Na spontaan alarm accu leeg
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    Na spontaan alarm accu leeg

    door EdwinH » ma aug 30, 2010 10:31 pm

    Na me net even netjes voor gesteld te hebben, heb ik hier direct een leuke vraag...

    reeds een hoop topics gelezen over de accu en het alarm; ik ga morgen even m'n multimeter van zolder halen. Maar dan toch het volgende:

    Van m'n F gaat zo nu en dan spontaan het alarm af. Dat nog tot daar aan toe. Maar daarna hoef ik niet meer te proberen 'm te starten, want dan is de accu plat.
    Bij normaal gebruik verder geen last van de accu (ook niet na een paar dagen stil staan).

    Mijn vraag is of iemand hierop aanslaat... ben dit nog niet specifiek tegen gekomen op m'n zoektocht op het forum.[/i]
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma aug 30, 2010 11:43 pm

    bij mij was dat een voorteken dat ik 2 weken later met een kapotte accu stond...
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » ma aug 30, 2010 11:49 pm

    oei... bedankt voor het melden. Ik zal 'm is door laten meten bij de garage. Kijken wat ze er mee kunnen. Zag dat 't (nog) een originele MG/Rover accu was).
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » di aug 31, 2010 12:09 am

    Kan het zijn dat het alarm afgaat omdat de accu bijna leeg is? (Om sabotage tegen te gaan?)
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di aug 31, 2010 8:52 am

    sjirafje schreefColonKan het zijn dat het alarm afgaat omdat de accu bijna leeg is? (Om sabotage tegen te gaan?)

    Een alarm gaat dikwjls af bij een kleine spanningsval .... dit is een eenvoudige/goedkope manier om te ontdekken dat iemand een deur opentrekt (het aangaan van de interieurverlichting zorgt voor een dipje). Een onbetrouwbare, slecht werkende batterij kan zo 'onverklaarbare' effecten hebben.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di aug 31, 2010 11:45 am

    Kevin schreefColonbij mij was dat een voorteken dat ik 2 weken later met een kapotte accu stond...
    Yup, idem hier.
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » wo sep 01, 2010 12:50 am

    Snel vervangen dus... lijkt mij de beste optie.

    Is het nog een optie om te meten welke voltages de batterij levert bij niet draaiende motor of iets dergelijks? Om te kijken of hij dus echt aan vervanging toe is of moet ik daarvoor naar een garage?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo sep 01, 2010 9:41 am

    Dan meet je alleen de laadspanning en niet de cappaciteit van de accu. Meestal 4 tot 5 jaar met een accu en dan vervangen is wat vrij normaal is. En als je gaat vervangen kijk ook na wat er in zit voor amp/h meestal is deze aan de lichte kant en kan je met een 63 amp/h net even wat meer. En deze past gewoon in de neus. Zoek ook even op accu en je gaat zeker nog meer toppics vinden. En bezuinig niet op een accu. Die van de gamma, praxis staan daar voor een leuke prijs. Maar meestal geven die sneller de geest. Ik heb zelf erg goede ervaring met Varta.
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » wo sep 01, 2010 11:05 am

    Heb al een hoop gelezen hier over accu's.
    Ik ga eens op onderzoek uit. jullie horen van mij.
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » wo sep 01, 2010 3:02 pm

    Aan de andere kant kun je voor de prijs van een "goede" accu ook 3 a 4 goedkope accu's kopen :wink:
    Ik heb er gewoon een goedkope ingezet van minder dan 20 euro. Koop over 2 jaar wel weer een nieuwe.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » za sep 04, 2010 5:54 pm

    Wilde vandaag een nieuwe accu halen en toen bood de garage me aan eerst de 'oude' nog even te testen. De accu zou nog prima zijn konden ze me melden.
    Tip gekregen om de lekstroom te gaan meten (zoals ook hier op 't forum altijd genoemd).

    Ik heb dit nu gedaan. In rustte meet ik 29,1 mA. Is is volgens mij wel acceptabel als ik de waarden zie die ik in de diverse topics tegen kom (even gezocht, maar kon dat staatje zo snel niet meer vinden).

    Toch een nieuwe accu halen?

    [edit @18:05]net zonder zekering 12 (radio/interieur/klok) gemeten; lekstroom 0,2 mA; is dit normaal?[/edit]
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » zo sep 05, 2010 9:33 am

    HEEELUPPP...

    Vannacht rennend m'n bed uit gegaan om het alarm uit te zetten.
    Heb nu de zekering van het alarm onder de kap voor maar eruit getrokken.
    Enigste is dan volgens mij dat de centrale deurvergrendeling ook niet meer werkt, maar dan ben ik wel van die rare alarm meldingen af.

    Waar moet ik beginnen met het onderzoek naar deze alarmmeldingen?
  • wouter741
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON wo jun 09, 2010 10:36 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven (B)

    door wouter741 » zo sep 05, 2010 10:56 am

    meestal komt het vals alarm verder van de voorste koffer schakelaar die zit aan de passegiers zijnde tegen het voorraam aan je kan hem los koppelen door de stekker los te trekken en los te laten geft hij geen alarm meer heb je het probleem gevonden
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo sep 05, 2010 11:20 am

    Voor veel oudere F-jes geldt dat er wel eens problemen kunnen optreden met de interieursensor van het alarm. Veelal worden de storingen door de techneuten dan afgedaan als: een vlieg, beweging van het dak onder invloed van de wind etc.

    Wen je aan om de auto met de sleutel op slot te zetten i.p.v. met de afstandbediening. Hiermee zet je de auto gewoon op slot en werken alle contact alarmen (deuren, voor- en achterklep) alleen de interieursensor wordt niet geactiveerd. Hiermee hebben jij en je beuren wellicht een betere nachtrust.

    (er gaat nu alleen geen alarm af als er via een mes in het canvas ingebroken wordt en men iets weghaalt zonder de deuren te openen)

    Daar je accu alleen bij valse alarmen leeg raakt, zou ik even zien of deze sensor de oorzaak is. (locatie tussen de beide stoelen achter de T-bar.)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » zo sep 05, 2010 8:30 pm

    Heb de schakelaar gevonden voorin. Die connector heb ik los gehaald. Maar wil even wachten met testen tot ik een hele dag thuis ben. Dit zal donderdag worden. Dan ga ik de zekering van het alarm er weer terug in doen.
    Jullie horen van mij...
    Laatst bijgewerkt door 1 op EdwinH, in totaal 0 keer bewerkt.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten