BUTTON_POST_REPLY 44 berichten
F,je van de dood gered?
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » do jul 01, 2010 4:34 pm

    Volgende week krijg ik een contra expertise voor de F op mijn eigen verzoek. De huidige expert is van mening dat de schade voldoende gerepareerd is en trekt spreekwoordelijk de stekker er uit.
    Het gemis van enige kennis doet mijn F'je straks toch nog de das om.
    Men wil bij de hersteller klakkeloos dure onderdelen vervangen omdat men op die manier (dingen) uitsluit, dit i.p.v. zoeken naar de oorzaak en dat vervolgens aanpakken.

    Persoonlijk ben ik van mening dat het probleem meer in de lijn van uitlijning en sporing zit dan in het stuurhuis. Als je de wagen omhoog brengt kun je de wielen via het stuur met je kleine pink bewegen zonder enige weerstand.
    Slechts bij het rijden met de F ontstaat het zware gevoel en dit is een ander gevoel dan dat je de stuurbekrachtiging onderbreekt.
    Na alle ellende die ik in het begin had en uiteindelijk had opgelost met bergen kosten ben ik straks gewoon weer terug bij af.
    Kan ik er straks alsnog een mooie paarse koektrommel van maken.
    Wacht dus even met het afsluiten van een nieuwe verzekering, deze is wel goed maar helaas voor mij, de expert bepaald in deze!!!!! :(
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr jul 02, 2010 8:13 am

    Ik lees dat je in een strijd zit met 3 partijen, de dealer, de schadehersteller en de expert. Wat wellicht het probleem is, is dat je auto niet 100% recht is, doordat je aan de grond hebt gezeten (Tja wie had daar ook alweer meer ervaringen mee?)


    Heb je de mogelijkheid de auto ergens op de brug te zetten en diagonaal een aantal vaste punten te (laten) meten aan de geometrie van de auto en de sub frames?

    Dat heeft bij mij destijds aangegeven dat mijn voorste subframe krom was. Wellicht dat jij met dergelijke gegevens ook verder kunt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » vr jul 02, 2010 8:35 am

    Kasper schreefColonIk lees dat je in een strijd zit met 3 partijen, de dealer, de schadehersteller en de expert. Wat wellicht het probleem is, is dat je auto niet 100% recht is, doordat je aan de grond hebt gezeten (Tja wie had daar ook alweer meer ervaringen mee?)


    Heb je de mogelijkheid de auto ergens op de brug te zetten en diagonaal een aantal vaste punten te (laten) meten aan de geometrie van de auto en de sub frames?

    Dat heeft bij mij destijds aangegeven dat mijn voorste subframe krom was. Wellicht dat jij met dergelijke gegevens ook verder kunt.


    Kasper, ik zal dit zeker even meenemen in het totale plaatje. Ik heb gisteren mijn verzekering aansprakenlijk gesteld en eis een deskundige afwikkeling van de schade.
    Helaas ligt het probleem nu bij de expert, er komt steeds een ander kijken en geen van deze mannen kijkt verder dan zijn neus lang is.
    Ik ben in deze helaas een beetje het kind van de rekening en door de ondeskundigheid van de schadehersteller roept men maar mogelijke oplossingen die helaas niet onderbouwd zijn, maar wel duur.
    Ikzelf zou dan ook zeggen nu eerst stoppen met investeren en eerst eens goed kijken wat het probleem zou kunnen zijn.
    We wachten af, maar ik waardeer alle sugesties.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr jul 02, 2010 5:47 pm

    Voor mij komt het door mij geschetste scenario natuurlijk erg bekend voor, lijkt mij niet zo'n probleem om met een rolmaat en een rei de auto na te meten op een brug. Enige wat je moet regelen is een brug en de spullen.

    Met de wetenschap dat de boel niet recht is heb je een veel betere positie naar de diverse partijen en heb je je claim onderbouwd.

