BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Ramen automatisch omhoog bij op slot doen.
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Ramen automatisch omhoog bij op slot doen.

    door sjirafje » wo aug 25, 2010 3:03 pm

    Weet iemand of het mogelijk is om de ramen automatisch omhoog te laten gaan bij het op slot zetten van de auto? En dan bij voorkeur alleen als je die "super-lock" (2 keer achter elkaar op slot) functie gebruikt.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo aug 25, 2010 3:25 pm

    Ben bang van niet...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 25, 2010 3:45 pm

    ttdesign6 schreefColonBen bang van niet...

    Don't underestimate us....

    Het is niet een kwestie van ergens een switch anders te zetten, er komt wat elektronica bij kijken. In het verleden (BBS-time) is er enig onderzoek naar verricht en met succes.
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » wo aug 25, 2010 4:46 pm

    Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er wel kant en klare kitjes voor zouden bestaan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Je moet alleen ergens een signaaltje op pikken als hij op "super-lock" wordt gezet, vervolgens moet je de schakelaars voor de ramen gedurende x seconden doorlussen. Of is dat te simpel?

    Een signaal op pikken voor de superlock moet volgens onderstaand schema niet al te moeilijk zijn:
    http://www.mgfcar.de/schedules/alarm_ecu_door_lock.gif
    Je moet alleen meten wat voor signaal dat precies is.
    En dat doorlussen van de schakelaars voor de ramen moet natuurlijk wel gebeuren vanaf een punt waar ook spanning op staat als het contact uit staat.

    ps. hoe maak ik bovenstaand plaatje kleiner?
    Laatst bijgewerkt door 1 op sjirafje, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo aug 25, 2010 8:32 pm

    Om dat plaatje kleiner te maken moet je even Googlen naar zo'n programma, ik gebruik o.a. faststone image resizer. 800 x 600 doet het op de meeste schermen goed zodat op de meeste monitoren je niet zijwaarts hoeft te scrollen.

    Er is wel een mogelijkheid om een Mk1 te voorzien van de one shot mogelijkheid zoals die op de Mk2 schijnt te zitten. Hiervoor zijn modules te verkrijgen.
    Dan heb je dan een begin om met een verdere aansturing de ramen bij het afsluiten omhoog te doen (en bij openen omlaag?)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 25, 2010 8:48 pm

    De ramen stoppen niet uit zichzelf.
    Als je dus structureel de ramen in de dicht stand secondes lang laat dicht drukken kost dat op gegeven moment de wikkelingen van de motor.

    Als je dat wilt koop je b.v. de DEI530T, buiten smart windows heeft deze een ingang voor sluiten bij activatie alarm.
    http://www.p71interceptor.com/windowmod ... i530t.html
    Ik ben niet kapot van de DEI530T omdat deze een window-comparator gebruikt voor de acceptabele stroom door de wikkelingen en de ramen van de F veel variatie hebben in hoe vrij ze lopen ook afhankelijk van op welk punt het raam in de deur zit. Daardoor heb ik er last van dat hij soms te vroeg afslaat en de smart windows niet zo smart meer zijn ;)
    Building >200BHP K-series
  • wouter741
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON wo jun 09, 2010 10:36 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven (B)

    door wouter741 » wo aug 25, 2010 9:52 pm

    hey er is en kit voor beschikbaar je heb juist het inpuls nodig van het sluiten van de deuren en dan kan je via een draai knopje instellen hoe land hij een inpuls moet geven om het raam te sluiten
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 25, 2010 9:53 pm

    Precies, en dat wil je dus niet.... :?
    Building >200BHP K-series
  • RicardoMGF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 131
    GeregistreerdCOLON zo apr 11, 2010 1:18 pm
    WoonplaatsCOLON Krommenie (nl)

    door RicardoMGF » wo aug 25, 2010 10:18 pm

    het is mogelijk, heb ik in een topic gelezen op een engels forum.
    het raam wordt bestuurd door een doosje, andere autos hebben ook die doosjes maar hebben andere opties zo heeft iemand dat doosje van een ford gebruikt en het voor mekaar gekregen wat jij wilt zelfs met het superlock gebeuren

    http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=290656

    als je de zoek daar functie gebruikt vind je nog wel meer topics die daar over gaan ik heb op "one shot windows" gezocht
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do aug 26, 2010 11:48 am

    @Sander: is mijn DEI naar jou gegaan ? Indien ja, dan kan ik stoppen met me af te vragen waar ik dat ding gelaten heb.
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten