mg tf automaat
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    mg tf automaat

    door Pieter Jan Waale » wo sep 01, 2010 3:10 pm

    ik heb een mooie MG TF 120 1.8 STEPTRONIC op het oog!
    Kan iemand mij misschien wat vertellen over de betrouwbaarheid van een mg automaat?

    Alvast bedankt!
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    door Jodc » wo sep 01, 2010 4:56 pm

    Ik heb een MG F Steptronic uit 2000 en zou het niet meer doen... Geef mij maar een handgeschakelde bak!
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    mg automaat

    door Pieter Jan Waale » wo sep 01, 2010 5:44 pm

    Heb je veel problemen met de motor gehad of vond je het niet fijn rijden?
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » wo sep 01, 2010 5:47 pm

    Welke TF is dat?
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo sep 01, 2010 9:55 pm

    hey

    eerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.
    handgeschakeld rijdt veel aangenamer dan stepspeed.

    grtz

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo sep 01, 2010 10:05 pm

    mrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.


    Volgens mij is het aantal specialisten dat hier aan kan werken ook zeer beperkt.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo sep 01, 2010 10:10 pm

    mrcarribean schreefColonhandgeschakeld rijdt veel aangenamer dan stepspeed.

    En hoewel een automaat altijd trager aanvoelt dan een manuele, is dit bij een (T)F toch ook wel héél erg merkbaar vond ik :)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 01, 2010 10:16 pm

    Brooklands schreefColon
    mrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.


    Volgens mij is het aantal specialisten dat hier aan kan werken ook zeer beperkt.


    Als ze niet voor de 80 k kapot gaan, dan komen ze ook niet in de garage :wink: , dat zegt mij dus niet zo heel veel.


    Maar Brooklands heeft wel gelijk, er zijn niet zo heel veel mensen die verstand hebben van een stepspeed of hoe ze ook bij andere merken mogen heten. Vanuit het Van Doorne imperium zitten er een aantal mensen die er echt verstand van hebben, ik dacht in Goirle (Tilburg) of daar ergens in de buurt. Voor de rest van de monteurs in de wereld komen storingen aan zo'n ding gewoon veel te weinig voor om er ook maar ooit een van binnen te hebben gezien. Wat helpt, Roermond is niet al te ver van de specialisten verwijderd.


    Verder moet je natuurlijk wel van het rijden met een automaat houden, of andere redenen hebben een automaat te rijden, De TF of F hebben een bak met "versnellingen" dus bewust niet geheel traploos.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo sep 01, 2010 10:43 pm

    Kasper schreefColonik dacht in Goirle (Tilburg) of daar ergens in de buurt.


    Volgens Tukker: In Oisterwijk zit iemand die hem kan uitlezen en evt. reviseren als het nodig is. Dit bedrijf deed de garantie service van MG-Rover.

    www.eur-o-matic.com
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    mg automaat

    door Pieter Jan Waale » wo sep 01, 2010 10:52 pm

    bedankt voor alle info! Super dit forum...
    Deze gaat het dus niet worden.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 01, 2010 10:58 pm

    Dat is hem! Goirle - oisterwijk , da's in de buurt. We moeten die link even bewaren
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo sep 01, 2010 11:09 pm

    Kasper schreefColonWe moeten die link even bewaren


    Inderdaad. En de slogan van het bedrijf is ook bemoedigend: "Van uw probleem maken wij graag onze zorg!"
    Dan is er geen reden meer om af te zien van een Stepspeed. :lol:
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo sep 01, 2010 11:21 pm

    mrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.


    Ik heb bij 2 dealers geinformeerd naar het onderhoud van de automaat. geen van hen heeft ooit de bakolie vervangen van deze auto's. :twisted:

    En hier zit juist het probleem, in vergelijk met een gewone automaat zit de cvt vol met afdichtingen en dient deze bak iedere 40.000 km of 2jaar voorzien te worden van nieuwe olie en filter.

    mrcarribean wordt bij jullie wel bij deze auto's de olie ververst?


    Ervaring:
    Als ik keus had zou ik voor hand geschakeld gaan omdat je met deze auto sportiever kan rijden. De actie die volgt op je gaspendaal bij een cvt is vertraagd omdat hij eerst het toerental omhoog brengt en daarna pas de snelheid. Het schakelen op het stuur is niets omdat de flippers op de verkeerde plaats zitten, het schakelen met de pook is wel prettig.
    De cvt is op papier langzamer met accelereren dan de gewone bak maar in de praktijk kan bijna niemand zo precies kan schakelen. (imo) Maximaal toerental ligt lager en het verbruik is hoger.

    Ik heb in Meppel achter Bruce gereden en kon met gemak meekomen al moest ik met remmen veel eerder in de ankers. (Misschien kwam het omdat Bruno zo zat de drukken.) :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    door Jodc » do sep 02, 2010 11:25 am

    Qua snelheid van schakelen is ie best snel, dat is het probleem niet. Het probleem is zoals eerder aangehaald dat er maar héél weinig mensen verstand hebben van zo'n cvt-bak en dus niet de nodige expertise hebben om eraan te werken (ik spreek uit ondervinding). Als alles prima werkt, no problem dus en best aangenaam, maar als er iets foutgaat is alles een pak moeilijker....
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » do sep 02, 2010 10:09 pm

    Tukker schreefColon
    mrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.


    Ik heb bij 2 dealers geinformeerd naar het onderhoud van de automaat. geen van hen heeft ooit de bakolie vervangen van deze auto's. :twisted:

    En hier zit juist het probleem, in vergelijk met een gewone automaat zit de cvt vol met afdichtingen en dient deze bak iedere 40.000 km of 2jaar voorzien te worden van nieuwe olie en filter.

    mrcarribean wordt bij jullie wel bij deze auto's de olie ververst?


    Ervaring:
    Als ik keus had zou ik voor hand geschakeld gaan omdat je met deze auto sportiever kan rijden. De actie die volgt op je gaspendaal bij een cvt is vertraagd omdat hij eerst het toerental omhoog brengt en daarna pas de snelheid. Het schakelen op het stuur is niets omdat de flippers op de verkeerde plaats zitten, het schakelen met de pook is wel prettig.
    De cvt is op papier langzamer met accelereren dan de gewone bak maar in de praktijk kan bijna niemand zo precies kan schakelen. (imo) Maximaal toerental ligt lager en het verbruik is hoger.

    Ik heb in Meppel achter Bruce gereden en kon met gemak meekomen al moest ik met remmen veel eerder in de ankers. (Misschien kwam het omdat Bruno zo zat de drukken.) :lol:


    bij ons word de olie ververst zoals jij zegt om de 40000 km met de speciale cvt olie zoals voorgeschreven, wij doen dat ook bij alle landrovers alleen die filter van een cvt, heb je al is een carterpan eraf gehaald van een tf automaat dan vervang je die filter al niet meer zo graag en de klant betaald daar ook niet altijd graag voor.

    enfin ik denk bij een cvt in een f of tf zit hem in koeling die bak zit helemaal afgschermd en krijgt na genoeg geen rijwind en de olie koeler is dan niet voldoende.
    want bij een rover 100 of 200 word dezelfde cvt gebruikt en die gaan bijna nooit stuk.

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten