




Brooklands schreefColonmrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.
Volgens mij is het aantal specialisten dat hier aan kan werken ook zeer beperkt.

Kasper schreefColonik dacht in Goirle (Tilburg) of daar ergens in de buurt.



mrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.


Tukker schreefColonmrcarribean schreefColoneerlijk gezegd zou ik het afraden, ik heb in de garage waar ik werk nog geen enkele geweten met 80000 km die niet moest vervangen worden.
Ik heb bij 2 dealers geinformeerd naar het onderhoud van de automaat. geen van hen heeft ooit de bakolie vervangen van deze auto's.![]()
En hier zit juist het probleem, in vergelijk met een gewone automaat zit de cvt vol met afdichtingen en dient deze bak iedere 40.000 km of 2jaar voorzien te worden van nieuwe olie en filter.
mrcarribean wordt bij jullie wel bij deze auto's de olie ververst?
Ervaring:
Als ik keus had zou ik voor hand geschakeld gaan omdat je met deze auto sportiever kan rijden. De actie die volgt op je gaspendaal bij een cvt is vertraagd omdat hij eerst het toerental omhoog brengt en daarna pas de snelheid. Het schakelen op het stuur is niets omdat de flippers op de verkeerde plaats zitten, het schakelen met de pook is wel prettig.
De cvt is op papier langzamer met accelereren dan de gewone bak maar in de praktijk kan bijna niemand zo precies kan schakelen. (imo) Maximaal toerental ligt lager en het verbruik is hoger.
Ik heb in Meppel achter Bruce gereden en kon met gemak meekomen al moest ik met remmen veel eerder in de ankers. (Misschien kwam het omdat Bruno zo zat de drukken.)
Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.