BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Deur gaat niet open (opgelost!!)
  • tvdveen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr feb 19, 2010 6:53 pm
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    Deur gaat niet open (opgelost!!)

    door tvdveen » za aug 14, 2010 5:29 pm

    Nadat ik vanmiddag de F weer op had gepoetst ging het handvat van de bestuurdersdeur niet meer open. Het slot gaat er wel van af en het handvat beweegt ook. Hij klipt alleen het slot niet open aan de buitenkant, via de binnenkant gaat hij wel open.

    Is er iemand bekend met dit probleem?
    Laatst bijgewerkt door 1 op tvdveen, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » za aug 14, 2010 8:22 pm

    Controleer de schakelaar tussen handvat en slot, misschien is het los gekomen ? Ik zou voorstellen dat u het deurpaneel voor betere toegang verwijdert om verder te onderzoeken.

    http://mgfcar.de/door_lock/index.htm
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » za aug 14, 2010 10:32 pm

    heb precies het zelfde gehad, na van binnenuit de deur te openen ging aller weer goed.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • tvdveen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr feb 19, 2010 6:53 pm
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    door tvdveen » zo aug 15, 2010 5:36 pm

    Als ik het pinnetje verschuif dan kan ik hem alleen terug "wippen" met de opener van binnenuit. Maar het probleem is bij mij dan niet weg :S..

    Thanks! Ik ga even op onderzoek uit achter het paneel.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » zo aug 15, 2010 8:29 pm

    ik heb het ook gehad, het clipje wat bij de deurhandvat zit aan de binnenkant was er af geschoten en toen ik hem terug plaatste deed ie het weer alleen schoot ie er weer van af, heb hem toen vaster moeten draaien.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 17, 2010 3:24 pm

    Afgelopen weekend hetzelfde gehad.
    Het stangetje wat het deurslot ontgrendeld zit vast aan een hefboom.
    Deze hefboom beweegt door aan je deurklink te trekken.

    Deze hefboom zit vast met een schroef. Bij mij zat deze
    schroef een aantal slagen los.
    De deurklink schiet dan naast deze hefboom waardoor de deur niet open gaat.

    Na het schroefje te hebben aangedraaid ( niet te strak ander staat hij vats)
    deed alles het weer
    Ik heb het schroefje met een drupje locktide vast gezet zodat deze niet meer kan verdraaien.

    Als een een schroevedraaier hebt met een korte 90 gr hoek kun je er bij,
    en ander moet je even de deurklink in z'n geheel verwijderen.

    Mogelijk heb je hetzelfde probleem

    Succes

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • tvdveen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr feb 19, 2010 6:53 pm
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    door tvdveen » ma aug 23, 2010 3:31 pm

    Bedankt voor alle reacties,
    Ik heb dit weekend het gehele slot verwijderd toen kon ik er goed bij. Het was precies zoals het bij Thomas ook gegaan was. Op de hefboom zat ook wat roest dit heb ik er af gehaald.
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re:

    door wimk » wo jul 03, 2013 12:51 pm

    Thomas schreefColonAfgelopen weekend hetzelfde gehad.
    Het stangetje wat het deurslot ontgrendeld zit vast aan een hefboom.
    Deze hefboom beweegt door aan je deurklink te trekken.

    Deze hefboom zit vast met een schroef. Bij mij zat deze
    schroef een aantal slagen los.
    De deurklink schiet dan naast deze hefboom waardoor de deur niet open gaat.

    Na het schroefje te hebben aangedraaid ( niet te strak ander staat hij vats)
    deed alles het weer
    Ik heb het schroefje met een drupje locktide vast gezet zodat deze niet meer kan verdraaien.

    Als een een schroevedraaier hebt met een korte 90 gr hoek kun je er bij,
    en ander moet je even de deurklink in z'n geheel verwijderen.

    Mogelijk heb je hetzelfde probleem

    Succes

    Thomas



    Ook wij mochten dit probleem onlangs ervaren.
    Ik heb gehele deurklink eruit gehad, schroef opnieuw bevestigd, maar ook de 'schuivende' delen gelijk voorzien van wat vet zodat kantelen weer soepel verloopt en de schroef die het geheel bijeen houdt minder belast wordt.
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten