BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
demontage middenconsole
  • ldp
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 11:00 am
    WoonplaatsCOLON streek gent

    demontage middenconsole

    door ldp » di jul 13, 2010 2:15 pm

    hoi,

    Ik heb een BRG mgf van 97, waarvan de inlegconsole echt wel last heeft van de tand des tijds (lees: het fineernamaak is in plekken getrokken door de zon doorheen de jaren).
    Is de middenconsole makkelijk demonteerbaar? En kan deze dan bvb door een spuiter herspoten worden in zwart of koetswerkkleur?
    Is er hier iemand die dit reeds heeft gedaan?

    mvg,
    Lieven
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: demontage middenconsole

    door Cagivist » di jul 13, 2010 2:40 pm

    ldp schreefColonhoi,

    Ik heb een BRG mgf van 97, waarvan de inlegconsole echt wel last heeft van de tand des tijds (lees: het fineernamaak is in plekken getrokken door de zon doorheen de jaren).
    Is de middenconsole makkelijk demonteerbaar? En kan deze dan bvb door een spuiter herspoten worden in zwart of koetswerkkleur?
    Is er hier iemand die dit reeds heeft gedaan?

    mvg,
    Lieven


    Die fineernamaak kan je volgens mij gewoon afhalen( zit er opgeplakt) , daaronder zit dan de zwarte kleur van de console.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: demontage middenconsole

    door ErikB » di jul 13, 2010 4:35 pm

    ldp schreefColonhet fineernamaak

    Er zijn versies waar echt wel hout aan te pas is gekomen. Het is dikwijls de lijm of vernis tss. het hout en de beschermlaag die in de fout gaat door een overdaad aan warmte en/of UV.

    - Je kan het er allemaal afhalen, maar 't zal er niet in 1 gehaal afkomen.
    - De middenconsole kan je vrij makkelijk eruit halen (geen schroeven). Verschaf je enige toegang tot de achterkant door de centrale luchtuitstroom boven de console weg te halen (gebruik desnoods een schroevendraaier in een doekje (om beschadigingen te voorkomen) onderaan die luchtuitstroom). Haal eveneens de radio eruit om voorzichtig de console te kunnen lostrekken.
    Aan de basis van de console trek je de console ook los. Duw de pookzak NIET met enige kracht naar beneden, want deze zit dmv. een ring met schroeven onderaan de console geschroefd.


    Hopelijk is het een beetje duidelijk.
  • ldp
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 11:00 am
    WoonplaatsCOLON streek gent

    door ldp » di jul 13, 2010 5:02 pm

    Hoi Cagivist en Erik,

    Alvast dank voor de info.
    ik heb de centrale luchtstroom er makkelijk kunnen uithalen. het is een bakje jullie welbekend, waarop een schelp van pakweg 1mm geplakt zit.
    Dit zal dan het fineernamaak zijn die ik voorzichtig moet loshalen veronderstel ik?

    Moet de middenconsole als "bak" gedemonteerd worden, of moet de schelp op deze losgeprutst worden en blijft de console dan zitten waar ze zit?
    Want ik begrijp "aan de basis van de console trek je de console ook los" niet echt goed :oops: .

    mvg,
    lieven
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jul 13, 2010 8:19 pm

    Met de basis bedoel ik de onderkant thv de pookzak. Als ik thuis ben kan ik wel een aantal foto's schieten.
  • ldp
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 11:00 am
    WoonplaatsCOLON streek gent

    door ldp » vr jul 16, 2010 10:07 am

    okee, alvast dank.

    mvg,
    lieven
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » vr jul 16, 2010 10:25 am

    Ik kwam er dus laatst achter dat 1 van die pinnen die je in die blauwe klikdingen moet duwen, afgebroken is...
    Waar kan je die nieuw bestellen? want je kan ze los schroeven
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten