Inhouden/stotteren bij warme motor
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    Inhouden/stotteren bij warme motor

    door robkruis » zo aug 08, 2010 1:11 pm

    Beste mgf(tf) liefhebbers!

    Mijn fje stottert bij vol gas rond de 2000 a 3000 toeren in alle versnellingen. Stationair loopt de auto goed. Mijn bougies zijn zo goed als nieuw... hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen? :roll:

    Thnx alvast!
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo aug 08, 2010 1:13 pm

    Rotorarm en verdelerkap kunnen ook de boosdoeners zijn. Kost niet veel om te vervangen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • wouter741
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON wo jun 09, 2010 10:36 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven (B)

    door wouter741 » zo aug 08, 2010 1:29 pm

    heb het ook voorgehad bij mij was het de benzine pomp die niet genoeg debiet en druk gaf
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » zo aug 08, 2010 5:08 pm

    Rick schreefColonRotorarm en verdelerkap kunnen ook de boosdoeners zijn. Kost niet veel om te vervangen.


    Idd, ik zou ook eerst gaan kijken bij de rotorarm en of verdelerkap.
    Heb dezelfde symptomen gekend op mijn f'ke.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo aug 08, 2010 7:18 pm

    Rick's reactie geeft het meest voorkomende probleem weer. Rotorarm is een gewoon slijtage onderdeel van vrijwel iedere auto, de rotorkap niet, maar staat ook nooit bekend om zijn duurzaamheid.

    Benzinepomp op een F is ook niet het meest betrouwbare onderdeel maar gaat in verhouding veel minder snel kapot.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo aug 08, 2010 9:22 pm

    Maar deze heeft een Mems3 toch ? In dat geval de contactpuntjes van de 2 bobijnen eens opschuren. Vandaag toevallig nog zo ééntje op "de Berg" gehad. Probleem was dat daar ook de stekker van 1 van de bobijnen zo goed als was afgebroken, waardoor vervanging zich opdrong. Na vervanging, reed hij weer als een trein. In uw geval zou ik dus zeggen : Rubbers er even af, veertje verwijderen en contactpuntje van de 2 bobijnen wat opschuren. Meet voor de zekerheid ook de 2 bougiekabels eens door.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    door robkruis » zo aug 08, 2010 10:44 pm

    Bruno schreefColonMaar deze heeft een Mems3 toch ? In dat geval de contactpuntjes van de 2 bobijnen eens opschuren. Vandaag toevallig nog zo ééntje op "de Berg" gehad. Probleem was dat daar ook de stekker van 1 van de bobijnen zo goed als was afgebroken, waardoor vervanging zich opdrong. Na vervanging, reed hij weer als een trein. In uw geval zou ik dus zeggen : Rubbers er even af, veertje verwijderen en contactpuntje van de 2 bobijnen wat opschuren. Meet voor de zekerheid ook de 2 bougiekabels eens door.


    Hoi Bruno! diegene die bijna alles weet als ik alle forum onderwerpen nalees :lol: Vroeg me af wat je met bobijnen bedoelt? Zijn dat contactpuntjes die naar de rotor en verdeelkap lopen? Greetz! en thanks allemaal voor de reacties! 8)
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo aug 08, 2010 11:07 pm

    Bruno schreefColonMaar deze heeft een Mems3 toch ?


    Oeps, en dat staat zelfs in het onderschrift :oops: :oops: :oops:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 09, 2010 12:47 am

    robkruis schreefColonHoi Bruno! diegene die bijna alles weet als ik alle forum onderwerpen nalees :lol: Vroeg me af wat je met bobijnen bedoelt? Zijn dat contactpuntjes die naar de rotor en verdeelkap lopen? Greetz! en thanks allemaal voor de reacties! 8)


    Er is geen rotor, verdeelkap what so ever bij Mems3-voertuigen. Gewoon 2 bobijnen bovenop bougiegat 1 en 3 (principe zoals bij een VVC en heu een 2pk) :wink: . Deze bobijen even verwijderen (ze zitten vast met 2 boutjes waar je sleuteltje 8 voor nodig hebt :wink: (bougiekabeletje lostrekken en stekker los klikken). Vervolgens de rubbercilinder van de bobijn trekken en het veertje even eraf halen en het puntje opschuren. Terug monteren en voor je alles terug in elkaar flanst de 2 bougiekabeltjes dus even doormeten en desnoods vervangen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » ma aug 09, 2010 8:39 am

    Zo , elke dag leren we wel iets bij !
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    door robkruis » ma aug 09, 2010 11:07 am

    Cagivist schreefColonZo , elke dag leren we wel iets bij !


    Ha thnx Bruno! Wist niet dat het anders is bij mn fje dan de oudere types. Ik laat jullie vandaag nog weten wat de oorzaak was/is. :D
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    door robkruis » ma aug 09, 2010 1:52 pm

    robkruis schreefColon
    Cagivist schreefColonZo , elke dag leren we wel iets bij !


    Ha thnx Bruno! Wist niet dat het anders is bij mn fje dan de oudere types. Ik laat jullie vandaag nog weten wat de oorzaak was/is. :D


    Kom net van de garage omdat de ontsteking er gewoon goed uitzag. Auto trilde al een tijdje met het doortrekken van lage toeren. Nu blijkt dat aandrijfaskoppeling kapot is en hierdoor ontsteking ontregeld is. Rustig gas geven dus en binnekort fixen. Thnx voor het meedenken!
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma aug 09, 2010 5:02 pm

    robkruis schreefColon
    robkruis schreefColon
    Cagivist schreefColonZo , elke dag leren we wel iets bij !


    Ha thnx Bruno! Wist niet dat het anders is bij mn fje dan de oudere types. Ik laat jullie vandaag nog weten wat de oorzaak was/is. :D


    Kom net van de garage omdat de ontsteking er gewoon goed uitzag. Auto trilde al een tijdje met het doortrekken van lage toeren. Nu blijkt dat aandrijfaskoppeling kapot is en hierdoor ontsteking ontregeld is. Rustig gas geven dus en binnekort fixen. Thnx voor het meedenken!


    hier heb ik nog nooit van gehoord dat een aandrijfas de ontsteking ontregeld. :?

    en een aandrijfas van een mgf kapot gaan, dat komt nooit voor of de stofkap moet kapot zijn en dan heel mischien :?

    enfin
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 09, 2010 10:43 pm

    inderdaad, ik snap ook niet wat ze daar mee bedoelen en of het wel steek houdt ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • wouter741
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON wo jun 09, 2010 10:36 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven (B)

    door wouter741 » ma aug 09, 2010 10:54 pm

    ik heb er nog een set liggen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten