te hoog, voor de kat is die +/- 0,5%. Dat moet dan door de kat gereduceerd worden naar 0,3%. In eerste instantie zou je denken dat een injectorcleaner zou moeten helpen maar die werkt niet direct, je moet eerst wel een paar honderd kilometers rijden.
    Dat de motor hoger in de toeren blijft hangen bij gas los kan te maken hebben met uw(slecht afgestelde) 52mm gasklep of valse luchtaanzuiging in de inlaatcollector. Dit veroorzaakt onjuiste(te lage) waarde's in de onderdruk, de MAPsensor stuurt deze door naar de ECU waardoor deze verward raakt.
    En dan nog dat knallen in de uitlaat. Dat dit tgv van onverbrand mengsel komt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk bij 0,7%CO. Ik denk eerder aan een lek in de uitlaatcollector, volgens mij lekt de dichting tussen uitlaatcollector en cilinderkop. En jawel, een lek op deze plaats brengt nog maar eens uw ECU in de war. De lambdasonde meet dan te veel lucht waardoor het mengsel verrijkt word.
    Ik zou volgende zaken eerst eens nakijken:
    - inlaatcollector nazien op valse luchaanzuig,(is eerder al gezegd), en afstelling van de gasklep nakijken of bijregelen om de stat.regelklep in het juiste werkgebied te krijgen.
    - uitlaatcollector nazien op lekkage
    - De batterij een half uurtje afkoppelen om alle adaptiewaarden op nul te zetten.
    - en dan de injectiecleaner zijn werk laten doen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Keuring

    door mgf_stefke » ma sep 06, 2010 10:10 pm

    keuring blanco gekeurd vanaf 1ste keer erdoor
    elk jaar geen problemen gehad .
    enigste opmerking van dit jaar was,de achterbanden in het oog houden ik had de orginele 15" terug gelegd voor naar keuring te gaan maar deze banden waren minder profiel maar nog voldoende,

    inplaats van mijn 16 " velgen naar keuring te gaan ,

    en ik heb besloten om 4nieuwe banden te kopen bij donckers, pirelli Type weet ik morgen eens er achtervragen
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » vr sep 10, 2010 5:59 pm

    Vorig jaar had ik ook co probleem op de tc. 0,7
    Na vervanging van cat had ik nog 0.0 ....
    Ik ben er zeker van,dat dit jou probleem ook oplost.
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • wouter741
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON wo jun 09, 2010 10:36 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven (B)

    door wouter741 » vr sep 10, 2010 9:01 pm

    weet niet waar jullie naar de controle gaan maar in rotselaar heb ik der nog nooit last mee gehad en heb ook een 52mm gas klep zitten en de kat is er ook onder uit
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » za sep 11, 2010 1:08 am

    wouter741 schreefColonweet niet waar jullie naar de controle gaan maar in rotselaar heb ik der nog nooit last mee gehad en heb ook een 52mm gas klep zitten en de kat is er ook onder uit


    Webbekom (Diest) is altijd miserie.
    Ik moest voor 21 juli geweest zijn, maar denk dat ik 't uitstel voor een jaar of 20.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • BTWke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen

    door BTWke » za sep 11, 2010 9:05 pm

    Vandaag nog eens nagekeken op een lek aan de uitlaat en hier is geen lek te bespeuren en aan de inlaatcollector ook niet. nu had ik de originele gasklep teruggeplaatst en toen begon de auto bij 5000 tr/min in te houden en te stotteren, zolang de motor koud loopt werkt hij goed maar in hoge toeren of als hij een tijdje warm en stationair staat te draaien begint hij te stotteren. Afwijkende sensor of klep??
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di sep 14, 2010 1:55 pm

    Een afwijkende sensor lijkt mij weinig waarschijnlijk, uitgezonderd de temperatuursensors van koelwater en aangezogen lucht. Die kan je misschien best eens controleren.
    Maar meestal denk ik bij zo'n temperatuur afhankelijk probleem aan de motor zelf.
    Over welk type motor gaat het hier eigenlijk en hoeveel km's heeft deze?
    De dichtheid van uw inlaatcollector, heb je dat gecontroleerd met een lekzoekspray?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten