Mijn fje stottert bij vol gas rond de 2000 a 3000 toeren in alle versnellingen. Stationair loopt de auto goed. Mijn bougies zijn zo goed als nieuw... hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Thnx alvast!




Bruno schreefColonMaar deze heeft een Mems3 toch ? In dat geval de contactpuntjes van de 2 bobijnen eens opschuren. Vandaag toevallig nog zo ééntje op "de Berg" gehad. Probleem was dat daar ook de stekker van 1 van de bobijnen zo goed als was afgebroken, waardoor vervanging zich opdrong. Na vervanging, reed hij weer als een trein. In uw geval zou ik dus zeggen : Rubbers er even af, veertje verwijderen en contactpuntje van de 2 bobijnen wat opschuren. Meet voor de zekerheid ook de 2 bougiekabels eens door.

robkruis schreefColonHoi Bruno! diegene die bijna alles weet als ik alle forum onderwerpen naleesVroeg me af wat je met bobijnen bedoelt? Zijn dat contactpuntjes die naar de rotor en verdeelkap lopen? Greetz! en thanks allemaal voor de reacties!

robkruis schreefColonCagivist schreefColonZo , elke dag leren we wel iets bij !
Ha thnx Bruno! Wist niet dat het anders is bij mn fje dan de oudere types. Ik laat jullie vandaag nog weten wat de oorzaak was/is.

robkruis schreefColonrobkruis schreefColonCagivist schreefColonZo , elke dag leren we wel iets bij !
Ha thnx Bruno! Wist niet dat het anders is bij mn fje dan de oudere types. Ik laat jullie vandaag nog weten wat de oorzaak was/is.
Kom net van de garage omdat de ontsteking er gewoon goed uitzag. Auto trilde al een tijdje met het doortrekken van lage toeren. Nu blijkt dat aandrijfaskoppeling kapot is en hierdoor ontsteking ontregeld is. Rustig gas geven dus en binnekort fixen. Thnx voor het meedenken!

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.