BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
versnellingsbakkabel
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    versnellingsbakkabel

    door paul van R » di jul 06, 2010 12:31 pm

    Je staat raar te kijken bij de terugreis van een vakantie in Z-Frankrijk en de versnelling weigert dienst met nog ongeveer 600km voor de boeg. Het leek net een automaat met één versnelling. Toch nog thuisgekomen maar niet harden kunnen rijden dan 120 en geen gelukkig geen file wat me waarschijnlijk versleten de koppelingsplaten zou hebben gekost. De oorzaak is een gebroken versnellingskabel bij de overgang kabel/nippel versnellingsbak zijde.
    Bij het vervangen van deze kabel moet de hele middenconsole van de T-bar tot de radio gedemonteerd worden of is er een eenvoudigere methode?.
    Het zijn twee verschillende kabels (lengte) met een eigen bestelnummer of zijn deze hetzelfde? Worden de kabels besteld per set van twee? Ik ben van plan omdat alles nu toch open ligt beide preventief te vervangen.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jul 06, 2010 12:54 pm

    2 verschillende partnumbers en soms ook wel als "de bovenste" en "de onderste" benoemd.
    Meestal worden beide kabels vervangen.

    Montage moet ook kunnen zonder al het afbreekwerk, maar is meer voor de "avonturier". Dwz. dat het o.a. enige precisie en gepruts vraagt en dat een geoefend mechanieker al sneller de hele boel in en uit elkaar haalt.
  • wouter741
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON wo jun 09, 2010 10:36 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven (B)

    door wouter741 » di jul 06, 2010 5:38 pm

    ik heb de 2 kabel nog liggen
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    door paul van R » wo jul 07, 2010 2:00 pm

    Ik heb wel belangstelling voor deze kabels als deze nieuw en niet gebruikt zijn indien je ze wil verkopen. Kun je de bestelnummers per PB doorgeven want voor de selectorkabel zijn er twee lengtes n.l. 147,5 en 139 cm en aangeven wat je er voor voor wilt hebben
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    door paul van R » wo jul 07, 2010 4:13 pm

    Heeft iemand ervaring met het zelfgemaakte adaptertje op het einde van de gebroken kabel zoals beschreven op de site van Dieter ?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jul 07, 2010 4:47 pm

    De ellende is het plaatje tussen het subframe en de firewall. Die is er met geen mogelijkheid uit te krijgen en nog moeilijker water dicht terug te plaatsen. Om er echt goed bij te kunnen moet je eigenlijk je subframe verwijderen. Ik deed ze vervangen zonder cilinderkop, filter, uitlaat, koelsysteem en het was al 1 groot drama.

    Das is de echte uitdaging. De rest is gewoon veel werk...
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » do jul 08, 2010 12:58 pm

    mijn Fje is nu bij me garage om dezelfde reden.
    afgelopen zondag ging ik een sprintje trekken met een maatje van me.
    op het moment dat ik hem wil paseren wil ik hem in de 4e versnelling zetten maar dat ging niet.... nog een keer proberen en BAM.
    het was alsof ik een losse stok in een emmer in me rechterhand had.
    durfde de koppeling ook niet meer te laten komen en heb hem toen laten uitrollen en op de vluchtstrook geparkeerd. motor uitgezet en toen durfde ik pas de koppeling te laten komen omdat ik niet precies wist wat er aan de hand was.

    het mannetje van de wegenwacht zij dat de versnelingskabel was genkapt en kon hem gelukkig van onder de auto in de 2e versnelling zetten, zo ben ik naar huis gereden.

    maandag de auto met behulp van een auto ambulance naar de garage gebracht en het mannetje van de wegenwacht had gelijk....kabel kapot.

    in eerst instandsie was ik blij dat het alleen maar een kabel was,
    maar ze moesten allebij vervangen worden.
    ongeveer 150 euro per kabel en dan kost het de monteur nog 5.5 uur om het te bevestigen. duurt zo lang omdat het midden consol, stoelen etc er allemaal uit moet om er goed bij te kunnen.

    totale kosten............ 650 euro :cry:

    ben zelf niet zo technisch dus moet het wel laten doen.
    maar zijn dit redelijke prijzen?

    hoop niet dat er in de toekomst nog meer van dit soort grapjes komen want ik heb me F nog geen jaar en heb er al meer dan 2000 euro aan verspijkert
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » do jul 08, 2010 11:21 pm

    Hippert schreefColonmijn Fje is nu bij me garage om dezelfde reden.
    afgelopen zondag ging ik een sprintje trekken met een maatje van me.
    op het moment dat ik hem wil paseren wil ik hem in de 4e versnelling zetten maar dat ging niet.... nog een keer proberen en BAM.
    het was alsof ik een losse stok in een emmer in me rechterhand had.
    durfde de koppeling ook niet meer te laten komen en heb hem toen laten uitrollen en op de vluchtstrook geparkeerd. motor uitgezet en toen durfde ik pas de koppeling te laten komen omdat ik niet precies wist wat er aan de hand was.

    het mannetje van de wegenwacht zij dat de versnelingskabel was genkapt en kon hem gelukkig van onder de auto in de 2e versnelling zetten, zo ben ik naar huis gereden.

    maandag de auto met behulp van een auto ambulance naar de garage gebracht en het mannetje van de wegenwacht had gelijk....kabel kapot.

    in eerst instandsie was ik blij dat het alleen maar een kabel was,
    maar ze moesten allebij vervangen worden.
    ongeveer 150 euro per kabel en dan kost het de monteur nog 5.5 uur om het te bevestigen. duurt zo lang omdat het midden consol, stoelen etc er allemaal uit moet om er goed bij te kunnen.

    totale kosten............ 650 euro :cry:

    ben zelf niet zo technisch dus moet het wel laten doen.
    maar zijn dit redelijke prijzen?

    hoop niet dat er in de toekomst nog meer van dit soort grapjes komen want ik heb me F nog geen jaar en heb er al meer dan 2000 euro aan verspijkert


    woow 5.5 uur voor een kabel die heeft een motorrevisie gedaan zeker, bij mijn fje heb ik dat onlangs gedaan in een uurtje.
    650 euro :shock: da is snel verdient

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » vr jul 09, 2010 12:39 pm

    :shock:

    okay.....
    nu staat mijn garage wel bekent als betrouwbaar en zijn ze gespecialiseerd in mg (t)f´s
    misschien dat ik daarom de hoofdprijs betaal maar er word verder niks gereviseerd.

    ik heb veel moeite gedaan om me F daar te krijgen en omdat ik het zelf niet kan repareren heb ik niet zoveel keus meer, maar het is dus te duur?
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr jul 09, 2010 9:27 pm

    Hippert schreefColon:shock:

    okay.....
    nu staat mijn garage wel bekent als betrouwbaar en zijn ze gespecialiseerd in mg (t)f´s
    misschien dat ik daarom de hoofdprijs betaal maar er word verder niks gereviseerd.

    ik heb veel moeite gedaan om me F daar te krijgen en omdat ik het zelf niet kan repareren heb ik niet zoveel keus meer, maar het is dus te duur?


    ik heb bij de zetels etc er niet uit gehaald, gewoon de bovenkant van het middenconsole los en dan kan je er al heel goed bij.

    enfin ik begin toch stilletjes te denken om hier ook werkjes bij mensen thuis te gaan doen zoals ik vroeger op het mini forum deed, wie weet mischien volgend jaar... :wink:

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten