door Kasper » zo sep 05, 2010 11:20 am
Voor veel oudere F-jes geldt dat er wel eens problemen kunnen optreden met de interieursensor van het alarm. Veelal worden de storingen door de techneuten dan afgedaan als: een vlieg, beweging van het dak onder invloed van de wind etc.
Wen je aan om de auto met de sleutel op slot te zetten i.p.v. met de afstandbediening. Hiermee zet je de auto gewoon op slot en werken alle contact alarmen (deuren, voor- en achterklep) alleen de interieursensor wordt niet geactiveerd. Hiermee hebben jij en je beuren wellicht een betere nachtrust.
(er gaat nu alleen geen alarm af als er via een mes in het canvas ingebroken wordt en men iets weghaalt zonder de deuren te openen)
Daar je accu alleen bij valse alarmen leeg raakt, zou ik even zien of deze sensor de oorzaak is. (locatie tussen de beide stoelen achter de T-bar.)
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel