BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
raam kapot
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    raam kapot

    door Roy » di jun 29, 2010 10:15 am

    Het raam aan de bestuurderskant wil niet meer omhoog. Hij is nu ongeveer halverwege. Het raam kwam eerst heel langzaam omhoog en bleef toen hangen, omlaag wil nog wel gewoon trouwens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is er een manier om hem toch voorlopig even omhoog te krijgen, daar ik geen tijd heb om er zelf naar te kijken de komende dagen en ook geen tijd heb om er een specialist naar te laten kijken. Ik verwacht geen regen :), maar je weet het nooit...
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jun 29, 2010 11:40 am

    Bij mij het probleem precies andersom, wilt moeizaam omlaag, maar gaat wel gemakkelijk omhoog. Van de week ga ik de boel open halen en nakijken. De oplossing nu is met de hand het raam omlaag drukken, natuurlijk wel met de elektrische bediening ook omlaag.

    Dus probeer met de hand mee te helpen, met enige bewegingen naar voren en achteren om het raam in de geleiders mee omhoog te trekken. Een beetje vloeibare zeep langs de randen van het raam door de raamgeleiders zien te krijgen wilt wel eens helpen.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 29, 2010 11:59 am

    Dat meehelpen heb ik al geprobeerd, maar hij zit echt muurvast... Ook valt het me op, dat de deurhendel (binnenkant) veel lichter gaat dan normaal, alsof de deur niet goed dicht is, normaal gaat ie veel zwaarder. Ik heb vandaag helaas geen tijd om de deur uit elkaar te halen.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jun 29, 2010 12:17 pm

    Bij de Audi 80 welke ik voor de F had, deed één van de ramen het ook niet meer. Omdat de relais in één gesloten box voor alle vier de ramen zit, daarmee alleen in zijn geheel te vervangen voor alle vier de ramen, dus kostbaar, had ik de relais box open gemaakt. Op de printplaat zat een klein plekje oxidatie, dit zorgde voor enige sluiting en om deze reden deed één van de relais het niet meer, dit met een tandenborstel schoongemaakt, relaisbox terug, en hoppa alles deed het weer.

    Het probleem kan dus heel simpel zijn, ik weet niet of links en rechts een afzonderlijke relais hebben, maar daar ga ik in deze even van uit, verwissel de twee relais voor de raambediening en als dan het andere raam een probleem heeft, nou het antwoord kan je zelf bedenken.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 29, 2010 2:03 pm

    bedankt voor de tip! ik ben echter niet zo'n techneut, dus waar kan ik die relais vinden?
  • tvdveen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr feb 19, 2010 6:53 pm
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    door tvdveen » di jun 29, 2010 4:37 pm

    Controleer ook even de window stops (zie dit topic:
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=10173&highlight=raam+mechanisme

    Heb ook het zelfde probleem gehad namelijk. Ben zelf ook helemaal niet technisch maar kon het zelf goed oplossen.. Hopen dat het bij jou ook zo makkelijk gaat. De stops kun je op ebay vinden of bijvoorbeeld bij MS..
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 29, 2010 7:39 pm

    haha, bedankt, maar die topic heb ik gestart, toen mijn passagiersraam te ver omhoog kwam. Die schoot over de deels afgesleten window stop heen.
  • tvdveen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr feb 19, 2010 6:53 pm
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    door tvdveen » wo jun 30, 2010 9:58 am

    Haha :oops:
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 30, 2010 1:19 pm

    Ik heb vanmorgen de deur uit elkaar gehaald. Ik hoor wel klikjes wanneer ik de raamknop gebruik. Ik kan me niet voorstellen dat het ergens in het elektronische gedeelte zit, dus neem aan dat het de motor is. Ik ga gewoon het mechanisme met motor vervangen, denk ik. Nu zit ik op ebay te zoeken en kom daar wel enkele tegen voor redelijke prijzen, maar er staat vaak iets bij van, small plug, big plug, white plug. Welke moet ik precies hebben of waar moet ik op letten? Is een mk2 ook beter of past dit niet op een mk1 auto. Ik dacht misschien is die beter?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 30, 2010 5:34 pm

    Kijk gewoon even in je deur, dan weet je toch welke connector je moet hebben...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 30, 2010 5:54 pm

    haha, je hebt natuurlijk gelijk, maar ik vroeg me af of die kleuren wat uit maakten of dat het gewoon altijd past. Ik moet dus op zoek naar een met de juiste kleur connector, begrijp ik.
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » do jul 01, 2010 9:13 am

    Ik ben bang dat je het raammechanisme moet vervangen.. Ik had hetzelfde probleem toen ik de TF net kocht. In een periode van een week ging het raam steeds moeilijker omhoog en omlaag. Eraan trekken had inderdaad geen zin.

    Voel maar eens aan de motor als je het nog eens probeert, die zal erg warm worden.

    Het gekke is, ik heb dit probleem al vaker gelezen. Overal wat vet tussen doen lijkt ook geen zin te hebben..

    Als je een nieuw mechanisme koopt, en je hebt de keuze, koop er dan een van een engelse TF.. De ramen aan de linkerkant zijn vaak veel minder gebruikt dan aan de bestuurderskant (van een engelse TF)
    MG TF LE80 zwart
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten