Avondje Bios werd avondje langs de A28! :S
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

Avondje Bios werd avondje langs de A28! :S

door videomike » vr jul 23, 2010 8:58 am

Even kwam die angst in mij op dat ik er ook aan moest geloven...

"Enkele momenten eerder "

Huh wat raar de kachel wordt niet warm.. De vrouw vond het toch ietswat frisworden, dus ik zette de kachel aan.. Vreemd, laatst had hij daar ook even last van, maar toen trok hij zo bij..

Met de ogen op de weg zie ik in mijn linkerooghoek de watertemperatuur tegen het rode aanstaan.. Oh shit, dit kan niet goed zijn..

Direct minder ik vaart en gas, wat nu? En dan opeens een sissend geluid, alsof de druk van de ketelmoest. In mijn spiegel zie ik stoom (lees: ik dacht rook) en in een flits ( net zoals ze zeggen dat je dood gaat) vliegen alle beelden en teksten en praat op het forum door me hoofd over een HGF...

Denk dat het niet veel meer dan een fractie van een seconde was voordat ik de motor uitzette... en hem met alarm lichten aan liet uitrollen over de vluchtstrook...

Wat is er vraagt me vriendin?
    ik: niet reagerend op de vraag, maar in gedachten: Dit is echt kut...
    Wat is er kut? ( bij haar flitsend door der hoofd: als mike zegt dat het Echt kut is: gaat het geld kosten.... )

Uit de auto. Kofferbak open en een sissend en kokende koelvloeistofbak..
    Kut.. Garage bellen... Neemt niet op.... Bruce bellen.... Voicemail... Belgie bellen! :D en ja bruno neemt op...

Aan de symptomen die mijn schatje vertoonde, was het volgens bruno waarschijnlijk geen HGF.. maar eerder de radiator die het begeven had.

Ik moest op zoek naar iets in het vooronder, maar ik had echt geen idee waar ik dat moest vinden.. Kon aan 2 dingen liggen, de uitleg in't belgisch :D ;) of het feit dat ik nog geen fietsband kan plakken.. Ik denk het laatste..

Nadat Bruno met zijn kalmerende belgische woorden mijn hartslag naar beneden had gehaald met de geruststellende woorden "waarschijnlijk geen HGF" bedankte ik hem, en bij deze nogmaals, en belde de ANWB.

Toen ik achter de auto keek. Zag ik ook een spoor van zon 30 meter a 15 cm breed.. Waarschijnlijk mijn vloeistof die daar lag.. Daar was het dus gebleven, want de koelvloeistoftank was leeg..

ANWB was er met 10 a 15 min.. hij was vlakbij. De auto heb ik naar de garage laten slepen.. Daar ga ik zo heen om de sleutels te brengen.. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.

tot die tijd zijn alle reacties welkom..
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » vr jul 23, 2010 10:32 am

Echt balen, Dat lijkt op een lekke koelslang, heb ik ook gehad echter waarschijnlijk wel door een HGF ontstaan.

Bij mij was de dikkedarm met die aftakking gescheurd. olie controleren en checken of er koelvloeistof bij zit.

succes. Laten we hopen op een slangetje.
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jul 23, 2010 11:55 am

Als er geen olie bij het koelwater zit of omgekeerd, wil dat niet zeggen dat je geen HGF hebt. Streker nog ik heb er hier al een paar op de Berg gehad, die rechtsvoor op het blok, gewoon naar buiten lekten. Echter, aan de uitleg te horen verdacht ik , of de radiator vooraan, of het koppelstuk (darm of pakking) linksvoor op het blok. Als dat zo is, heeft dat verder niks met een HGF te maken in de meeste gevallen. Laat ons hopen dat we het juist hebben. Uiteraard is een diagnose via telefoon, met een paniekerig iemand nooit feilloos. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » vr jul 23, 2010 12:30 pm

Wat is er kut? ( bij haar flitsend door der hoofd: als mike zegt dat het Echt kut is: gaat het geld kosten.... )

Waar ken ik dit van :lol: :lol:

Goed gereageerd Mike, dat was het enige wat je kon doen, en nu er maar het beste van hopen.
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

Re: Avondje Bios werd avondje langs de A28! :S

door Ultimate » vr jul 23, 2010 1:08 pm

videomike schreefColon
    als mike zegt dat het Echt kut is: gaat het geld kosten....

Herkenbaar!
    Whahaha, precies het zelfde bij deze Mike :wink: :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » vr jul 23, 2010 6:40 pm

Andere tijd andere plaats maar identieke situatie. Klinkt als een kapotte koelslang.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » vr jul 23, 2010 10:27 pm

In zo'n situatie ga ik woorden gebruiken die ik hier liever niet neer zet :wink: Maar in alle oprechtigheid: sterkte.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » za jul 24, 2010 12:05 am

videomike schreefColonKut.. Garage bellen... Neemt niet op.... Bruce bellen.... Voicemail... Belgie bellen! :D en ja bruno neemt op...

Je had mij mogen bellen. Met liefde breng ik je vriendin thuis. Meppel is om de hoek. :)
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » za jul 24, 2010 12:50 am

Brooklands schreefColonJe had mij mogen bellen. Met liefde breng ik je vriendin thuis. Meppel is om de hoek. :)

Neem ik haar wel eerst mee naar de bios. :wink:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » zo jul 25, 2010 6:45 am

Bruce bellen.... Voicemail...

Sorry vriend, ik ging net de ferry van GB naar FR op en was niet in de gelegenheid op te nemen.

Hoop dat het inderdaad zo iets eenvoudigs is als een slang of radiator.
    (als het de radiator is, ga dan voor een niet originele TF radiator, die is groter dan die van een F en voordeliger dan origineel)
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » ma jul 26, 2010 10:00 am

Niet orgininele TF radiator.?

Waar haal je die dan?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma jul 26, 2010 7:11 pm

Meteen LLW kitje plaatsen? Dat is mijn redding geweest (ik had een naar buiten lekkende HGF, boven de dynamo, geen ernstige schade door het LLW alarm!). Succes met de reparatie.
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jul 26, 2010 8:50 pm

TL-Rev schreefColonMeteen LLW kitje plaatsen? Dat is mijn redding geweest (ik had een naar buiten lekkende HGF, boven de dynamo, geen ernstige schade door het LLW alarm!). Succes met de reparatie.

De leukste, want dikwijls met F1-achtig, laaghangend wolkendek van stoom ..... :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jul 27, 2010 11:41 am

Inderdaad, zo'n kit, was ook weer mijn redding laatst, toen de pakkingetje van het koppelstuk het had begeven. Als ik toen zo geen kit had gehad :shock:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

door Hippert » di jul 27, 2010 12:39 pm

videomike schreefColonDe auto heb ik naar de garage laten slepen..

Waarschijnlijk een hele domme vraag maar waar aan heb je je laten slepen?
    Ik stond laatst ook langs de weg (met een heel ander probleem) maar kon geen sleep oog vinden.

(ik ken gelukkig iemand met een auto ambulance maar daar heb ik me F met een zwaar rokende koppeling op gekregen.... laat ik hem de volgende keer liever slepen)
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)