    Mijn situatie was anders, in mijn geval was de dader met de noorderzon gevlogen (maar iedere grijze MB A met Belgisch kenteken is verdacht :twisted: ) en ik had medewerking van een schadehersteller en mijn eigen garage.

    Kans is groot dat het subframe beschadigd is, dit is relatief eenvoudig en deugdelijk op te lossen waarbij je meestal niet bang hoeft te zijn voor vervelende effecten nadien.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » ma jul 05, 2010 8:21 am

    Kasper schreefColonVoor mij komt het door mij geschetste scenario natuurlijk erg bekend voor, lijkt mij niet zo'n probleem om met een rolmaat en een rei de auto na te meten op een brug. Enige wat je moet regelen is een brug en de spullen.

    Met de wetenschap dat de boel niet recht is heb je een veel betere positie naar de diverse partijen en heb je je claim onderbouwd.

    Mijn situatie was anders, in mijn geval was de dader met de noorderzon gevlogen (maar iedere grijze MB A met Belgisch kenteken is verdacht :twisted: ) en ik had medewerking van een schadehersteller en mijn eigen garage.

    Kans is groot dat het subframe beschadigd is, dit is relatief eenvoudig en deugdelijk op te lossen waarbij je meestal niet bang hoeft te zijn voor vervelende effecten nadien.


    Zoals het er nu naar uitziet komt komende woensdag de contra expert. Ik zal je verhaal daar zeker in meenemen. Het vervelende is dat de wagen bijzonder strak stuurt de uitlijning perfect is maar toch!!
    Ikzelf heb ook het vermoeden dat er mogelijk een afwijking in het subframe voor zit of mogelijk een andere afwijking die slecht zichtbaar is.
    De wagen is nu alleen gemeten op de uitlijnbank en ik weet uit ervaring dat dit niet altijd een goede referentie is.

    Jammer want het mooie weer is er al en ik kan momenteel niet echt optimaal van de wagen genieten vanwege het stuurprobleem. Misschien is het een kleinigheidje waar iedereen tot nu toe overheen heeft gekeken.
    Zoals gezegd woensdag retour en dan wordt de F ook nog even putloos gemaakt, de spuiter hersteld de schade door hun aangebracht aan mijn voorspoiler, het hydragas systeem wordt ontlucht en weer op druk gebracht, stuur weer rechtgezet door de uitlijner, binnenverlichting wordt weer in orde gemaakt die niet meer werkt nu de reparatie, ppppfffffff. Als ik dit terug lees word ik er zelf moe van. :cry:

    Ik ben afgelopen weekeinde even fijn wezen poetsen aan de F en dan blijft het toch erg jammmer dat een dergelijk probleem de grootste lol kan weghalen.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma jul 05, 2010 10:09 am

    Een perfecte uitlijning gecombineerd met een stuur dat scheef staat? Dat is wel zeer onwaarschijnlijk.
    Draait uw stuurwiel evenveel toeren linksom als rechtsom?

    Zo ja, moeten de spoorstangen bij geregeld worden zodat de auto rechtdoor rijd met rechtstaand stuur. Pas dan is de sporingverschilhoek in bochten juist. Daardoor gaat de auto lichter sturen bij het nemen van bochten.

    Indien niet, moet eerst uw stuurhuis gecentreerd worden alvorens aan de uitlijning te beginnen. Het euvel bij en niet correct gecentreerd stuurhuis is het zelfde nl: geen juiste sporingverschilhoek in bochten.

    Als het niet mogelijk is om met perfect gecentreerd stuurhuis de auto zodanig uit te lijnen dat hij met rechtstaand stuur rechtuit rijd, staat er duidelijk nog iets krom.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » za jul 17, 2010 9:32 am

    Naar alle waarschijnlijkheid komt volgende week een contra expert een proefrit in mijn F maken. Het blijkt tevens dat de eerste expert mijn F tegen alle afspraken in Total Loss heeft verklaart. Dit nadat er eerst voor meer dan 4.000 euro aan gerepareerd is, blijven toch vreemde mensen en communicatie is duidelijk ook niet aan iedereen gegeven.
    Misschien kan ik toch nog in het najaar genieten van een soepel sturende F. Ik heb tevens alle tips en adviezen doorgesproken met de expert die ik inmiddels heb mogen ontvangen van jullie.
    Hiervoor nog dank, wat moet je toch zonder het MGF.be forum?? :lol:
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » do jul 22, 2010 8:48 am

    Gisteren de automotive expert langs gehad en een voorlopig oordeel is geveld, het achterste linker wiellager is stuk en zal worden vervangen, e.e.a. is gerelateerd aan de schade.
    Het stuurprobleem was voor deze automotive specialist compleet nieuw, na een rit van zo ongeveer 20 kilometer dus weer retour naar de garage en op de brug.
    Alles gecontroleerd en er is niets te ontdekken aan de vaste punten onder de wagen, sterker nog de man was zeer tevreden met de staat van onderhoud en alle modificaties die zijn uitgevoerd aan de wagen.
    Volgende gaat gebeuren; eerst wiellager vervangen, hydragas systeem vacumeren en opnieuw vullen, nogmaals een vierkants uitlijning doen en daarna gedrag van de F weer opnieuw bekijken.
    Volgens de specialist zit het probleem van het zwaar sturen niet in het stuurhuis of dergelijks, ook niet in de sporing van de wagen maar mogelijk in de kap van de stuurkolom. Dit zal moeten worden bekeken als eerst alle andere zaken op orde zijn.
    Vandaag wordt mijn spoiler opnieuw gespoten die tijdens transport heen en weer beschadigt is, de wagen wordt pitloos gemaakt (parkeerdeukjes) en de olielekkage bij de aandrijfas moet worden hersteld, tijdens reparatie zijn de olie keerringen vervangen door het schade herstelbedrijf maar waarschijnlijk niet op de juiste wijze of scheef geplaatst.
    Ik vind het weer genoeg voor een dag, maar hoop zo langzamerhand wel tot een oplossing te komen.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » di aug 17, 2010 8:51 pm

    Na veel gezeur met de expert eindelijk mijn f’je weer terug, na het vervangen van het achterste linker wiellager, het op de juiste druk brengen en juiste uitlijning nu een naar eigen mening perfect sturende MG.
    Het heeft wat voeten in aarde gehad waarvan ik de details zal besparen, maar het heeft geleid tot een goed resultaat en dat is wat uiteindelijk het belangrijkste is.
    Gisteren laten keuren en zonder één opmerking door de keuring, daarna mijn nieuw (via MGF.be ) verworven kat bypass gemonteerd en lekker genoten van een heerlijke sound in combinatie met de KN.
    Wel grappig om te weten is dat het effect van één niet direct zichtbaar stuk wiellager voor zoveel negatieve problemen kan zorgen. Het waardeloze gevoel in het stuur in weg, en hij stuurt nu niet gevoelloos maar vraagt enige aansporing wat ikzelf als prettig ervaar. Wellicht kan e.e.a. nog beïnvloed worden door een andere afstelling van de uitlijning.
    Nu eerst maar eens wat kilometers maken en de rest met de forumleden doornemen.
    Iedereen die mij geholpen heeft met tips en dergelijke, nog dank daarvoor. :wink:
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di aug 17, 2010 9:12 pm

    :thumbsup:

    Goed te lezen dat met doorzettingsvermogen je F weer terug op de weg is. Ook een geruststelling dat met de vervanging van een eenvoudig te vervangen onderdeel zoals een wiellager de auto zo anders kan reageren.

    Voor wat betreft het stuurgedrag: dat is met uitlijnen aan wel te passen. Naast een veilige keuze kun je ook wel enigszins input geven om een het stuurgedrag een beetje aan te passen naar je eigen wensen. Let wel, ga je daarna met de hoogte spelen, dan merk je dat in het stuurgedrag omdat je uitlijining verandert.

    Let daarbij wel op: het weggedrag kan bij fouten wel onvoorspelbaar worden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di aug 17, 2010 9:14 pm

    Blue Maniac schreefColonNu eerst maar eens wat kilometers maken en de rest met de forumleden doornemen.


    Mocht je zondag niets op de planning hebben, dan kun je een mooie rit maken in Belgie tijdens de Kempenrit. :wink:

    Goed om te horen dat alles nu eindelijk in orde is. Nu nog een beetje beter weer en dan kun je nog van een mooie nazomer genieten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » wo aug 18, 2010 11:52 am

    Dat een wielager, en dan helemaal achter, zoveel verschil kan maken. Moet ik die van mijn F ook maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen.
    Ik weet niet hoe jij er inmiddels over denkt maar uit wat ik lees moet ik wel zeggen dat de service van ASR erg goed is. Is overigens ook mijn eigen ervaring met deze verzekeraar.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » wo aug 18, 2010 5:13 pm

    Rick schreefColon
    Blue Maniac schreefColonNu eerst maar eens wat kilometers maken en de rest met de forumleden doornemen.


    Mocht je zondag niets op de planning hebben, dan kun je een mooie rit maken in Belgie tijdens de Kempenrit. :wink:

    Goed om te horen dat alles nu eindelijk in orde is. Nu nog een beetje beter weer en dan kun je nog van een mooie nazomer genieten.


    Even met de vrouw besproken en in theorie past het wel in de agenda, kan ik mij dan op de normale manier nog wel aanmelden? de inschrijving is inmiddels wel over.

    LEBLAR schreef:
    Dat een wielager, en dan helemaal achter, zoveel verschil kan maken. Moet ik die van mijn F ook maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen.
    Ik weet niet hoe jij er inmiddels over denkt maar uit wat ik lees moet ik wel zeggen dat de service van ASR erg goed is. Is overigens ook mijn eigen ervaring met deze verzekeraar.


    Ik moet helaas bekennen dart de verzekeraar hier niets mee van doen had, ik had een meningsverschil met de expert die geen geld meer wilde uitgeven aan deze wagen en dit zonder enige verklaring van zijn kant.
    Ik heb dus door een contraexpert een tweede onderzoek laten doen, hieruit bleek dat de schade aan het wiellager wel was toe te schrijven aan gevolgschade van het ongeval.
    Dit advies is doorgespeeld aan het eerste expertisebureau en hopelijk nemen deze het uitgebrachte advies over en betaald de verzekering netjes de rekening en anders maar niet.
    De schade aan het lager en het op de juiste hoogte van de F zijn door mijn eigen garage uitgevoerd, zij kennen de wagen en ik kan simpel terug als er iets mis zou zijn.

    Kortom de verzekering daar heb ik weinig last van gehad en ik heb een zeer goede dekking, tot nieuwwaarde aan toe. Het probleem had ik eigenlijk met de expert die was ingehuurd door de verzekeraar.
    Deze was enigszins arrogant te noemen en wilde absoluut niet meer meewerken aan een oplossing. Dan maar op deze wijze. :lol:
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo aug 18, 2010 9:14 pm

    Blue Maniac schreefColon,,,
    Even met de vrouw besproken en in theorie past het wel in de agenda, kan ik mij dan op de normale manier nog wel aanmelden? de inschrijving is inmiddels wel over...


    Voorinschrijving wellicht, maar ter plaatse kun je altijd nog terecht om in te schrijven!
    Een mooie kans om je F eens midden tussen heel veel andere F en TF-jes te zien en met velen van dit forum en de verre omstreken eens kennis te maken. Het belangrijkste treffen voor de moderne MG rijder op het vaste land van Europa.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 44 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten