Raar geluid
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 10:29 am

    mijn f heeft nog nooit geblazen....

    hij wordt nooit te heet, althans op de meter maar vandaar dat het opviel en wil ik graag weten hoe dit op te lossen is.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 10:45 am

    kan die zekering gevolg zijn van misschien een kapotte sensor, dat hij het daarom niet doet, want deze fan heeft het dus nooit gedaan :shock:

    is dit zelf te vervangen?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma aug 23, 2010 10:55 am

    Kevin schreefColonFan loopt aan, motor moet te zwaar werken en dan klapt de zekering eruit?


    Of fan loopt te zwaar, raar geluid, en trekt meer stroom om rond te komen en zekering klapt er dus uit. Spuit hem eens in met een of ander middeltje om te kijken of hij wat lichter gaat lopen. Anders vervangen aangezien het vrij belangrijk is.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 11:09 am

    Als ik het goed begrijp moet ik de fan dus inspuiten, kom ik hier makkelijk bij?

    En met vervangen bedoel je de fan of de sensor?

    Bedankt!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma aug 23, 2010 11:22 am

    Vervangen bedoel ik de fan mee. Aangezien het geluid er is en je zekering er uit springt is er aansturing van het systeem dus doet de sensor zijn werk.

    Maar probeer eerst de fan gangbaar te maken. Het geluid lijkt mij op een fan die moeite heeft met draaien.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma aug 23, 2010 11:34 am

    ttdesign6 schreefColonmijn f heeft nog nooit geblazen....

    hij wordt nooit te heet, althans op de meter maar vandaar dat het opviel en wil ik graag weten hoe dit op te lossen is.


    Dat lijkt me niet normaal...

    Een F blaast heel snel en vaak heb ik ondertussen al gemerkt. Op de midzomertour stonden er een stuk of 10 naast elkaar te blazen :lol:
    Gisteren zullen er ongetwijfeld ook meerdere naast elkaar staan blazen na de ritten...

    Toen ik thuiskwam in de gietende regen sloeg zelfs mijn voorste fan aan (na een heel rustige rit), en die maakt lawaai, geloof me maar :lol:

    Maar op je metertjes zul je praktisch niks merken van temperatuursverschil hoor :)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 11:41 am

    Haha,

    ik weet nu zat het zeker niet goed voor de auto is, maar geloof mij dat hij nog nooit heeft geblazen. Het belletje begon te rinkelen toen ik de kapotte zekering ontdekte en ik las dat ze mg's aardig blazen, maar die van mij sinds de aankoop nog nooit. (Zoals zoveel dingen die er niet klopten toen)

    Als ik nu bijv. het stekkertje van de sensor lostrek boven het koelwaterreservoir, zou hij dan beginnen te blazen?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma aug 23, 2010 12:03 pm

    Normaal wel ja, als ik me niet vergis moet daarvoor ook wel je contact volledig opstaan.

    (hoewel de fan met normale werking ook zou blazen zelfs zonder contact)

    Een andere manier is 10 minuten stationair laten draaien geloof ik, dan moet hij ook aanspringen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 23, 2010 12:09 pm

    afhankelijk of het een VVC is of niet, want een VVC slaat veel later aan. De mijne slaat bijna nooit aan, maar een test met een hete-luchtblazer op de sensor, leerde me dat hij het toch wel degelijk deed. Je kan ook direkt kontakt maken op de stekker door deze van de sensor los te trekken, maar dan weet je weer niet of de sensor het wel doet. Een betere test is dus met de hete-luchtblazer !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 4:13 pm

    Net eens even het rooster aan de zijkant weggehaald om te kijken.

    2 vragen,

    1. is het mogelijk de fan te draaien als de auto uit is? Deze zit namelijk vast.

    2. hoe krijg ik de stekker los van de sensor zonder hem te slopen?

    ....en is het evt mogelijk de schroef in het midden van de fan wat te smeren?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma aug 23, 2010 4:23 pm

    ttdesign6 schreefColon1. is het mogelijk de fan te draaien als de auto uit is? Deze zit namelijk vast.

    2. hoe krijg ik de stekker los van de sensor zonder hem te slopen?

    ....en is het evt mogelijk de schroef in het midden van de fan wat te smeren?


    1 Dan is dat dus je probleem aangezien hij gewoon met je vingers moet kunnen draaien.

    2 Stekker geen idee hoe dat ding vast zit. Hij zal wel met een Lock vast zitten. Even pielen en hij komt wel los.

    En spuit hem eens in met WD40 of iets en kijk of je hem gangbaar kan krijgen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 5:45 pm

    Zojuist een geprobeerd, de ventilator wil wel een beetje draaien, maar als ik er aan tik stopt hij meteen.

    Is er een manier hoe ik beter erbij kan komen?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • spattex
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON zo aug 08, 2010 11:36 am
    WoonplaatsCOLON Eindhoven, Nederland

    door spattex » ma aug 23, 2010 8:25 pm

    ttdesign6 schreefColonZojuist een geprobeerd, de ventilator wil wel een beetje draaien, maar als ik er aan tik stopt hij meteen.

    Is er een manier hoe ik beter erbij kan komen?


    Jahoor simpel, verwijder de motorafdekplaat dan kan je er zo bij.
    Niet proberen in te sprayen met smeermiddel, maar vervangen.

    Ik heb het zelf pasgeleden ook gedaan(kwam er toevallig achter dat mijn fan ook vast stond en zekering f6 was gesprongen).

    Tijdens de kempenrit is mijn fan ook regelmatig aangesprongen.

    Groet john
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 8:36 pm

    Aah bedankt.

    Was dit duur??? En was jij de gene tegen wie ik zei dat het linker voorwiel niet helemaal goed zat? :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • spattex
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON zo aug 08, 2010 11:36 am
    WoonplaatsCOLON Eindhoven, Nederland

    door spattex » ma aug 23, 2010 8:46 pm

    ttdesign6 schreefColonAah bedankt.

    Was dit duur??? En was jij de gene tegen wie ik zei dat het linker voorwiel niet helemaal goed zat? :lol:


    Nee was niet duur(gehaald bij Jelle in 's Gravensmoer 10,-) gebruikt.

    Ja dat was ik, van dat linker voorwiel.
    Ik moet nog kijken of het de velg of de band is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten